Collega's op Hyves en/of Facebook?

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wie van jullie heeft collega's op Hyves of op Facebook?

Ik ga na mijn verlof dat volgende week eindigt, de ziektewet in, omdat ik nog steeds bekkenklachten heb. Ik werk op een kdv, dus werken met dat soort klachten wil gewoon niet.
    Ik heb al eens eerder meegemaakt dat een collega mij aansprak op iets wat ik op hyves had gezet, wat zij niet vond kunnen.
    Nu ben ik bang, dat ik dingen erop ga zetten, die tegen me gebruikt kunnen worden. Ik heb het idee dat ik me in moet gaan houden,met wat ik er op ga zetten (bijv. dagjes weg, dingen die ik in huis gedaan heb) omdat ik in de ziektewet zit. Niet dat ik hele verhuizingen/schilderwerk/behangen ga doen, waardoor het lijkt dat er niets aan de hand is hoor. Maar ik hoop dat jullie me snappen. Roddels zijn zo op de wereld gezet.

Wat zouden jullie doen? Verwijderen of uitkijken wat je erop zet?

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Op hyves zit ik ook persoonlijke dingen (www), daar heb ik geen collega's.

Op FB hou ik t oppervlakkig, daar heb ik wel collega's.

3. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik zou er idd niet teveel opzetten
    Vooral niet dingen zoals lekker dagje shoppen enzo

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Als je de collega's er al op hebt zou ik ze niet eraf gooien. Vind ik een beetje raar overkomen. Ik zou gewoon uitkijken met wat je erop zet. Maar ik neem aan dat je collega's ook wel snappen dat, ook al zit je in de ziektewet, je nog wel huis zult poetsen (bijvoorbeeld) en niet de hele dag in bed ligt...

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    helemaal met Melanie eens!

6. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Idd opletten met wat je erop zet.

Ik heb ook collega's op mijn Hyves, dus sommige dingen kan je er niet opzetten.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

idd eraf halen kan niet, dat zou juist opvallen. Denk dat je een beetje moet opletten met wat je erop zet.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Collega's eraf halen of opletten wat je erop zet. Is maar net wat je zelf wil. Ik vind het niet raar om collega's eraf te gooien, kan toch gewoon dat je bij nader inzien niet wil dat ze jouw hyves kunnen zien, ik gooi ook wel eens mensen eraf.

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Of eraf halen met een uitleg.

Op mijn vorige werk is er veel onrust geweest door Hyves en de dingen die mensen erop zette. Er zijn zelfs mensen (onterecht) overgeplaatst en op non actief gezet en er hebben mensen (onterecht) een officiële waarschuwing gehad.
    Sindsdien pas ik echt wel op wie ik toevoeg en wat ik erop zet.

10. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    op fb kan je groepen instellen en zo kan je kiezen welke groep, welke update kan lezen. mss kan dit op hyves ook zo want dat ken ik niet zo.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    sorry maar mijn collega zat ook in ziektewet met rugklachten
    en ging toen hoogzomer terwijl wij extra hard moesten werken met minder mensen.
    elke ochtend kwam ze met hyves omhoog
    tja wat ga ik doen vandaag ga ik zonnen op het strand of ga ik naar het zwembad
    daar werd ik ook schijtziek van!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik voegde altijd collega's toe. Tot ik dus ergens kwam te werken waar constant geroddeld werd. heb toen besloten om groot deel van de collega's ( de roddelende dus;) ) te verwijderen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap je wel hoor, maar dat zou ik ook doen met rugklachten en mooi weer ;). Lullig wel dat collega's dat dan dus kunnen lezen, zou daar zelf wel mee uitkijken.

14. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor de reacties :). Moet er nog even bij zeggen dat ik in goed overleg in de ziektewet ga. Het kwam eerder vanuit mijn manager, dan vanuit mij. Uiteraard ga ik het liefst zo snel mogelijk weer aan het werk.

Nou zet ik hele persoonlijke dingen sowieso al nooit op hyves of facebook, maar sommige gewone dagelijkse bezigheden wel en prietpraat van m'n zoon. En vooral over dat eerste maak ik me een beetje zorgen....Ik was laatst behoorlijk trots dat ik weer op de fiets zat, maar ik durfde dit er niet op te zetten, bang voor reacties van collega's. Terwijl dat juist bezigheden zijn, waarbij ik juist geen last heb. Op zich hebben we een super leuk team, maar ik merk dat er onderling toch onbewust gekletst wordt....

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

o wat heb ik een erge hernia
    ik kan niet op en af

maar wel op een handoek op een grasveld
    of op het strand liggen

schijnheilig vind ik dat!

en zet het dan niet op je hyves neer

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Mijn hyve is vooral voor andere mama's (sommige via ZP :D) en oude vrienden en schoolgenootjes van vroeger enzo. Op FB heb ik vooral collega's en vrienden. Ik ben zakelijker op FB, maar moet zeggen dat ik hyves bijna niet gebruik. Ik pas goed op mijn woorden, maar op FB heb ik onderscheid tussen vrienden en kennissen, en de laatsten zien bijna niks van me eigenlijk.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou mijn updates op FB trouwens echt beperken tot dingen die niet met 'vrije tijd' te maken hebben als je in de ziektewet zit. Ik snap dat dat misschien vervelend is, maar zoiets - ook al is dat onterecht - geeft gewoon scheve ogen, en je moet nog wel terug naar je werk ooit, neem ik aan.

Ik zou vooral gewoon over 'dingen' posten, niet over wat je zelf doet als dat mogelijk tot verhalen aanzet. Weet ik veel, dingen in het nieuws, wat je kindje al kan, een leuke foto van je kind, dat je een nieuw recept gaat uitproberen. Het is misschien raar om rekening te houden met je lezers op die manier, maar wel strategisch om in te schatten wat ze waarbij kunnen denken ;)

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Schijnheilig vind ik het niet, met een hernia kan je niet veel behalve liggen volgens mij, dus van mij hoeft iemand dan echt niet thuis op bed te liggen, met mooi weer mag iemand dan toch lekker ergens buiten gaan liggen? Een hernia is al erg genoeg. Zelfde als mensen met een depressie en in de ziektewet, die mogen van jou ook niet 'lekker' op vakantie of leuke dingen doen?

Maar ik ben het ermee eens dat mensen wel rekening zouden kunnen houden met wat ze op hyves/facebook zetten. Al vind ik het wel sneu dat dat blijkbaar moet omdat je anders scheve gezichten krijgt.

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

hier ook zo!!! helaas nadat ik het dus heb meegemaakt dat ik in een www een berichtje had gezet dat we een babykamer hadden gekocht(op wo) en zaterdag werd ik ziek hele erge buikpijn bloed overgeven enz. Maar 3 dagen later kreeg ik dus een belletje van de arbodienst die me effe melden dat ze gehoord had dat ik volop aan het winkelen was:(:(:(:x:x:x nou ik was zo boos want schijnbaar hebben me collega,s een leuk verhaal er van gemaakt want doorgegeven is aan de arbodienst. Vanaf dat moment heb ik al me collega,s van hyves gegooid

20. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis

Bah wat een rotstreek zeg!

Deel Deze Pagina