Goedemiddag! Sinds een week heb ik ontzettend last van inslaapproblemen. Normaal gesproken (tijdens zwangerschap dan) lig ik rond half 23 op bed en slaap dan wel rond 23.15 ofzo. Heb altijd wel even tijd nodig gehad om in slaap te komen. De laatste paar weekjes sliep ik dan op mijn vrije dagen ook nog van 14 tot 16 uur. Ben namelijk niet alleen zwanger, maar heb hier ook nog een peutertje van 2 jaar rondlopen. Nu heb ik dus sinds een week het probleem dat ik 's avonds niet meer in slaap kom. Echt niet in slaap kom dus. Pas rond 4-5 uur val ik in slaap. Het is zelfs al zo erg, dat mijn vriend en ik gescheiden slapen, zodat hij wel aan zijn slaap toe komt, want anders maak ik hem 100x wakker omdat hij snurkt. Ik slaap nu gemiddeld zo'n 4 uurtjes per nacht. De eerste 2 dagen wel gewoon overdag geslapen, maar daar ben ik op aanranden van de gyn maar mee gestopt. Overdag lukt het namelijk wel, dan ben ik zo vertrokken. Afgelopen nacht heb ik een slaapmiddel ingenomen, maar ook dat hielp niet. Sliep alleen dieper en vaster, dus dat is ook geen oplossing. Het probleem ligt echt bij het inslapen. Komt dit iemand bekend voor???? Ligt het misschien aan de hormoonhuishouding die aan het veranderen is? Heeft iemand tips??? Iets??? Groetjes Wendy
Hey, wij lopen behoorlijk gelijk.. Maar ik had dat juist in het begin dat moeilijk inslaap komen. Ik word wel veel wakker de laaste tijd van de baby en heb soms kramp in me kuit snachts als ik me uitrek, haha.. Maar slaapproblemen schijnen er wel bij te horen tijdens de zwangerschap hoor. Al heb ik nu het gevoel dat als ik soms ga liggen ik gewoon in coma lig, val echt als een blok inslaap.. Ik hoop wel dat je slaapmiddelen gebruikt die goedgekeurd zijn voor tijdens de zwangerschap, want naar mijn weten mag je echte slaap pillen helemaal niet gebruiken.
Tot vorige week sliep ik ook als een Os. Hoefde mijn kussen maar te zien en ik was vertrokken, maar nu dus helemaal niet. Heb die pil van de gynaecoloog gekregen, dus dat zit wel goed Maar het helpt niet, werd alleen maar suf, dus die neem ik dan ook niet meer. Ben net ook bij de huisarts geweest en die kan ook niks geven, want je mag inderdaad niks hebben. Zelf melatonine niet, omdat er geen onderzoek naar is gedaan.... Ben ik dus mooi klaar mee....
Ik heb er pas sinds een week last van dat ik niet in slaap kan komen. Weet niet waar het aan ligt mischien wel gewoon de spanning dat het nu wel heel dichtbij komt. Wat bij mij nog wel eens help is lange douche nemen voor slapengaan. En als dan nog niet lukt en me vriend slaapt nog niet vraag ik of hij over me rug kriebelt dan ben ik meestal zo vertrokken. En anders ga ik er weer uit om een kop thee te drinken of zo.
misschien helpt mijn tip! 2 paracetamols voor als het niet lukt in slaap te vallen. bijna al mijn vriendinnen moeder iedereen doet het nu in mijn omgeving en zweer erbij! misschien helpt het jou ook!
Hmm ik lees ook ff mee. Hier ook sinds een week of 2 zo'n moeite om in slaap te komen, echt zooo irritant, want ben wel moe (tsja, er lopen er hier nog 2 rond...) Heb DE tip ook nog niet gevonden helaas.....
Haha, dat kan je wel zeggen! Maar gezien het tijdstip waarop ik dit tik, is het weer raak. Stomme is, ik heb net wel even geslapen....tv stond nog aan en ik schrok wakker van de tune van rtl boulevard wat weer begon. Daarna voelde ik me steeds wegzakken, maar niet meer slapen, grrr. Ben er dus nu maar uit, kopje thee en wat lezen hier. Dan over een half uurtje maar weer proberen. Heb wel met mijn vriend afgesproken dat hij de kleine doet morgen vroeg en mij wakker maakt om 9 uur. Het zal vast wel met de hormonen te maken hebben.... Ow ja, en die paracetemollen, zal het proberen, je weet het maar nooit. Heb nu wel pilletjes van Dr Vogel. Verdikkie zeg...sliep gewoon wel!!!
hier iemand die niet zwanger is, maar wel dezelfde problemen. alleen ik heb nog geen oog dicht gedaan, en zoals ik me nu voel gaat dat ook niet gebeuren ook. en ik denk niet dat mijn vriend het zo leuk vind als ik nu ga stofzuigen hahahaha wat bij mij voorheen goed hielp was lekker douchen, of ik pakte 1 van de honden en ging een stukje fietsen of lopen even frisse neus halen (zit nu trouwens ook al een week binnen eerst dochter ziek en nu ik)
Dit is echt zo niet leuk! Sliep dus pas tussen 5 en 6 uur en zit nu alweer beneden. Dat is trouwens een keuze, met de hoop vanavond dat goed moe te zijn, dat ik wel slaap..... Het zal ooit wel weer goed komen.
Ik heb daar ook wel last van. Niet zo extreem maar doe er wel langer over. Ik probeer echt even te gaan douchen zodat ik ontspannen ben oordopjes in rennies onder het hoofdkussen en NIET gaan piekeren. Dus luchtige dingen dingen of je ademhaling tellen. Ik word ook vaak 's nachts wakker met het zelfde probleem. dan maak ik een wandelingetje door het huis haha.
ik kon echt helemaal niet slapen tijdens zwangerschap vanaf de week 6 of zo. ik lag dus maanden lang wakker met 3 uur slapen per dag.overdag lukte het ook niet. enige advies dat ik kan geven is blijf in je bed liggen. ogen dicht, rustig, ontspanen liggen en niet daar aan denken dat je niet kan slapen en zo, doe alsof het zo hoort. zo kun je tenminste wat uitrusten. sterkte!en gefeliciteerd met je zwangerschap.
als je zegt dat je wel doorslaapt maar niet inslaapt zou ik zeggen dat je de verkeerde slaapmed hebt. Ik weet niet welke med. er wel en niet gegeven mag worden tijdens de zwangerschap maar en zijn 2 soorten slaapmed: inslapers en doorslapers. Temazepam is bijv. een inslaper. Dat zou je kunnen helpen. Maar ik weet dus niet of je dat mag hebben tijdens de zwangerschap. Als je veel maald - want uit eigen ervaring weet ik dat je als zwangere overal beren op de weg kan zien - zou een rustgever een oplossing kunnen zijn. Oxazepam zou dan uitkomst kunnen bieden. Maar ook hierbij geldt weer dat ik niet weet of je dat mag slikken als zwangere. Het is altijd beter om dingen te proberen buiten med. om maar ik ga er maar even vanuit dat je dat al geprobeerd had.... Succes ermee. want je rust heb je wel nodig!!
Heb inderdaad 1 van de 2 pammetjes gekregen, maar weet zo niet welke van de 2...doosje ligt boven Maar...gister een lekker bad genomen met rustgevende olie, kaarsjes aan, kruidenthee, boekje erbij. In bed nog even gaan lezen. Toen ik lekker lag....begon de buurjongen met zijn brommer te stunten..om 21.30!!!! Grrrr :x:x:x:x Ik was natuurlijk helemaal overstuur, want zakte net lekker weg. Na een goed gesprek met mijn vriend ben ik rond 22.15 toch in slaap gevallen en werd pas om 8 uur wakker, heerlijk Ben inderdaad toch wel druk aan het denken in bed, maar niet aan iets specifieks... gewoon veel gedachtes...
Ben normaal al een lastige met inslapen maar kan nu ook lsecht inslaap komen, als ik slaap slaap ik, en moet ik wel af en toe plassen, maar dan slaap ik weer zo verder, kan ook alleen mijn bed niet uit! het hoord erbij zeggen ze, en ik heb ook nog ff haha, ben 8 weken zwanger nu!
Inderdaad, het hoort er bij...wel heel heel vervelend Maar...gister helemaal zelf rond 1 uur in slaap gevallen en geslapen tot 9.45! Heerlijk!
Hmm helaas heb ik ook geen tip. Maar wel last van het probleem! Ik slaap normaal altijd op mijn buik, maar dat ligt echt niet lekker meer. En op mijn zij krijg ik daar weer pijn of slapende armen. Het duurt vaak twee uur voordat ik in slaap val dus probeer ik om half tien in bed te liggen om mijn slaap wel te pakken, want tussen zes en 7 worden mijn 2 kindjes weer wakker. Maar als ik dan in slaap ben egvallen wordt ik daarna nog wel 2 a 3 keer wakker om te plassen. Gelukkig slaap ik dan wel weer zo in. Ben benieuwd of er nog iemand tips heeft inderdaad. Groetjes
Ik heb sinds een week (ik ben 23 weken zwanger) ook slaapproblemen, ik word er moedeloos van.. ik lig niet lekker, moet steeds plassen, maagzuur, honger, baby beweegt veel 's nachts. En dan moet ik de hele week weer werken en ik ben zo moeee... Tot en met 22 weken had ik echt nergens last van, behalve rond de 12 weken dat ik ongeveer de hele nacht moest plassen.. maar dat was gelukkig snel over, verder sliep ik als een blok. Het stomme is ook dat ik 's ochtends om een uur of 6 prima in slaap kan vallen, maar dan moet ik er alweer uit.. Ik verzin wel allerlei creatieve dingen 's nachts, dat is dan weer een voordeel. Helaas ben ik overdag te moe om ze uit te voeren.
Hier gaat het nog steeds met ups en downs....merk gewoon dat ik een stuk lichter slaap. Heb wel een goed gesprek op mijn werk, met manlief en vriendin gehad en dat heeft goed opgelucht. Toch onbewust met een hoop dingen bezig en dan natuurlijk vooral 's nachts....