Ik heb 'm, dé gouden tip tegen straie!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kwabbernoot, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Droom maar lekker verder dan haha ;)

2. Chai

Chai Niet meer actief

Wow, diepliggende frustraties komen naarboven hier bij sommige dames... :$

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hihi ja maar ik heb ook een buik vol littekens, striae, dus dan is het nogal makkelijk gezegd dat zo'n zalfje helpt.

4. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Mijn buik ook vol littekens. Nou echt niets wat je daar tegen kan doen. Net als dat bio-oil. Maar wil best deze zwangerschap een poging wagen met de Vichy om te voorkomen dat ik het weer krijg.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    ja precies, maar dat is wat anders dan dat het ermee weg zou gaan.
    Ik ga ook weer smeren, bio oil hier, is ook wel lekker spullie en minder duur.

6. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik ben een jaar geleden veel aangekomen en weer afgevallen waardoor ik ook striemen kreeg. ik ben ook naar de apotheek gegaan en daar hebben ze me hetzelfde van vichy geadviseerd. ik heb voor 100 euro gesmeerd maar helaas , nog steeds striemen. het werkte bij mij dus echt niet. nu ik zwanger ben smeer ik elke ochtend en avond mijn buik in met bio oil. ze zeggen dat het werkt maar ik weet het niet. ik smeer maar trouw door. ook duur spul trouwens want ik doe met 1 flesje een week. dus kun je nagaan.

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik hoorde van mijn schoonzusje dat ze in Spanje gewoon olijf olie smeren elke dag. (heeft familie in Spanje)

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het heeft ook gewoon met de kwaliteit/rekbaarheid van je huid te maken. Sommigen smeren, krijgen geen striae maar hebben er geen aanleg voor. Mijn moeder heeft nooit iets gesmeerd en die heeft na 2 zwangerschappen nog een mooie platte buik. Die van mij is mét smeren helemaal uitgelubberd en zit vol striae.

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik gebruik hier "Love me tender, mothers oil" al sinds ik 3maanden zwanger ben. Kreeg het kado, het kwam van De tuinen volgensmij. Heb nogsteeds geen nieuwe hoeven kopen en smeer echt een dikke laag erop elke dag. Ik ben heel erg striae gevoelig en heb nogsteeds geen een streepje terwijl me buik echt al enorm is. Inmiddels doe ik een combinatie van die mothers oil overdag en savonds bio oil. Soms doe ik gewoon baby olie als ik niet thuis ben, naar mijn idee kan je veel verhelpen met je huid gewoon goed vet te houden. Hoe droger de huid, hoe minder makkelijk het meerekt. Of je er nou gevoelig voor bent ofniet, beperken kan je het echt wel. :)

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wat een geluksbal is je moeder zeg ;)
    Jammer dat je zulke dingen dan weer niet erft :)

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Chai ik wil je niet bangmaken, maar ik had ook een giga buik & ben +/- 30kg aangekomen in mn zwangerschap, en de striae kwam bij mij in week 39 ;)

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik word er niet bang van hoor, sterker nog ik zou er nietzoveel problemen mee hebben zelfs.. als ik wat striae zou krijgen.
    Ik had verwacht ze allang te hebben en veel ook.
    En ik ga ZEKER geen 30kg aankomen, zit amper 2kg bij nu. Dat bedoel ik ook niet met enorme buik. :D

13. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Zou dit topic een stiekeme vorm van reclame zijn?

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    helaas het werkt niet zoals hierboven gezegd.

Wel grappig dat zoveel meiden denken dat je straie kan voorkomen door je huid vet te houden. Helaas dat werkt ook niet. Het is namelijk niet je huid dat scheurt maar het onderliggende bindweefsel.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja! Vet oneerlijk :p

16. Milka

Milka Lid

7 nov 2007
    6
    0
    0
    Gelderland
    Helemaal mee eens. Het is inderdaad het onderliggend bindweefsel. En als het smeren heeft geholpen komt dat niet door het vet maken maar door 'massage' die je geeft met de creme.

Dat is mij in ieder geval verteld.

17. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb fanatiek gesmeerd elke dag en tot 39,5 week had ik helemaal niks maar bevallen met 41 weken en toen was mijn buik een halve zebra.
    Zat dat ook een groot kind in bijna 5kg met nog placenta van een kilo en wat vruchtwater.
    Moet zeggen dat het nu niet meer rood is en ook niet meer zeer doet maar tja je ziet het wel altijd.
    Bij mij stond de buik zo op spanning dat moest wel scheuren daar viel niet tegen te smeren.

18. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Hier hetzelfde.
    Hele zwangerschap geen streepje te zien. Toen ik moest bevallen kwamen de strepen opzetten door het persen (de druk op mn buik) In de loop de jaren licht geworden en vielen niet meer op.

Nu mn tweede zwangerschap zijn mn eerste striemen weer heel duidelijk te zien, rekbaar en rood. Heb naar mijn idee nog geen nieuwe striemen erbij gekregen maar dat zal ik ook wel weer na de bevalling als verrassing erbij krijgen

En oohja beide zwangerschappen lekker ingesmeerd met van alles en nog wat ;)

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik zeg t alleen maar chai nav je eigen eerder geplaatste bericht!

20. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb trouwens nooit gezegt dat je striae volledig kan voorkomen...;)
    Ik denk alleen wel dat je het een beetje kan beperken. En ik vind het een aparte manier van denken sowieso, het helpt niet dus dan ga ik niet elke dag mezelf lekker verzorgen.. mmm.. oke, fijn voor jullie. Iedereen zo zijn ding he?
    Vind het alleen een beetje kinderachtig dat sommige mensen zich gelijk gaan uitleven naar de TS en dingen als naief gaan opschrijven, omdat ze zelf te onzeker zijn om hun striae gewoon te accepteren.
    Denk dat die dames wat vaker een blokje om moeten gaan lopen om wat stoom af te blazen.

@Lovelydk, ik heb nooit neergezet dat ik "dik" ben geworden hoor. Ik schreef iets over enorme buik, niet over enorm aangekomen in gewicht.

Deel Deze Pagina