Ik heb een droom van een dochter, met natuurlijk bepaalde fases... Na een week maar nachten te slapen van 3 à 4 uur, ben ik doodop. Onze dochter slaapt nog in haar ledikantje, ze sliep er altijd goed in, dus waarom zou ik van bed veranderen. Maar nu slaapt ze niet meer... ze geeft zelf aan moe te zijn en loopt vrijwillig naar haar ledikant, maar vanaf de moment ze erin ligt, gaat het hele toneel van start. Ze wil niet meer liggen, weent de hele tijd en als ze inslaapt, dan is ze na een uur of 2 weer klaar wakker... Wat ik ook doe, niks is goed. Ze slaapt in het donker normaal, nu had ik een lichtje aangelaten... was niet goed... het moest uit. Bij haar aan bed blijven zitten helpt ook niet. Ze heeft ook elke avond haar ritueel en er is niks aangepast. Mijn broer vertelde me dat ze haar misschien benauwd voelt in haar bed. Iemand ervaring met zo een situatie?
Het kan heel goed dat ze toe is aan een groter bed. Kan ze zelf uitleggen waarom ze niet wil slapen? Hoeveel slaapt ze overdag?
Tja dat zal een kwestie van uitproberen zijn! Chloe heeft tot 2 weken geleden in haar ledikant geslapen en wij vonden het tijd dat ze naar een groter bed ging, niet omdat ze niet meer sliep hoor ze sliep nog gewoon prima erin! Nu slaapt ze sinds 2 weken in haar grote bed en ze is zo trots en slaapt misschien nog wel beter als ervoor. Misschien het proberen waard?
Nee, ze zegt niet waarom... helaas... praten doet ze goed hoor, vertellen doet ze veel, maar niet uitleggen. Overdag slaapt ze zo ongeveer nog 1,5 uur. Ze gaat ´s avonds om ca. 19 uur in bed en moet de volgende morgen er om 6:20 uur uit. Na het middageten slaapt ze nog eens van ca. 12 uur tot ca. 13:30. Heb eergisteren geprobeerd haar middagdutje te laten vallen, maar ze is op de grond in de keuken dan toch in slaap gevallen... Ze zegt zelfs ´s avonds dat ze moe is en in bed wil. Dat vind ik dan weer zo raar... Ze ziet er ook heel moe en wit uit.
licht in de kamer gaat hier ook niet.we doen licht aan in de badkamer zodat de kamer van zoontje iets lichter wordt. tja we hebben de overgang nr peuterbed met 22 maand oud gedaan. het ging heel goed. misschien moet je het toch proberen. misschien hoofdkussen werkt ook?
Onze dochter had dat wel, die probeerde ook eruit te klimmen en dat lukte ook toen ze 16 maanden was dus wij zijn al en tijdje over op een peuterbed. Slapen ging toen iets beter.
Mijn dochter vond, achteraf gezien, haar bedje ook te benauwd. Ze is rond haar tweede jaar overgegaan en vanaf dat moment sliep ze beter. Heb je lichamelijke oorzaken al uitgesloten? Misschien komen er nog kiezen door of heeft ze last van haar oren (mogelijk in combinatie met een neusverkoudheid). Beide hebben invloed op het slecht inslapen. Ze kan trouwens ook oververmoeid zijn; hier valt mijn dochter moeizamer in slaap als ze te moe is.
De kiezen zijn er al compleet door. Dus daaraan ligt het niet. Verkoudheid heeft ze ook niet... Ik denk dat ik toch even naar de dokter ga om haar even te laten prikken. Ze ziet er zo moe en bleek uit dat ik denk dat ze ijzer te kort heeft. Verder eet ze goed en is ze fit. Niet huilerig of zo of extra aanhankelijk. Een hoofdkussen heeft ze ook al, zo een klein plat ding.
Ik zou het gewoon proberen in een groter bed; bij ons ging het toen weer heel goed (al was hij wel wat ouder toen...27mnd).
Misschien is het een optie om eerst maar eens uit te proberen hoe ze reageert als je een zijkant van het ledikant weghaalt zodat ze zelf in en uit kan stappen? Stabiel genoeg is het dan nog (kon er zelf ook nog in gaan liggen samen met een van de jongens ) daar hoef je dus niet bang voor te zijn .
Dat hebben we dus gisteren gedaan... het ledikant is ook zo voorzien dat het omgebouwd kan worden naar een "zeteltje". Ze heeft deze nacht vrij vast geslapen, maar ik kon er toch regelmatig uit omdat haar knuffel er dus was uitgevallen... Gisterenavond was het toch weer even tanden bijten! Wat is het toch interessant wanneer je zelf uit je bed kan klimmen Graag naar bed willen, maar er toch niet blijven inliggen. We wachten deze week nog eventjes af. Natuurlijk moeten we alles opnieuw gaan evalueren want er iets verandert natuurlijk.