Chai, je moet lekker geloven war jij graag wil geloven. Het feit is en blijft dat striae onderhuidse scheuren in bindweefsel is, dus smeren op de huid werkt niet omdat een crème nooit zo ver in de huid komt. Het is geen verzinsel van gefrustreerde vrouwen met striae maar gewoon een feit. Kun je zo opzoeken op het internet. Het is helaas voor sommigen gewoon aanleg. Je krijgt het of je krijgt het niet. En voordat je zegt dat ik een blokje om moet lopen om mijn frustraties kwijt te raken..... ik heb het geluk geen enkele streep over te houden aan mijn vorige zwangerschap, ik heb ook nooit iets anders gesmeerd dan een doodgewone bodylotion na het douchen.
Ik moet lachen omdat ze maar 1 ding leest van wat ik heb geschreven hier en daar haar reactie op basseerd. Bovendien leest ze duidelijk me laaste bericht ook niet helemaal correct. Het is sowieso duidelijk dat er een paar hier uit zijn op een heerlijke discussie want als dat met de TS niet lukt word er snel iemand anders uitgezocht, daar doe ik niet aan mee.
ts bedankt voor je tip maar wat je ook probeerd de striae gaat niet weg dan heb jij iets anders gehad kan niet anders ik heb namelijk mn hele heupen/billen onder mn billen vol zitten en t is alleen wit geworden door de zon ik smeer mn buik nu ook heeeel hard in met mama buikbalsem van zwitsal we zullen zien. maar wat iemand hier ook al zei t ligt ook echt aan je type huid ik ben al heel droog van mezelf dus moet t al extra vet houden en nog voel ik zo zo als ik buk boven mn bil erin scheuren rotdingen
Ik heb alles prima gelezen. Jij zegt dat je de striae kan beperken door goed te smeren en ik zeg daarop dat het een fabel is omdat de scheuren onderhuids zijn. Maar dat neemt niet weg dat je kan blijven smeren want smeren is sowieso gewoon lekker. Smeer ze.
Tjee, adem uit allemaal! Striae is niet te voorkomen, maar misschien kan smeren wel helpen 'herstellen' en dus 'wit' worden. Ik heb bijv. op mijn bovenbenen vanuit mijn puberteit heel veel kleine zilverwitte streepjes die helemaal 'dicht' zijn. Oude striae die al wit is voelt ook weer veel steviger dan nieuwe roze strepen. Daar wil ik wel voor smeren dan
Jeetje, dit vind ik wel erg flauw. Discussie á la, maar om het nou gelijk op de persoonlijke toer te gooien? Het heeft niets met onzekerheid te maken, laat staan met frustratie. De één gelooft dit, de ander gelooft dat en daar is nu gewoon een discussie over gaande. Zou mooi zijn als we daar met z'n allen ook een beetje volwassen op kunnen reageren. Bovendien wordt TS niet persoonlijk aangevallen, het gaat alleen om het feit dat zij iets schrijft waar niet iedereen het mee eens is.
Ik neem aan dat je mij hiermee bedoeld? Zie berichtje pag.2 Ik hoef geen blokje om hoor en ja ik heb een buik vol striae. So what. Ik heb een prachtige, gezonde zoon waar ik super trots op ben. Dus no worries over mijn striae. Hoezo doe je daar niet aan mee? Je bent het meest actief in dit topic. En wie een onderwerp plaatst kan een reactie verwachten. Of ze nu positief of negatief zijn. En niemand die hier de TS aanvalt.
jeetje wat een vijandige sfeer hangt hier zeg... Ik heb niks tegen ts of het onderwerp. Ik geloof het alleen niet. Als dit waar was, zou ik vandaag nog naar de apotheek rennen om het te halen... helaas werkt het zo niet. maar goed, het intresseert me verder ook niet heel veel... zo een mooie buik had ik toch al niet
Ik heb deze zwangerschap ookal een aantal keer een soort vrij dikke rode strepen op mijn buik gehad. Ik denk dat het komt van rek en droog en geirriteerd zijn, maar geen echte straie. Als ik dan even oplette en een paar dagen echt goed smeerde (met wat dan ook) ging het weer weg. Buikje is verder (nog) streeploos gebleven.
Neeeeeee Ik had nog hoop!!! Ik heb amper gesmeerd, alleen wanneer mijn buik wat begon te jeuken heb ik bodylotion of after sun gepakt - als het maar smeerbaar was
Er staat hier een aantal keer in dat ik niet aangevallen wordt, nou dat komt wel zo over. Ik geef een tip, iets wat voor mij super werkt, en dat wordt even tot de grond toe afgebrand. Nou dat vind ik jammer, als je het er niet mee eens bent ga je toch ergens anders lezen? T is geen discussie maar gewoon een tip. Jullie kunnen trouwens bedenken dat t aan mijn huidtype ligt maar als er iemand een slecht huid heeft ben ik het. Ik heb geloof ik bijna alle vormen van eczeem die je hebben kunt verspreid over mijn lichaam en mijn huid is zo ontzettend droog.. Ik kan maar tegen twee producten, ben al blij dat ik dat verdraag. Nou als op mijn rampetampehuid die Vichy werkt(dat ik het verdraag is al een klein wonder) dan denk ik dat er vast meer mensen rondlopen die er baat bij hebben. Daarom postte ik dit bericht, en niet om een of andere felle discussie te starten. Voor de mensen die blij zijn met mijn tip, heel veel smeerplezier en ik hoop dat het jullie hetzelfde oplevert als het mij heeft opgelevert. Voor de mensen die graag een discussie willen: open gewoon een topic waar je het nut van smeren bespreekt.
Ik heb ook heel erg last van eczeem. Wat een heel goed merk is (omdat je in de zwangerschap geen hormoonzalf mag) is Zarqa. Is bij ons bij de etos te koop. Wat een geweldig produkt.
Ik denk inderdaad niet dat als je het al hebt dat je het nog "weg" kan smeren. Wel denk ik dat je het misschien een beetje kan voorkomen. Ik heb tijdens mijn zwangerschap elke ochtend en avond mijn buik ingesmeerd met Sheabutter (de pure blok vorm) Dat is super vet spul en ruikt niet super lekker maar daar bleef mijn buik goed vet door en ook Vitamine E helpt je huid te herstellen. Dus daarna smeerde ik mijn buik constant met Tarwekiemolie van de Tuinen in. Daarbij masseerde ik mijn buik elke ochtend en avond, (soort bindweefsel massage), ik pakte elke keer stukjes huid tussen mijn vingers. Ik heb dus echt totaal geen striae gekregen!! En dat terwijl ik er wel heeel erg gevoelig voor ben, tijdens mn pubertijd zat het ook op mijn benen en borsten. Weet niet of het door het door het smeren kwam, maar ik was er wel heel druk mee. Zelfs toen ik naar het ziekenhuis moest heb ik nog even snel gesmeerd hahaha
Ik denk zelf ook dat bindweefselmassage het enige is dat striae kan helpen voorkomen, als je het eenmaal hebt verdwijnt het niet meer. Ik gebruik goedkope eigen merk creme van de kruidvat, dat masseert wat lekkerder dan zonder. Het is een beetje lastig uit te leggen maar ik pak dan m'n vel tussen de vingers en laat het er tussen rollen zeg maar. In het begin is dat pijnlijk maar na een paar keer wordt het beter! Ik heb nu nog steeds geen striae van de zwangerschappen. (wel een klein beetje op m'n heupen uit de puberteit) Máaarrr.. moet wel zeggen dat ik 29 was toen m'n zoontje geboren werd; als je ouder bent is je vel wat soepeler (klinkt beter dan slapper haha), heb een klein kindje gekregen en had dus niet zo'n enorme buik. (+12kilo). Misschien dus gewoon geluk?
Ik gebruk Bio Oil, de strepen zijn een stuk minder nu. Je ziet het nog wel heel lichtjes, maar niet meer zoals in het begin.