wie valt er ook af zonder iets te doen na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sila24, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hoi meiden,

afgelopen maand ben ik wel 6 kilo kwijt zonder iets te doen ja alleen ik snoep niet want ik wil wel graag afvallen maar dit gaat wel erg snel, normaal gesproken duurt het echt een maand voordat ik een kilo kwijt ben :( is dit wel normaal of zal het aan mijn schildklier liggen ? ik was 33 kilo aangekomen en moet nu nog maar 7 voor me oude kilo voor de bevalling, ik ben wel blij maar ik ben ook bang dat het aan mijn schildklier ligt ofzo? wie heeft dit ook gehad?

2. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Is het niet normaal om je kilo's gewoon kwijt te geraken? Uiteindelijk ben je het gewicht van je baby kwijt, de placenta, het vruchtwater, het vocht dat je eventueel vasthield... Ik ben vijf weken geleden bevallen, ik was 12 kg bijgekomen en er zijn er momenteel al 10,5 af. Ik doe ook helemaal niets, snoep zelfs best nog wel veel maar geef wel bv. Denk dus niet dat je je echt zorgen moet maken hoor.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik.
    Maar ik heb het wel vaker gehoord hoor. Zelf was ik maar 6 kg aangekomen en daarvan raakte ik er 4,5 kwijt in de kraamweek. De weken er na bleef ik langzaam afvallen, uiteindelijk raakte ik 11 kg kwijt. (geef flesvoeding trouwens)

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben 5 weken geleden bevallen en was maar 2 kilo aangekomen , vorige week was ik al 10 kilo afgevallen zonder iets te doen , geef wel borstvoeding en ben heel actief elke dag 2 uur lopen (kind naar school , kind van school , jongste naar psz , en weer er vandaan halen alles lopend . )
    ik wou graag 15kilo afvallen als ik stopte met BV maar het word zo wel erg makkelijk :)
    en ik snoep en snaai ook gewoon wat ik in de zwangerschap niet deed :)

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ook. 5 eraan en 10 eraf.. maar gaf wel ruim 10 maand BV.

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik was 21kilo aangekomen en dat was er in enkele weken (max 4-5) al vanaf hoor (gelukkig haha)

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh gelukkig maar dat het vrij normaal is, ik ben de kilo's ook liever kwijt dann rijk maar maakte me zorgen over de schildklier , maar het klopt dus wel dat het gewoon snel weg is

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 18 erbij en 26 eraf. Uiteindelijk waren er weer 2 bij op gekomen en dat zal nu vast wel meer worden ;)

9. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik ben 9 kilo aangekomen, na de bevalling (4 dagen daarna) bleek ik van die 9 kilo nog maar een pond te hebben. Ben nu al 2,5 kg lichter...

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

jeetje was jij maar 2 kilo aangekomen :$ waar heb je de baby gelaten meid haha maar het lijkt me wel heerlijk, ik zat echt met de kilo s te zeulen joh kon haast niet meer bewegen op het eind

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey gefeliciteerd wat leuk 2de op komst:D

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja haha kweet ook niet hoe t kon Ise woog 2950gram had n dikke vette plens ruchtwater en normale placenta .
    moet wel zeggen dat onsdanks dat ik BI had(heb) ik veel te veel doe en tot 33 weken gewerkt heb en mn kinderen elke dag naar schhol bracht Eten deed ik ook normaal toen het zo warm was ben ik wel in 1 week 4 kilo aangekomen maar dat was alleen vocht , toen ik 3 weken later weer op de weegschaal ging staan was t er weer vanaf :) had wel n megabuik trouwens :)

bij de oudste was 11 kilo aangekomen en bij mn jongste zoon 3 kilo dus kom gewoon niet veel aan als ik zwanger was :)

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nikkie wat goed dat je zo weinig aankomt maar je beweegt ook veel dus misschien dat je daarom zo weinig bent aangekomen

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hebben jullie geluk;)
    Ik kwam 12 kilo aan en "verloor" a snel 6 kilo.....maar die laatste 6:x:x

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    meid je hebt een pnd....weet je wel hoeveel kilo's dat vreet ;)
    er is niks met je schildklier......gaat straks wel beter als je weer beter in je velletje zit

16. Flowery

Flowery Lid

8 okt 2010
    19
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb wel gemerkt dat gewicht toename/afname moeilijk te doorgronden is. Belangrijkste is dat je jezelf goed voelt en voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Was nl. zelf een kleine 6 kilo aangekomen, had geen mega buik en dochter was toch 2720 gr (5 wkn te vroeg geboren). Na de geboorte was ik die 6 kilo zo goed als direct kwijt en 8 wkn na de bevalling was ik zelfs al 2 kilo lichter dan voor de zwangerschap.

Ik geef wel volledige BV maar eet toch de hele dag alles wat maar in de buurt komt. Op de een of andere manier gaat alles blijkbaar direct naar m'n dochter want zij groeit als kool.

Flowery

17. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Hier gaat het ook hard. Ben in totaal bijna 30 kilo aangekomen. De afgelopen 2 weken 6 kilo kwijtgeraakt. Moet er nu nog 2 en zit dan op mijn oude gewicht. Maar als dit zo door gaat kom ik er deze keer wel onder. Kwam de andere zwangerschappen ook veel aan, maar deed er toen veel langer over om op mijn oude gewicht terug te komen. Moet wel zeggen dat ik er nu ook bij sport, dus dat werkt ook mee.

18. dolfijn83

dolfijn83 Actief lid

22 aug 2011
    276
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ongeveer 12 kilo aangekomen.
    ons meisje is met 40 weken en 1 dag geboren en woog 3370 gr.
    ben nu weer op start gewicht.
    heb er niets voor hoeven doen.

19. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    hoi hoi,

met de zwangerschap 5 kilo aangekomen, en na de bevalling was er 11 af en nog steeds niks bij... dochtertje was 8 en half pond en ik had volgens de verloskundige ontzettend veel vruchtwater dus misschien dat dat ook mee speelt dat er in 1 keer veel van af is.

20. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 weken geleden ben ik bevallen, ben met de zwangerschap 10 kg aangekomen, ben er nu al 12kwijt !
    Wel snoep ik minder, drink ik meer dan voorheen en eet veel meer fruit. Ik geef geen borstvoeding.

Deel Deze Pagina