Hmm...een kind van 8 die 'zomaar' niks met zijn vader te maken wil hebben is ook niet echt gebruikelijk toch? Ik vind je nogal veroordelend omdat jouw vriend./ man toevallig ook van 'een andere afkomst' is en het wél goed heeft gedaan..of omdat je ex ook van een andere afkomst was en het niet goed deed maar jij toch de ballen had om het wel te vertellen moet zij het daarom ook doen? (ik bedoel dat van die 'ballen' trouwens een beetje cynisch) Omdat JIJ die keuze ooit hebt gemaakt is dat niet de enige juiste keuze lijkt mij. Situaties verschillen, mensen ook. Is het erg verstandig om je (nog ongeboren) kindje bloot te stellen aan zo'n reeel gevaar? Domweg omdat die vader het 'recht' heeft? Bullshit! Ik vind dat volwassenen ten alle tijden als eerste verantwoordleijkheid hebben om kinderen te beschermen tegen andere volwassenen. En als dit een reeel gevaar is, sta ik helemaal achter het besluit om eerst niks te zeggen. Dit kan later alsnog wel ooit..of niet. Beter geen vader dan eentje die met zn losse handjes liever zn ongeboren kind bij de mama uit dr buik slaat..
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om mijn mond dicht te houden. MAAR... ik zou wel alles wat je over de vader weet opschrijven. Dus naam, adres, geboortedatum, waar hij werkt etc. Waarom? Omdat je bepaalde dingen zo kan vergeten en het is toch de vader van je kind. Zo krijgt je kind later de gelegenheid om zijn/haar vader op te sporen.
Ik vind de maker (vader verdient ie niet) van je kind een onwijze engbek. Natuurlijk vertel je niets aan een vent die bij zn ex een abortus heeft veroorzaakt! Ik wens je veel sterkte en hoop dat je 'vriendin' haar mond kan houden ... (sorry hoor, maar hoe dom kan je zijn om daarover je 'mond voorbij te praten')