wanneer ovulatietest doen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by samantha89l, Jun 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samantha89l

samantha89l Actief lid

Nov 10, 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    hallo

wij zitten pas in de derde ronde voor te proberen zwanger te worden alleen nu ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden en nu vraag ik me af wanneer ik ongeveer moet beginnen met ovulatietesten. De meeste sites zeggen na 6 dagen maar ik heb gisteren en vandaag getest en nog steeds niks weet iemand misschien meer

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Dat hangt helemaal van jouw cyclus af. Ben je regelmatig ongesteld? En hoe lang duurt jouw cyclus? Op basis daarvan kan je berekenen wanneer het handig is om te beginnen met ovulatietesten.

Een voorbeeldje. Je cyclus is regelmatig, en duurt 28 dagen. Dan zou je op ongeveer dag 14 een eisprong moeten hebben. Dan zou je ongeveer 4 dagen eerder kunnen beginnen met ovulatietesten, dus op dag 10 van je cyclus.

Succes!

3. samantha89l

samantha89l Actief lid

Nov 10, 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    nee heb meestal een cyclus van 20-21 dagen daarom dacht ik ook aan 6 dagen

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Als je zo'n kort cyclus hebt, dan zou ik idd rond dag 6 beginnen.. Gewoon door testen tot je een mooie knaller krijgt ;)

Maar het kan ook zijn dat je een relatief late eisprong hebt voor je cyclus, het kan dus misschien een paar dagen duren voordat je ovulatietest positief is.

5. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,659
    422
    83
    Is je cyclus wel regelmatig?

Ik kan je ook aanraden om eens je temperatuur bij de houden. Hierdoor kun je ook sneller zien om je je eisprong wel of niet hebt gehad.

Als je zo'n korte cyclus hebt, dan zit je goed om al op dag 6 te testen. Mocht je niet regelmatig zijn, houdt er dan rekening mee dat je je eisprong ook later kan hebben. Dus gewoon door blijven testen.

6. samantha89l

samantha89l Actief lid

Nov 10, 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    ja inderdaad ik ben zaterdag ongesteld geworden en vanaf daar moest ik 6 dagen tellen maar ben al het hele weekend aan het testen en heb nog steeds geen positieve ovulatietest. Maar hoe zit dat dan met temperaturen hoe gaat dat dan in zijn werk?

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

Jun 6, 2013
    3,850
    1,075
    113
    Precies zelfde verhaal bij mij. Ongeveer 21 dagen is me cyclus
    Ben al sinds dag 5 begonnen maar nog niets te zien.

8. samantha89l

samantha89l Actief lid

Nov 10, 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    ja ik heb net weer getest en ook weer niks echt raar

9. samantha89l

samantha89l Actief lid

Nov 10, 2012
    202
    1
    0
    Geleen
    nou eindelijk vandaag had ik een klein licht streepje erbij staan dus denk dat morgen wel zover is dus komende paar dagen maar weer proberen en kijken of het deze keer wel eens raak is eindelijk...

Share This Page