Hoi allemaal, Ik ben 19 juli bevallen middels keizersnede van een prachtige dochter Het herstel gaat tot nu toe super, ik was al heel snel weer in de weer, het enige wat me weerhoud van het hele huishouden doen is dat ik bv geef en ze om de 2/3 uur komt dus eigenlijk gewoon tijdgebrek : ) Ik zit nu in mijn 6e week verlof van het uwv, en als ik het goed heb begrepen heb je recht op 12 weken zwangerschapsverlof. Nu heeft mijn oude baas mij gebeld of ik het weer leuk zou vinden om te komen werken bij hun, en dat lijkt me hardstikke leuk! 't klonk over de telefoon alsof ik meteen zou kunnen beginnen en nou vraag ik me af wat ik het beste kan doen... wil dit aanbod niet mislopen alleen ook niet te snel aan de slag gaan en daarmee m'n lichaam te snel belasten, ik voel me goed maar werken of gewoon je dingetjes doen zijn twee totaal verschillende dingen en belasten je lichaam ook anders... tsja ik denk dat mijn vraag is wanneer ik het beste kan beginnen? of wanneer jullie zouden beginnen en waarom? in ieder geval bedankt voor de reacties!
Dat moet je best zelf aanvoelen. Ik zou als je echt dat werk graag wil doen proberen te praten met je baas en tot een overeenkomst komen. Bijvoorbeeld nog een paar weken wachten tot je begint of bijvoorbeeld de eerste weken maar halftijds werken of zo. Wat voor jou het beste uitkomt. Het zal ook een heel gedoe worden want je geeft bv dus je moet zien dat je kan kolven of zo. Ook de opvang van je kleintje kunnen regelen. Ik zou echt eerst eens met hem praten.
Ik heb 3 kinderen gekregen met een keizersnede en heb bv gegeven (geef het nu nog bij de laatste). Ben altijd na 10 weken weer aan het werk gegaan (behalve bij de eerste maar toen had ik HELLP). Lichamelijk en geestelijk kon ik dat altijd prima aan, en inderdaad gewoon kolven op het werk met een goede electrische dubbelzijdige kolf. Dus op zich kan het na 10 weken prima. Ik zou gewoon even overleggen met je werkgeven wanneer hij je graag aan het werk ziet gaan, en of er kolfmogelijkheden zijn. Of je 12 weken verlof na de bevalling hebt ligt er aan hoe lang voor de bevalling je verlof is ingegaan. Als je 4 weken hebt gehad voor de bevalling heb je 12 er na, je hebt een totaal van 16 weken. Alles wat voor de bevalling eerder is ingegaan gaat er na de bevalling van af. Maar de duur van je verlof staat in je brieven van het UWV.
Ik ben na 11 wk, na ks, weer aan de slag gegaan. Mijn mening, geniet er nog lekker van nu het kan, geniet van de tijd samen met je kindje. Want het gaat allemaal al zo snel... weet niet hoeveel uur je gaat werken? Ik 24 uur na mn verlof en vond het wel weer pittig en erg vermoeiend, ik heb nog wel eens weken dat ik ontzettend vermoeid ben, werken, kindje, huishouden, sporten, sociale contacten onderhouden etc. Je voelt je eigen lichaam natuurlijk, maar ik zou het persoonlijk echt te snel vinden in jouw situatie en zou toch zeker tot min. 10 weken met verlof blijven. Succes in ieder geval!