ik ben nu 1-2 weken zwanger, wat kan ik verwachten kwa symptonen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door bamiejmiej, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamiejmiej

26 apr 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben nu 1-2 weken zwanger en ik voel nog niets kwa symptonen, klopt dit of hadden jullie wel zwangerschapssymptonen?

Ik heb een tijdje geleden helaas een abortus laten doen omdat ik toen vond dat ik er echt niet aantoe was, maar nu ben ik er wel zeker van dat ik het ga houden, ondanks dat mijn vriend dan vertrekt.

Maar toen was ik 7 weken zwanger en ik was zwaar misselijk, heb 1 keer gespuugd, pijnlijke borsten en waren veel groter geworden voor mijn gevoel, kriebelende vagina.

Krijg ik deze symptonen bij deze zwangerschap weer?
    of is het per zwangerschap anders?

groetjes cindy

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hey meid,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Mijn eerste symptomen had ik bij ongeveer 4 weken;

- Misselijk (voor sochtends)
    - Pijnlijke borsten
    - Vaak plassen vooral snachts
    - Mindere eetlust
    - Extreem moe

Maar dat is bij iedereen anders natuurlijk :).
    Geniet er lekker van meid.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Elke zwangerschap is weer anders.
    Bij mn zwangerschap van Lucas* was ik elke dag misselijk, had zwangerschaps migraine en nu fluit ik overal doorheen haha ben alleen erg moe, zere borsten en meer plassen.

Spijtig om te horen dat je vriend er vandoor gaat omdat je voor het kindje kiest, maar vind het een sterke beslissing van je!
    Probeer te genieten van je zwangerschap en wie weet draait hij nog bij, kan zijn dat het hem te heet onder de voeten werd even.

4. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    gefeliciteerd, moeilijke keuze!! Wel heel knap van je.
    Ik heb ook niet of nauwelijks klachten. Ben nu ruim 5 weken in verwachting. Ben een beetje moe. s'avonds kramperig gevoel in mijn buik, alsof ik de hele tijd naar de wc moet. Moet vaker plassen en wordt s'ochtens wakker met een honger gevoel.

succes en hopelijk krijg je niet al te veel klachten

5. bamiejmiej

26 apr 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor de reacties! erg leuk van jullie! :D

ja inderdaad, mijn vriend ziet het helemaalm niet zitten nee, hij is ook afstandelijk sinds gister avond dat ik het vertelde.
    Ik heb net mijn moeder gebeld en haar reacite was: waar ga je wonen dan?
    (ik ben namelijk 20 jaar en woon nog thuis)
    erg lullige reactie weet neit wat ik er mee moet.
    ik heb al vanwege dit gezeur al eens een abortus gedaan, maar nu kies ik voor mijn kindje!!

dankjewel voor de steun :D
    hoop op meer reacties.

6. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    je bent denk ik 4-5 weken zwanger ;)

bij 1-2 weken weet je t nog ni ;)
    maar goed gefeliciteerd .

en succes

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Sterke keuze meis! Je moet inderdaad zelf achter je beslissing staan. Het is jouw lichaam en het kindje groeit in jouw lichaam, niet in dat van iemand anders.
    Inderdaad een lullige reactie van je moeder, kan ook zijn dat ze je met beide benen weer op de aarde wilt krijgen.
    Maar dan nog had ze het anders kunnen vragen.

Je vriend, sja of hij vindt het allemaal doodeng en zit daarom nu in de knoop met zichzelf of hij wil het echt totaal niet...
    Kan ook zijn dat het angst is natuurlijk.. zn vrijheid is ineens weg, hij moet verantwoordelijk worden want hij wordt papa.
    Ik hoop dat de mensen om je heen bijdraaien want stress kan je nu totaal niet gebruiken.

Geniet van het wonder in je buik!

8. bamiejmiej

26 apr 2010
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel erg bedankt voor jjullie reacties, ik kan inderdaad nu even geen stress gebruiken.

lydia1986: het zou misschien wel zo kunnen zijn, maar de test gaf aan dat ik zwanger was en eronderstond 1-2, en dat betekenen de weken dat je zwanger bent.(staat in de bijsluiter)

wanneer moet je trouwens een afspraak maken met een verloskundige en hoe gaat dat allemaal in ze werk ?

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Allereerst, gefeliciteerd!

Ja, als zo'n Clearblue test aangeeft 1-2, ben je 3-4 weken zwanger! Dus 2 weekjes langer dan je dacht, want de 2 weken van je ongesteldheid tot je eisprong worden ook meegeteld.

Vind het een sterke keuze van je, om voor je kindje te kiezen boven je vriend. Is niet makkelijk om voor zo'n keus te staan lijkt me. Wel erg lullig dat ie het er niet mee eens is, hij is oud genoeg om sex te hebben, maar vertikt het om voor de gevolgen op te draaien!

En vervelende opmerking van je moeder, maar dat kan ook shock zijn. Zou even een keer goed met d'r gaan praten over hoe en wat.

De verloskundige kun je nu al bellen voor een afspraak, die zal dan over een week of 4 plaatsvinden (toch meiden? loop zelf bij de gyn namelijk). Je kunt gewoon via inet of telefoongids een vk bij je in de buurt zoeken, maar je huisarts kun je ook vragen om wat meer info.

Meestal krijg je eerst een intake gesprek bij de vk, en wordt daarna een afspraak gemaakt voor een echo bij een speciaal echoburo of in het ziekenhuis. Da's meestal tussen 8 en 12 weken zwangerschap.

Als je verder dingen wilt weten, mag je me altijd een PB sturen! En het is altijd handig (en vooral leuk) om hier op 't forum dingen te lezen en te vragen, er zijn hier veel ervaringsdeskundigen ;)

Deel Deze Pagina