hebben jullie nog ips om zelf shoarma te maken? gebruik sowieso turks brood ipv pita. maar bedoel meer het vlees.. kopen jullie zo kant en klaar pak, of zelf vlees snijden en kruiden
als je zelf vlees koopt en snijd, weet je zeker dat je er geen vette en harde stukjes in hebt. Je kunt snitsels pakken of hamlapjes oid en dan gewoon met kruiden doen
wij maken het ook altijd zelf mijn vriend houd niet van die kant en klare in de winkel ik vind die van de jumbo best lekker maar geod hij heeft het liever met kip.. vind ik ook lekker dus ik snijd altijd kip in kleine stukjes en doe er zelf shoarma kruiden over, wij nemen altijd grote pitas en wat uitjes snijden en sla en lekker knoflooksausje erbij.. moet zeggen dat ik kip ook het lekkerste vind hoor, als ik bij de shoarmatent bestel neem ik ook weleens kip.... maar goed als mijn vriend de kant en klare ook lekker zou vinden zou ik uit gemak wel vaker die kopen in de aanbieding hoor haha scheelt wel snijwerk haha
Ik maak het bijna altijd zelf met stukjes kip. Even met shoarmakruiden in laten trekken en dan bakken met ui, champignons en paprika. Lekker in een pita broodje of turks brood met knoflooksaus of een rode shoarmasaus. Voor het gemak wil ik wel eens kant en klare shoarma halen maar zo zelf gemaakt vinden wij toch echt wel lekkerder.
Ik heb 1 x shoarma gekocht bij de jumbo, daar kwam een liter vocht/vet vanaf tijdens het bakken en daarna zaten mn zusje en ik allebei met diarree op de pot. Toch grappig dat er zo veel verschil zit in de kwaliteit van vlees bij dezelfde supermarkt.
je hebt gewoon shoarma kruiden in die kleine potjes (silvo ofzo) wij maken het ook zelf, met kip, ik heb een hekel aan varkensvlees snijden. wij eten het in turks brood, met ijsbergsla, stukjes tomaat en komkommer en knoflooksaus. wat feta erdoorheen is trouwens ook heerlijk!
Hoi, Je kan ook shoarma met lamsvlees maken. Dit smaakt ook heel erg lekker. Maar meestal maak ik het zelf met kip. Wij doen de shoarma ook vaak in Turks brood, maar kreeg laatst een tip van iemand. Je kan in de supermarkt Lahmacum kopen. Dit zijn Turkse pizza's. Die kun je in het diepvriesvak vinden in veel supermarkten. Zijn per 3 ofzo te koop (geloof dat ze rond de 2,50 euro kosten). Daar sprenkel ik een heel klein beetje citroensap over. In het midden leg ik dan een strook met shoarma, sla, tomaat, komkommer, paprika en een beetje rode ui. Je kan er wat knoflooksaus of tzatziki overheen doen. En dan rol je hem op als wrap. JUMMIE! Ik geloof dat ik nu weet wat we vanavond gaan eten groetjes van Hamtaro
Deze kwam ik tegen op internet: 1/2 theel. zwarte peper. 1/2 theel. komijnpoeder. (djinten) 1/2 theel. korianderpoeder 1/2 theel. piment. 1/2 theel. paprikapoeder. 1/2 theel. gemberpoeder. 1/2 theel. cayennepeper. 1/2 theel. kaneel. 1/2 theel. nootmuskaat. 1/2 theel. kurkuma (koenjit). 1/2 theel. knoflookpoeder. 1/2 theel. selderieblad. 1/2 theel. peterselie. 1/2 theel. zout.
ik heb even het potje shoarma kruiden erbij gehaald (is trouwens van AH merk) wat er in zit: zout, koriander,komijn,kurkuma,paprika, witte en zwarte peper, kaneel, venkel, cayennepeper,karwij, ui, knoflook, antiklontermiddel, foelie, specerijextract. dus een stuk makkelijker en goedkoper dan alles los mengen of kopen!
Hmm de meeste kruiden heb ik wel in mijn keukenkastje staan of in de tuin groeien (in de lente dan, oeh kan niet wachten om weer een kruidentuintje te planten )