wanneer trek je aan de bel (ivm minder leven voelen)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dawosuto, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dawosuto

dawosuto Lid

19 nov 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    Even vraagje. Ik ben 35 weken zwanger en voel eigenijk sinds gisteren de baby minder bewegen. Ik voel hem nog wel zo nu en dan, maar veel minder dan daarvoor. Het is niet een geleidelijke afname van beweging, zo van minder ruimte in buik dus minder beweging, maar vrij abrupt. Twijfel best wel, zit veel in z'huis door onrustige zw. schap, dus denk om nu weer te bellen, maar ja, aan de andere kant, waarom is ie plots zo stilletjes???! Meer deze termijn zwangeren die dit herkennen??

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee nog niet herkenbaar voor me, maar algemeen bekend bij twijfel altijd bellen, en dit zou ik in jou geval dus ook gewoon doen.

Beter een keer teveel als een keer te weinig ;)

3. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Als je het niet vertrouwd dan moet je aan de bel trekken.........

Ik merkte zelf ook rond de 35-36 weken dat ik minder leven voelde maar als ik haar voelde dan waren het behoorlijke schoppen!!!

Maar aan de bel trekken hoor!!!!!
    Want stress is ook niet goed

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je met deze termijn de baby ineens veel minder voelt gelijk aan de bel trekken. Dat werd mij door mijn vk echt op mijn hart gedrukt. Misschien is er wel niks aan de hand en bel je voor niks, maar liever een keer te veel bellen dan te weinig!

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.746
    646
    113
    Gelderland
    Ik ervaarde het 'minder bewegen ivm minder ruimte' ook wel als vrij abrupt...alhoewel ik dan nog wel een paar keer per dag een flinke schop kreeg. maarrrrr bij twijfel ALTIJD bellen! (dus ook gewoon in 't weekend;)) succes!

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bellen!

Had 2 weken geleden hetzelfde. Tot die tijd best een druk kindje en ook op vaste tijden dat ik beweging voelde. Ineens voelde ik veel minder beweging en ook op andere tijden. Twijfelde net als jij, maar heb toch gebeld. Gelukkig alles goed, maar zelf ben je ook weer helemaal gerustgesteld dan. Aan de CTG begon de kleine weer wat meer te bewegen en dat schijnt vaker zo te zijn. Brengt toch beetje stress met zich mee als je de kleine minder voelt bewegen, waardoor die nóg minder gaat bewegen.....

dusseh, voel je niet bezwaard en bel gewoon.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Gewoon even bellen. Dan mag je even naar het ziekenhuis voor een ctg en ben jij weer gerustgesteld. Kijken ze echt niet raar van op hoor. Waarschijnlijk krijg je zelfs nog op je kop omdat je gewacht hebt. ;)

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Gewoon even bellen! Je baby heeft idd minder ruimte, maar als je het voelt zou het toch wel krachtig moeten zijn. Beter een keer teveel dan te weinig!

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb het ook gehad rond die periode. Vanaf toen voelde ik het ook wat minder, soms pas aan het eind van de dag, terwijl ik het eerder de hele dag door voelde. Was er best ongerust over, maar heb besloten niet te bellen en te wachten tot de volgende controle afspraak. Vk was beetje boos dat ik niet gebeld had. Ze gaf aan dat je in zulke gevallen ten allen tijde mag/moet bellen!! Heb het later nogmaals gehad en heb toen voor extra controle een CTG gehad. Ik zou dus gewoon bellen als ik jou was. Mss is de beeb aan het indalen, maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor!!!

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    gewoon bellen, daar zijn ze voor. Ook in het weekend. Je kan beter een keer teveel bellen dan te weinig!

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    En??

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ken het ben 32 weken en nadat ik gisteren mijn beestjes heb uitgelaten harde buik en veel minder beweging ik vraag me ook af wat te doen.
    want weet ook dat de verloskundige het druk genoeg heeft en vind het dan ook vervelend om haar te storen heb dinsdag een afspraak.
    wat zouden jullie doen.
    de kleine lag bij de laatste controle wel naar beneden met het hoofdje en was al aan het dalen.

14. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig had ik gisteren dus ook minder beweging dan ik gewend was en vanmorgen ook al niet. Ik heb dus wel meteen gebeld en de vk stond meteen op de stoep. Hoorde het hartje gelukkig wel,maar ze wilde voor de zekerheid dat ik nog een ctg liet maken. Vanochtend een ctg gehad en gelukkig begon ie na een half uurtje weer iets te bewegen. Daarna een echo om voor de zekerheid nog even te kijken. Alles leek goed,moet morgen voor de zekerheid nog een keer aan de ctg,maar ben nu in ieder geval helemaal gerust gesteld. Dus gewoon bellen hoor!!!!!!

15. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    toetie:
    met harde buiken voel je vaak je kindje ook minder. Aangezien je net had gelopen, kan het best zijn dat door die beweging je kindje in slaap is gevallen. Zou eerst even lekker languit gaan liggen, goed uitrusten en wachten tot je harde buik weg is. En dan eens aanzien wanneer je weer beweging voelt.

Ow sorry zit het verkeerd te lezen..... als je nu nog steeds minder beweging voelt, niet tot dinsdag afwachten en gewoon even bellen.

16. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    als je het niet vertrouwd; bellen!! beter een keer teveel bellen dan achteraf spijt hebben. En stress is niet goed.
    Mij is wel verteld dat vanaf ongeveer 34 weken de baby wat rustiger kan worden ivm minder ruimte en een ander wakker/slaap-ritme. Ben nu bijna 37 weken zwanger en merk inderdaad verschil, maar als beeb wakker is is ie ook echt goed wakker en kan me behoorlijk pijn doen met de handen, voetjes en 'dikke' billen ;)

17. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij zijn net naar ziekenhuis geweest en de kleine is in een stuit gaan liggen en daardoor onwennig nou hopen dat de kleine weer terug draait. word de kleine niet actiever moeten we terug.

18. dawosuto

dawosuto Lid

19 nov 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo heb uiteindelijk vanavond gebeld, want het bleef gewoon wat té rustig. Hij deedt het tijdens ctg prima, maar tijdens echo lag 'ie echt heel stilletjes. Helemaal niet onze baby eigen. Was ook niet echt te stimuleren tijdens duwen met echo"ding", dus moet hem even goed in de gaten blijven houden en als ik hem morgen einde van ochtend nog zo weinig voel/gevoeld heb moet ik toch weer even komen. Kan niet echt zeggen dat ik nou gerust ben, ook al was het ctg goed, want dat beeld van dat stile kindje op de echo vond ik niet fijn! (hij is altijd zooooo druk op de echo en ik heb er al heéél veel gehad en vanaf echo één beweegt tie druk) Maar goed, vertrouwen weer krijgen, en goed kijken hoe het bewegen gaat....meer kan ik niet doen. Bedankt voor jullie tips!

19. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoe gaat het nu?

20. dawosuto

dawosuto Lid

19 nov 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    weer heen gweeest, zelfde beeld als gisteren. CTG goed, echo minder je ziet dat hij tja anders beweegt, minder fel zeg maar, beetje slapjes. Dinsdag weer heen, en mocht ik hem morgen of eerder helemala niet meer voelen of nóg veel minder dan moet ik eerder aan de bel trekken. Het goede nieuws is, dat hij op de terugweg vanuit z'huis plots is gaan schuiven en ik hem al mooi poosje voel nu! Heeeerlijk weer! Nu hopen dat het zo blijft!

Deel Deze Pagina