hallo, ook ik werk in een verpleeghuis in de nachtpool dit houd in dat ik op alle afdelingen werk. Ik werk 7 nachten op 7 nachten af en tot nu toe gaat het vrij redelijk. ik heb dit werk in de nacht al als aangepast werken en is overdag werken voor mij geen optie want ik heb flinke handeczeem en kan geen mensen wassen. Ik werk in de nacht alleen op 45 clienten en kan bij nood terug vallen op het nachthoofd. Hoe lang ik dit vol ga houden is afwachten. ik heb door al veel eerder geplande vakantie de mazzel dat ik bij 30 weken al thuis mag gaan zitten. Het is eigenlijk krom dat een leiding gevende zou zeggen dat je meer hulp moet vragen dat betekend dat een ander harder moet werken voor de zwangere terwijl ze zo iemand die 100 % kn werken vergoed krijgen succes allemaal harde werkers.!
Ik werk ook in een verpleeghuis op een pg afdeling voor 32 uur. En ik vind het nu al zwaar worden, ik ben na mijn werk bekaf en moet met moeite mijn ogen open houden als ik naar huis rijdt, en thuis val ik dan op de bank in slaap. Toen ik vorige week vakantie had heb ik nergens last van gehad maar deze week weer begonnen met werken en de vermoeidheid slaat weer toe
Selaam meiden slecht nieuws. Ik heb geen vast contract gekregen. Heel erg vind ik het niet want ik heb een goede reden om thuis te zitten, maar aan de andere kant toch jammer. De reden? ik had me te veel ziekgemeld tijdens de zwangerschap en er waren klachten dat ik niet goed werkte. Vind je het gek dat je dan niet goed werkt als je zwanger bent. Ik kreeg het gisteren te horen van de grote baas.
Balen meid, kvind dat ze we rekening mee moeten houden dat je zwanger bent. Als het bij mij niet meer gaat mag ik aangepast werk gaan doen ze houden gelukkig rekening met mij. zou overal zo moeten zijn
Nou ik vind ook dat ze rekening moeten houden met ons, Zwangere vrouwen. Maar bij mij is dat ook niet hoor, ik moet overal om hulp vragen, niemand die me zo mee helpt. Als ik het over een tijd niet meer aankan lichamelijk/mijn rug dan wil ik gewoon aangepast werk en hoop niet dat ze er dan moeilijk over gaan doen Layla, jammer van je baan dat je geen vast contract heb gekregen. Maar zo kun je lekker genieten van je zwangerschap. Succes
Layla, ik kan ook niet meer zo snel werken en ben op dit moment zo verstrooid en chaotisch dat ik gewoon dingen niet meer weet. Wees blij dat je er weg bent, er is dan gewoon geen begrip voor je!!
Selaam aan de ene kant vind ik het jammer, ik heb er 2 jaar gewerkt meet veel liefde, zweet, zorgen en energie voor de oudere mensen. Maar aan de andere kant, kan ik me 100% inzetten voor de baby en daar voor zorgen dat is toch veel leuker!! ik werk tot mijn verlof (over 4 weken) en na mijn verlof (eind november) moet ik weer werken, maar 1 januari ga ik weg dus ik kom niet meer teurg om nog voor 4 weken te werken, meld me gewoon ziek of ik neem mijn vakantie dagen op. ben gek om nog terug te komen, wat jullie?
Dat slaat toch nergens op, mag je nog terug komen!!! Dat vind ik wel heel erg, kunnen ze zeker iemand met kerst of oud en nieuw vrij geven, nee zou ik ook niet doen. Zou dan snipperdagen opnemen maar mag dat wel in December?
Wat ik nu lees vind ik wel heel erg!! Kun je niet via de vk regelen dat het anders aan gepakt wordt? Misschien kan zei voor jou een brief schrijven voor je werk en hopen dat ze dan in zien dat ze verkeerd bezig zijn!!?!? S6 en sterkte!
Wat belachelijk zeg, maar volgens mij kunnen ze dat inderdaad gewoon doen, je contract niet verlengen :x Als ik jou was zou ik ook zeker niet nog terug gaan na je verlof, lekker je vakantiedagen opnemen of inderdaad je ziekmelden, als ze dat toch al als reden voor het niet verlengen op geven........... Weet niet of je partner/vriend/man een vast inkomen heeft??? Je kunt ook WW aanvragen he! Kun je lekker een tijdje thuis moederen, ik zou het wel weten Ik zou gewoon proberen het beste van deze nare situatie proberen te maken, en bedenk dat er in de zorg genoeg werk te vinden is!!! Enne geniet van je zwangerschap he! Over een jaar of tien ben je dat gedoe bij je werkgever allang vergeten maar je (1e) zwangerschap vergeet je nooit en het zou toch jammer zijn als je er niet van zou genieten omdat zo'n teamleider het leuk vindt machtspelletjes te spelen!!! Suc6 met alles! groetjes Lilly
@ Layla Het is te gek voor woorden dat je geen conract krijgt en zeker om die redenen. Een werkgever mag jou niet zomaar ontslaan als je zwanger bent en je vaker (dan normaal) ziek meld. Volgens mij kun je dit zelfs aankaarten via de rechter en dan zal jouw werkgever in het ongelijk gesteld worden. Heb je de redenen zwart op wit? Dan is het helemaal gemakkelijk voor jou om er een zaak van te maken. Neem eens contact op met het Buro voor Rechtshulp (http://www.rechtshulpnederland.nl/index ... caties.asp). Is het niet om er nog langer te kunnen blijven werken, dan is het wellicht mogelijk om er nog een ontslagvergoeding aan over te houden. In ieder geval heel veel sterkte, en kies voor jezelf en je kindje, want een eerste zwangerschap is 1000 keer belangrijker dan je werk. Liefs, Qwizzle.
Hoi Layla, Het is inderdaad belachelijk hoe je teamleidster met je omgaat. Ik ben zwanger van de 2de en werk ook op een pg-afdeling van een vp-huis. Vanaf dat ik 4 maanden zwanger was kreeg ik last van mijn bekken en rug. Ik ben zelf naar de bedrijfsarts gegaan en zit nu voor 100 % in de ziektewet. Ik werk nog wel 3x 4 uur per week op therapeutische basis. Het enige wat ik nog doe ik de bewoners eten geven, medicatie uitdelen ed.. maar absoluut geen zware belastende dingen meer , zoals het wassen en de rest van de verzorging. Als je voor 100 % in de ziektewet zit, krijg je vp-huis daar een vergoeding voor zodat ze iemand anders voor je kunnen aannemen voor de tijd dat je "ziek" bent. Ze mogen je nooit ontslaan om een zwangerschap, maar omdat je geen contract voor onbepaalde tijd hebt, kan dat helaas wel. Je moet echt aan jezelf en aan je kindje denken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik nl ook deze klachten en ben toen ook meteen in de ziektewet gegaan... gewoon omdat mijn kindje het belangrijkste is!! Vergeet niet dat je idd een bekkeninstabiliteit kan ontwikkelen en als je dat in ernstige mate krijgt, dan heb je ook na je bevalling daar nog last van! Sommigen zelfs de rest van hun leven! Ik vind dat je goed gehandeld hebt, op jou is niks aan te merken. Over je teamleidster ben ik totaal NIET te spreken!!!!! Een beetje begrip voor je situatie mag echt wel! Succes met je zwangerschap!!!!
Selaam bedankt voor je reacties meiden. inderdaad ik kies voor mijn kleine en niet voor mijn werk, terwijl ik mijn werk wel ga missen. Zeker een paar bewoners en collega's. Maar de baby is voor mij het belangrijkste. Ik ben van plan 1 tot 2 jaar thusi te blijven om voor de kleine te zorgen en dan via het uitzendbureau te werken, ik verdien dan meer, kan mijn eigen uur bepalen en als ik er een jaar werk dan zijn ze me verplicht een vast contract te geven, en dat is wel lekker!! Ik heb me intotaal 3 x ziek gemeld, de eerste keer in december, ik was net een maand zwanger en missleijk, en ik had ook nog de griep dus ik bleef thuis, ik moest helaas van mijn baas 2 dagen later weer werken. De 2e keer in maart omdat ik zo'n last had van mijn rug en bekken dat ik gewoon huilend van de pijn op de bank zat met een kruik dat niet hielp. Bleef lekker een week thuis en kreeg wat aan gepast. De 3e keer vorige maand om dat ik last kreeg van harde buiken en die waren heel pijnlijk. Bleef toen een week thuis. Ik heb ze nog steeds maar moest weer werken. Ik werk nu 4 x 4 uurtjes per week. Gelukkig over 4 1/2 week verlof en dan ben ik blij dat ik weg ga. Misschien ga ik wel eerder, dan meld ik me gewoon ziek want ik heb er echt geen zin meer in.
Kan je geen afspraak maken met je bedrijfsarts en zeggen dat het echt niet meer gaat? Een collega van me is eerst ook minder gaan werken ,maar ze hield het nog niet vol.. nu zit ze volledig in de ziektewet.. tot haar verlof...Dan heb je in iedergeval een stok achter de deur.. wat de BA zegt moet je doen... dat weet ook je Teamleidster!