Hoi dames, Wij zijn nu al een tijd aan het proberen maar het lukt niet echt Mijn periode word ook steeds korter Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het nog moet berekenen wanneer het de beste tijd is om sex te hebbe. Normaal moest ik pas de 15de mijn maandstonden krijgen en vandaag is het de 13de en ik heb ze al! Vorige maande ware juist van hetzelfde. Hoe moet ik nu weten wanneer ik vruchtbaar ben? Ik voel me wel heel down vandaag want iedere maand hoop je toch stiekem dat het zover is Kan iemand mij helpen aub Alvast bedankt
Vervelend hè, die onzekerheid Ik voel me vandaag ook zo balerig bah! Misschien kun je ovulatietesten gebruiken als je je vruchtbare dagen wilt weten. Ikzelf reken mijn vruchtbare dagen niet uit, maar vrij gewoon als we er zin in hebben. Tot nu toe heeft dat ook niet gewerkt hahaha, maar ik wil het ontspannen en leuk houden. Heel veel succes! Hoeveelste ronde is dit voor jou eigenlijk?
Hoi Sjeetje, Ik begrijp helemaal hoe jij je voelt. Elke maand voel je wel wat, heb je de hoop dat het deze keer wel raak is, maar steeds weer 'helaas'... En ook al wíl je er niet te veel mee bezig zijn, het gaat helemaal automatisch... Wij hebben het de eerste maanden steeds op 'natuurlijke' basis geprobeerd. Maar aangezien we heel graag willen, maar het lukt niet, zijn we nu begonnen met ovulatietesten. Deze zijn makkelijk via internet te bestellen en ook niet al te duur. Zo kun je bekijken wanneer de ovualtie plaats vindt en wanneer je dus het beste kunt 'klussen'. Heel veel succes!!!
Hee sjeetje, Ik kan je aanraden om je cyclus bij te houden met behulp van de menstruatiekalender -- even googelen en je registreren. Was je hiervoor aan de pil? En hoe waren cyclussen daarvoor, wel regelmatig?
Hey, Ik begrijp goed hoe je je voelt! Bij ons is het ook moeilijk te berekenen! Mijn cyclus was de eerste keer 47 dagen en nu 35 dagen. Wat zal het de volgende keer zijn? Je weet wel dat je ongeregeld bent maar telkens hoop je ergens toch dat je menstruatie uitblijft... De huisarts heeft ons daarom aangeraden om gewoon vanaf de 10de dag van de cyclus om de 2 dagen te klussen (is blijkbaar ook het beste voor de zaadjeskwaliteit). Maar als het deze maand nog niet lukt, zou ik ook willen proberen met ovulatietesten... Weet er iemand waar je deze (goedkoop) kan bestellen via internet? Groetjes en nog veel succes...
Kan me voorstellen dat het heel vervelend voor jullie is. Ik zelf heb de digitale ovulatietest van clearblue gebruikt. Deze werkt heel duidelijk en je weet precies op welke dagen je het meest vruchtbaar bent. Het enige nadeel is dat ze vrij prijzig zijn, maar je moet zelf afwegen of je dat een probleem vind of niet. succes he. komt vast goed.
Ik heb mijn ovutesten online besteld bij matcare. Deze werken prima en zijn niet zo duur vind ik. Maar ik snap je dat je er wanhopig van wordt Sjeetje. Zelf ben ik gestopt met de pil vanaf oktober en het is nog steeds niet raak. Ik weet dat je er wel een jaar voor uit moet trekken, maar om je heen zie je wel mensen bij wie het zomaar raak is en jij moet er dan zolang over doen. Lijkt niet echt eerlijk. Ondertussen gebruik ik alleen foliumzuur en voor de rest heb ik besloten het los te laten. Waarmee ik bedoel, we vrijen alleen als we zin hebben, niet meer op tijd, in de hoop dat dat de oplossing is. Geen temperatuurmeting, geen ovutesten etc. Daar ga ik pas weer mee beginnen als het over een paar maanden nog niet raak is.
Hey ik nam desorelle 20 ongeveer 5 jaar en daarvoor heb ik lowetta gehad En mijn cyclussen waren heel regelmatig meestal op zondag de laatste pil en meestal dinsdag avond woensdag morge had ik ze....