Sinds ik gestopt ben met de pil ga ik me telkens meer zorgen maken over mijn gewicht ik weet dat ik veel te zwaar ben, nu wil ik wel heel graag afvallen, maar ik vind dat zo moeilijk en ik ga juist eten als ik stress en dat heb ik de afgelopen 2 jaar echt gehad en nu nog steeds ik heb op internet een BMI test gedaan en als ik zeg dat ik in het ziekenhuis zal moeten gaan bevallen dan weet iedereen genoeg nu vind ik het helemaal niet erg dat ik in het ziekenhuis zal moeten gaan bevallen als ik zwanger ben, maar ben toch ook wel bang voor eventuele complicatie's voor als ik zwanger ben, nu heb ik al 3 keer bij een dietiste gelopen maar dat werkt voor mij dus totaal niet heeft iemand een tip of iets anders wat ik het beste kan doen om toch af te vallen ? Groetjes Yvette
ken het verschijnsel. maar ben zelf na de eerste keer stoppen met de pil ook afgevallen want die hormonen doe nook aardig wat mee. verder eigenlijk niks wat je denk ik al weet en das meer bewegen en anders eten. ik heb mijn eetstijl aangepast dmv sonja. heb dr echt niet helemaal gevolgt qua weekplannen ed maar weet nu wel wat ik ong het beste kan eten en hoeveel van alles. dus de hoeveelheid die ik opschep zeg maar en dat scheelt al een heel stuk. en weet niet wat je ong weegt maar ik was bij mijn eerste zwangerschap in het begin 97 en was 1,65 lang ik heb echt nergens last van gehad waar een "normaal "figuur geen last van heeft zelfs minder nog hihi. niet misselijk geen rare bleoddrukken te hoog of te laag. of andere rare dingen. gewoon normaal. het hoeft dus niet raar te lopen. maar als jejezelf er zo niet prettig bij voelt zou ik er wat aan doen dmv dus bewegen en eetgewoonte aan proberen te passen.
Ik beweeg voldoende, loop de hele dag op mijn werk (Lidl) te sjouwen met soms wel dozen van 15 kg en elke dag loop ik lekker met de hond een stuk door het park, ik fiets ook, dus beweging heb ik voldoende ik ben 1,69 en weeg 102 kg het zit bij mij echt bij mijn buik, ik ga eerst proberen om dan in ieder geval sóchtends te gaan eten want dat doe ik nu ook niet, ik krijg zo moeilijk eten weg als ik net wakker ben en het irriteerd me niet zeg maar, ik wordt er niet door belemmerd in mijn doen en laten, ik kan gewoon rennen en voetballen met de kinderen uit de buurt, maar het beste is en dat weet ik ook dat ik toch wat zou moeten afvallen al is het maar 10 kilo.
meid.. ik weet er alles van .. ik ben ook te zwaar zeker 15 kg maar heb er weinig zin in om er wat aan te doen.. heel dom want het zit me wel dwars dat als ik dalijk zwanger raak dat ik ver boven de 100 ga wegen.... ben nu 92 kg en ben 1.78(de lengte is mij geluk) ik ben al zo vaak keer op keer 25 kg afgevallen... maar iedere x kan ik niet op mijn gewicht blijven... wat bij mij wel snel ging was accupuntuur.. maar het probleem daar vn is dat je daarna een half jaar niet zwanger mag raken... ook is het ziekenhuisdieet een snelle oplossing..maar blijvend? sporten is ook zoiets wat goed voor je is...mja... ik sta ook heelde dag (kapster) en het idee om nog een eind te gaan lopen of fietsen op de sportscool.... in ieder geval succes meid! hier een dagje overtijd dus hopelijk is het te laat om streng te gaan lijnen groetjes Roxane
ik ben 30 kg te zwaar. heel vervelend maar nu ik gezond eet en sowieso voldoende beweeg gaat er heel langzaam maar zeker toch wat af, ongeveer een kilo per maand. dat is heel langzaam, maar wel wat ik met mijn ha heb afgesproken dus daar houd ik me maar aan, en het is supergoed vol te houden ik fiets iedere dag minstens een half uur op flink tempo (om mijn trein te halen ) op vrijdagen fiets ik in totaal 80 minuten en 2 uur zang en dans (musicalvereniging) daarnaast altijd de trap nemen enzo. qua eten: hou de richtlijnen van het voedingscentrum aan als je SB te zwaar vindt, die staan gewoon op hun website. succes!
en oh ja, ik weet niet hoeveel je te zwaar bent, maar wat voor mij ook een opsteker was, was dat ik me heb laten onderzoeken door de ha op overgewichtskwalen zoals suikerziekte. ik bleek kerngezond te zijn. echt een goede motivatie om dat zo te houden en dus af te vallen
Hoi hoi, ik ben ook iets te zwaar. Heb ook Sonja gedaan, maar dat is op lange termijn niet vol te houden. Ik denk dat je een heel eind komt met bewust eten. Wel 3 maaltijden per dag, gevarieerd en letten op je tussendoortjes. Verder is denk ik het sleutelwoord 'bewegen'. Je hoeft echt niet extreem te sporten, maar een stuk wandelen oid kan ook. Het heeft alleen even de tijd nodig voor je het ziet aan je lijf. Ik zal zelf ook nooit slank zijn, maar als je veel beweegt, voel je je gewoon goed. Ondanks mn maatje meer ga ik hardlopen en naar de sportschool. Op mn werk loop ik eigenlijk constant, ben verpleegkundige. Als je zelf maar weet dat je goed/gezond bezig bent, dan heeft de rest van de wereld niet te oordelen. Succes allemaal.
Hoi Meiden, Je kan beter zoals Marieke gezond eten en lekker bewegen volgens bijvoorbeeld de adviezen van het voedingscentrum en daarbij 1 kilo in de maand afvallen dan SB volgen. Bij haar dieet krijg je ongeveer de helft van wat je normaal nodig hebt binnen en dat is erg weinig, vaak moeilijk om lang vol te houden. En je put je lichaam uit, bovendien wen je je lichaam dan om te leven op weinig calorieen en dat betekent als je weer "normaal" gaat eten de kilo's er vaak weer aanvliegen. Dat betekent niet dat er geen mensen succes boeken met SB maar dat deze mensen vaak een uitzondering op de regel zijn. Wat wel verstandig is om de etiketten van voedingsmiddelen te gaan lezen. Waar zitten veel verborgen en verzadigde vetten in. Hoeveel calorieen zit er in gezonde producten en ongezonde lekkere producten. En gun jezelf af en toe iets te eten wat je heel lekker vindt maar misschien niet heel erg gezond is maar dan met mate en geniet er volop van. Probeer ook gezonde producten te vinden die je vaker kunt eten en die je ook heel erg lekker vindt en waar je wat meer van kunt eten. Heel veel succes voor iedereen die graag iets wil afvallen of er mee bezig is.
Ik ben zelf 1.85 en weeg 102 kilo maar ik moet zeggen heb er niet erg veel moeite mee ik ben eigenlijk met de zwangerschap juist veel afgevallen in het begin omdat je stofwisseling versnelt als je met zijn tweetjes ervan gebruik maakt he en dan ook nog eens je bent lekker misselijk in de vroege ochtend en natuurlijk je hebt een steuntje in je rug gezonder te gaan eten omdat je niett wil dat je beebje iets tekortkomt of teveel krijgt
been there done that hier nog een meid die eigenlijk te zwaar is. wat ik probeer te doen, is gewoon 3 maaltijden per dag eten en dan 3 tussendoortjes, maar let wel op wat ik dan pak. ik pak dan vaak sultana of liga evergreen. als ik zin heb in iets hartigs dan pak ik wat japanse mix, van die rijstzoutjes. toch wat om te knabbelen, en bevat geen calorieen. ook sport ik weer 1x per week. al met al voel ik me wel altijd een stuk beter als ik er op let wat ik eet. ook zorg ik ervoor dat ik geen snoepjes of chips in huis heb, anders is het hek van de dam. bij mij gaat het ook heel langzaam. ik val meestal meer in cm af dan in kg liefs
Ik ben ook veel te zwaar.. Ben 1.69 en weeg 87 kilo. En ook ik weet dat als ik zwanger wordt dat ik boven de 100 kilo zal wegen waar ik erg tegen opzie. Maar ik ben bezig met mijn voeding aan te passen naar gezond en voldoende dus niet te veel. Meer bewegen. Maar niet lijnen zoals ik heb gedaan 2 jaar geleden en toen 17 kilo afgevallen en nu alles erbij en nog een kilo extra. Maar toen was het erg extreem en iedere dag 2 uur sporten en bijna niets eten. Maar daar went je lichaam aan voor korte duur dus en toen stond er niets op het spel. Nu wil ik gewoon normaal doen. Ik denk dat dat voor iedereen het beste is! gewoon lekker je zelf zijn. Veel succes!
ik heb vandaag ook heerlijk een stukje chocola gehad, zo'n bonbon bloc. heb ervan gegeten tot ik genoeg had en de rest geplet en weggegooid. weet dat het zonde is maar op die manier krijg ik wel minder calorieen binnen en dat scheelt. en dat pletten doe ik al jaren; als ik dat vroeger niet deed viste ik hem soms weer uit de prullenbak nu is het gelukkig lang zo erg niet meer.
Ik ben 6 kilo te zwaar.(1.60,66 kilo).3x in de week ga ik een half uur hardlopen,maar ik val niet af omdat ik gewoon alles eet waar ik zin in heb.Wat dat betreft heb ik geen discipline,lekker eten is voor mij een lifestyle Mijn conditie,on the other hand,=super!
prima dan toch? als je maar gezond bent en je lekker voelt en zes kilo is ook nog te overzien toch? (al ben ik niet objectief erin )
ook ik ben te zwaar ik weeg 86 kilo terwijl ikmaar 1.70 lang ben.. vanaf hoeveeel kilo moet je inhet zieknhuis bevallen dan? ik ben nu zelf ook bezig met gezonder te eten maar hoe raar is het eigenlijk dat je dat niet normaal voor je zelf over hebt maar nu wel voor je toekomstige kindje?....ik heb jaren geen groentes gegeten en nu prop ik het er zowiezo in ookal kotshals ik ervan, heb het idee dat ik dat verplicht ben en dat is natuurlijk ook zo..
hoi dames, hier ook een dame die te zwaar is, heb me 20 juni jl. laten opereren en heb een maagbandje gekregen. ben hiermee ong 10 kilo afgevallen (precies weet ik het niet ben een aantal weken niet op de weegschaal geweest.) mijn streef is nog 15 a 20 eraf en dan kan het allemaal net aan. maar ook zonder maagbandje kan je minder eten hoor, verspreid de eetmomenten over de dag, zo eet ik als ontbijt een broodje, tussen 10 en 11 een broodje, tussen 12 en 13 een broodje, en tussen 3 en 4 een tussen doortje of helemaal niets. wat wel belangerijk is, is voldoende drinken. (heb ik zelf ook moeite mee hoor) neem een flesje van spa bijv. en vul die bij.. ohh en sporten (beweging) is heel belangerijk. ik doe nu 2x in de week naar de sportschool.
vind je salades dan niet lekker? sla komkommer tomaatje, augurkje en dan een klein handje cashew nootjes erin(ookee is niet al te best voor de lijn maar noten zijn ook goed voor je!)fleurt het net wat op.. ook doe ik een pan groente soep maken en dan heeeel veel groente er in weinig vermecellie en geen gehaktballetjes..dat is best te doen hor!
Ook ik kamp met overgewicht, ben 1.75m en weeg 92 kg! Ben al vaker 25kg afgevallen maar voelde mij zoo ongelukkig niet normaal. Ik heb 2.5 jr geleden een ongeluk gehad waardoor ik nu nog steeds in de lappenmand zit met mijn knie. Ik mag weinig...sinds gisteren weer een kwartier per dag op de home trainer. trappen lopen kan ik nog niet,...enzo.. Wij zijn sinds een half jaartje bezig voor een kleintje, het is nog niet gelukt, maar wat mij hoop geeft is dat een vriendin van mij die ong. even zwaar is...thuis bevallen is van een gezonde dochter en ze was niet zoveel aangkomen omdat haar stofwisseling erg veranderde en ze niet veel meer ging eten dan dat ze al deed.. Dus wie weet, en als je lkkr voelt en je hebt een man die van je houdt zoals je bent, zou ik mij niet meer zo druk maken om het gewicht... ik heb het ook echt afgeleerd.. Kusss