Ik heb gehoord dat je, met name in de eerste 3 maanden, niet in bad mag, omdat dat het kindje - door de hoge temperatuur van het water - los kan weken ... Ik ga nl heeeel graag in bad, het ontspant me, maar lauw water is natuurlijk niet zo lekker ... Wie weet hoe het zit?
hai, nou voor zover ik weet is het dikke onzin,ik ga al vanaf het begin in bad en dat zullen er wel veel meer gewoon blijven doen,alleen als je vruchtwater knapt dan mag je niet meer in bad vanwege infectie gevaar,maar je mag nu gewoon in bad hoor,ik heb alleen wel opgelet dat het bad niet al te heet was natuurlijk. groetjes miranda
Als je het gewend bent mag dat gewoon... ikzelf zou het niet super heet maken maar wel gewoon lekker warm (als het dan snel koud wordt gewoon weer een scheut warm bij) Wel opletten dat je door ze zwangerschap door de warmte soms wat sneller beroerd gaat voelen en als je wat verder bent goed oppassen met gladheid/uitglijden
Zal wel een bakerpraatje zijn, heb er nog nooit van gehoord. Alleen idd dat het bad niet té heet moet zijn, ivm flauwvallen enzo...
hallo, ik ga ook al de hele tijd in bad hoor en ik neem wel lekker warm. Ik heb het zo graag en ontspan ervan. Ik denk niet dat het enig kwaad kan. 't Baby'tje zit toch de hele dag in 't water en weekt daar toch ook niet los, en als ik in bad ga wel??? Ik denk dat dat onzin is. Ik denk dat als je als mama ontspannen bent, je baby supergeniet. Saartje
Je mag gewoon in bad hoor allen met gebroken vliezen mag het niet ivb met infectiegevaar maar zover ben je nog niet. dus geniet lekker van je bad
Ik ben in een warm bad gaan liggen met de 6 weken en dezelfde avond had ik een bloeding, de gynecoloog zei dat het kon komen van te heet water.
Volgens mij is het niet goed om de eerste drie maanden in een warm bad te gaan. Of het nou een bakerpraatje is of niet. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Na de eerste 3 maanden is het geen probleem meer. Bij de geboorte van mijn dochter ben ik na het vliezen breken wel in bad geweest omdat ik heel erg veel last had van rugweeen. Wel op advies van de verloskundige overigens. Gina
Je mag gewoon in bad gaan alleen het water moet je niet warmer maken dan 37 graden geloof ik. Doe je dat wel dan creeer je een soort koorts in je lichaam en dat is dus wel slecht voor de baby. Maar je lichaam geeft het vanzelf wel aan hoor als het water te heet is want dan begin je te zweten en voel je je niet goed worden. Zolang jezelf relaxed ligt, ligt je kindje dat ook! Wat sauna betreft, ik heb gelezen dat als je een regelmatige saunabezoeker bent je gewoon naar de sauna kan blijven gaan, alleen luister wel naar je lichaam. Want dat kan door de zwangerschap anders op de warmte reageren. Maar ga je maar af en toe naar de sauna dan is het beter om voorlopig even niet te gaan. Groetjes Suus
Als je inderdaad geregeld naar de sauna gaat, is dit helemaal geen probleem. Je moet alleen wat korter in de kabines blijven en zeker nu ervoor zorgen dat je je daarna goed afkoeld! Als je zelf ontspannen bent, voelt je kindje dit ook!!! Veel liefs, Qwizzle.