tja ik vroeg me eigenlijk af he! als je weeën hebt mg je dan ook zoiets als een koud washandje op je vagina leggen? ik klan me voorstellen dat dat prettig kan voelen! maar zie of hoor dat eigenlijk nooit! Misschien ook wel een gek idee... maar zo denk ik weer! is dat gek?
Tijdens mijn bevalling werd het er in elk geval niet heet en je voelde er ook niets, pas toen het hoofdje stond voelde je iets in je vagina.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat iemand een lauw of warm washandje gebruikt, en dat dit zou helpen tgen eventueel inscheuren enzo. Of het waar is weet ik niet.
ik geloof ook niet dat het veel zal doen, daar je de weeën (ik althans niet) niet in je vagina voelt, maar op je buik! En dan kan ik me voorstellen dat lauw lekkerder is dan koud.
Ik had daar geen behoefte aan hoor... het deed echt pijn in mn onderbuik vooral, mn onderkantje zelf deed niet mee maar als jij dat wil doen mag dat heus wel... zou niet weten waarom niet.
tijdens het persen schijnt het wel lekker te zijn als ze een beetje lauw water erlangs laten lopen tegen het inscheuren, en schijnt te helpen tegen het branden.
oke dan! het is dus helemaal niet zo dat je het steeds maar voelt branden! dat heb ik steeds gedacht! nee als je daar niks voelt dan is dat niet echt handig nee! hihi...
Heb wel ergens gelezen dat ze een cremetje hebben voor daar, om eventueel inscheuren te voorkomen. Geloof van weleda, maar weet niet zeker en of het echt helpt? groetjes
hihi ja patroescka! zo leer je idd! Pff wist ik veel! heb hier wel even in een scheur gelegen! en schaamde me opeens een beetje!hihi oja die creme heb ik idd ook wel eens gehoord zal eens geven gaan googlen, baad het niet eschaad het neit!
found it! perineumolie van de weleda! De meeste vrouwen wensen een bevalling zonder scheuren of knip. Regelmatig masseren van het perineum (het gebied tussen vagina en anus) met Perineum Massageolie helpt om dit soepeler te maken en hierdoor beter in staat mee te bewegen tijdens de bevalling. Werking: De massagebewegingen van het perineum stimuleren de doorbloeding en bevorderen de soepelheid van het weefsel, terwijl de fijne amandelolie en tarwekiemolie de elasticiteit verhogen en het weefsel losser maken. Hierdoor verklein je de kans op inscheuren of inknippen tijdens je bevalling. De compositie van etherische oliën van scharlei en rozen zorgt voor een aangename, milde geur. De Perineum Massageolie kan vanaf de 34e week van je zwangerschap gebruikt worden. Gebruik: Masseer het perineum (het gebied tussen vagina en anus) regelmatig met Perineum Massageolie, vijf tot tien minuten en drie tot vier maal per week. Voor wie speciaal: Voor zwangere vrouwen, om het perineum voor de bevalling soepeler te maken, zodat de kans op inscheuren of knip afneemt. Tip: Masseer het perineum na en bad of douche, dan is het weefsel al een beetje zacht geworden en veert het gemakkelijk mee met de massage.
Je voelt daar inderdaad alleen wat als het hoofdje ertegenaan duwt, en al het hoofdje eenmaal staat. Maar weeën voel je echt alleen in je buik of rug, of in je benen. Niet in je vagina
De vk kan er een warm washandje tegenaan leggen als het hoofdje staat, idd tegen inscheuren. Maar dat is pas op het allerlaatste moment.
Als het hoofdje staat, dan geeft dat een drukkend en brandend gevoel. Best een vervelend gevoel, maar dat betekent ook dat je kindje zeer snel geboren gaat worden.. Of een washandje helpt tegen inscheuren weet ik niet, maar ik weet wel dat je goed moet luisteren naar je vk. Zodra zei tijdens het staan van het hoofdje zegt dat je moet puffen, doe dit dan ook.. dat voorkomt juist dat je inscheurt!