Fastfood, Genetisch gemanipueeleerd voedsel ect.

Discussie in 'De lounge' gestart door Soumaya1, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soumaya1

Soumaya1 Lid

8 apr 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een aantal interessante docu's te hebben gezien, ben ik benieuwd geworden naar de hoeveelheid mama's die bewust bezig zijn met voedsel!!

wat ik mij dus afvraag, hoe vaak gaan jullie uiteten(geen restaurant maar een fastfood tent, inclusief afhaal)
    en hoe vaak neem je de moeite om de labels te lezen op ieder product want je in je keuken hebt staan.

Geef ook even aan waarom etc.
    :D

(het gaat hier om de gezondheid van onze kids en de toekomstige generaties, so keep that in mind) Lijkt me leuk om hierover te praten!

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik kook elke dag vers.
    Weinig pakjes ( heeeeeeel af en toe als ik echt in een luie bui ben :D )

Wij halen 1x per 2 weken wat te eten en gaan een keer in de 2 maanden uit eten.

Labels lezen doe ik niet geen tijd voor en geen zin in.
    En ik doe het eigenlijk niet eens bewust maar gewoon omdat ik koken leuk vind.

3. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Zal wel een discussie worden :)
    Ik haal iets als ik er zin in heb, eten gezond en ongezond.
    Kleine eet nog niet met ons mee, en als ze wat ouder is zou ik niet elke week iets gaan halen. Maar ook niet 1 keer per jaar

4. Soumaya1

Soumaya1 Lid

8 apr 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nice! iemand die nog elke dag kookt!:D
    En bij het koken zelf, de producten die je gebruikt.. ben je daar ook bewust mee bezig of niet zo of helemaal niet?

en uit eten? Does that includes Mac?

5. Soumaya1

Soumaya1 Lid

8 apr 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahah @ mandy: Ja misschien wel een discussie maar ben gewoon benieuwd:D

6. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    wij halen niet regelmatig eten. af en toe eens mc donalds maar dat is 1 keer in de 4 maanden??

verder koken we altijd zelf.
    ik ben van het makkelijke koken hoe eerder het klaar is hoe beter. heb er een gruwelijke hekel aan en zal ook niet uren in de keuken staan.

mijn man vond het gelukkig leuk dus als hij vrij is maakt hij het eten.

ik let helemaal niet op de rotzooi die we allemaal binnen krijgen.
    als ik daar ook nog eens op moet gaan letten kan ik volgens mij helemaal nis meer kopen.

we eten 2 keer in de week aardappelen met groente en vlees.
    we eten 1 keer in de week patat pizza of pannenkoek
    1 keer in de week stampot
    1 keer in de week macaroni nasi bami of spaghetti
    en dan hebben we nog lasagne of bruine bonen of een soepje met soepstengels en stokbrood
    of aardappeldingetjes met sla en een kipburger

maar als ik bami ofzo maak haal ik lekker een zakje en ook voor de rest.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee ik probeer wel gezond en gevarieerd te eten en zo vers mogelijk.
    We wisselen ook vaak af en eten niet elke dag vlees en als we dat wel doen dan probeer ik dat te houden op +- 100 gram per volwassen persoon.
    Een keer per week eten we vis ( en soms eten mijn zoon en ik tussen de middag een haring ) of een vleesvervanger.

Als ik bijv wokgroente maak met kip dan gebruik ik hier 1 kipfilet voor.
    En heel slecht maar gewoon kip uit de supermarkt en geen bio kip. Dat vind ik namelijk écht te duur.

En bij de mac gaan we niet uit eten maar ik eet er wel eens en nu ik zwanger ben wat vaker want ik ben verslaafd aan de milkshake chocola en big mac:D

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Thuis probeer ik alleen vers te koken maar we eten ook nog zeker een keer per maand Mac etc.

9. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben er wel bewust van en soms handel ik daarnaar. Maar frietjes en andere lekkere dingen gaan er ook gewoon in hoor. Verder kook ik vaak wel gezond zonder sausjes e.d..

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij eten eigenlijk vanalles.
    Gezond en ongezond, vers en voorverpakt.

Wij kijken ook nooit naar wat er op de labels staat en heb daar ook helemaal geen verstand van en ook geen interesse in het onderwerp :).

Eten vrijwel nooit patat maar een Mac/KFC op zijn tijd gaat er wel in.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij eten nooit fastfood, friet etc. We koken iedere dag zelf en meestal vers. Ik wil eigenlijk ook helemaal af van de pakjes en zakjes. Ik werk sinds kort bij een kdv waar alles biologisch gaat en ik leer daar veel over voedsel. Ik wil mijn zoontje straks ook zo weinig mogelijk zout en suiker geven. En sowieso alles vers. Ben nu net met rapley begonnen en hij begint nu langzaam aan te eten! Hoop tot 2 jaar borstvoeding te geven en daarnaast op een gegeven moment water en thee, geen zoete sappen oid.
    Dus ja, ik ben er nu al bewust mee bezig, maar hoop nog gezonder te leren koken zonder zakjes en pakjes.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik let niet niet op wat er in voedsel zit, ik kook iedere dag maar gebruik wel pakjes, we zijn ook echte vlees liefhebbers dus vrijwel iedere dag vlees, eens per twee weken bestellen we wat maar dat kan ook zomaar ineens 1x per week zijn, ligt aan de situatie.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Voor februari at ik elke week een portie afhaal Chinees, friet met bijbehorende snacks, 1 à 2x per week langs de drive ff een Mac kroket, hamburger en ijshoorntje bikken :)

Maar sinds februari ben ik op dieet en ben eens gaan nadenken hoe schrikbarend ik bezig was. Mijn vetpercentage was ook echt hoog.

Vroeger had ik zwaar ondergewicht en at ik 3x per week Mac, 2x per week pizza en bapao broodjes rond 20.00 en kwam niks aan. Dit eetpatroon heb ik dus eigenlijk al heel m'n leven, en ondanks ik toen ondergewicht had dacht ik " kijk, ik word er niet dik van" maar nu ik ouder ben besef ik me ook dat je aderen daar lekker van dichtslibben..

Nu dus maar 2x per week een broodje gezond, haring, halve haan, etc. Stuk gezonder :p
    Verder alles uit potjes of zakjes zoals sla, spinazie, etc. Ik ben niet zo'n keukenprinses. Verder een vleesliefhebber, eet alles behalve varkensvlees

14. Soumaya1

Soumaya1 Lid

8 apr 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dit!

Even kort, ik heb mijn leven lang niet echt gelet op wat ik binnenkreeg, wel was ik er bewust van!! Dus ik wist dat ik troep binnenkreeg maar bleef het toch eten. Wij waren thuis nooit echt van de fastfood, er werd elke dag vers gekookt. Maar niet echt verantwoord gekookt zeg maar. Dus aardig wat olie, niet lettend op e nummers, en zeker niet biologisch.

Ik ben nu zwanger. En sinds een korte tijd heb ik zoveel informatie gezocht wat er eigenlijk nu in de wereld gebeurd met onze voedsel industrie. Het is zwaar triest. En het lastige is dat verantwoord eten duurder is dan slecht eten.

Maar ik denk dat met een goede 'LABEL educatie', wij mama's een huge verschil kunnen maken. At least, ervoor zorgen dat onze kinderen zo min mogelijk troep gaan eten.

Ben trouwens gewoon oprecht benieuwd naar wat mama's daar van vinden en hoe mama's het doen die letten op enummers etc.

15. Soumaya1

Soumaya1 Lid

8 apr 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen:D ben blij voor je!!
    Heb iets leuks voor je om te kijken over fastfood, wel even schrikken voor alle mama's btw

TIK in op youtube Fat sick and nearly dead!!!! ERG interessant voor elke mama!

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

dit!
    ik haal 3 keer per 2 weken frieten voor mezelf, 2 keer als ik naar belgie ga op zaterdagen en 1 keer in nederland + 1 keer in de 2 weken maak ik zelf friet, ik zou dat 2x per dag kunnen eten als ik me zou laten gaan
    kebap denk ik 1 keer in de 3 weken
    pizza ook elke week maar dan ovenpiza van ristorante
    chinees denk ik 4 keer per jaar
    wokken doen we ook denk ik 4 keer per jaar
    vroeger gingen we elke week uiteten maar nu niet meer

ik kook gemiddeld maar 3 tot 4 dagen per week, kan pasta met vlees zijn, aardappelen, uitsmijters, simpele dingetjes, rijst,....

ik eet redelijk ongezond maar als mn kleintje gaat mee eten gaat dat natuurlijk veranderen

fruit wel elke dag, ik laat regelmatig mn bloed trekken en de vitamines zijn perfect en ik voel me ook perfect

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier kook ik in principe alle dagen vers, 1 x per maand ongeveer halen we patatjes (ik lust het niet zo graag). Mac nooit, zit zoveel troep in en is verslavende rommel (vind ik, kwam er vroeger wel).

Bijna alles ook biologisch, vlees altijd en dat eten we met mate.

Ik heb het wel geprobeerd hoor, ongezond eten, kant en klare lasagna bv, maar dan voel ik me de dag erna helemaal niet fit en ben ik chagrijnig:)

18. Soumaya1

Soumaya1 Lid

8 apr 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben ook benieuwd wie deze docu wel eens heeft gezien(sick fat and nearly dead) Erg benieuwd wat jullie ervan vonden en al helemaal of jullie daardoor niet meer fastfood ketens bezoeken.

19. minon

minon Niet meer actief

We eten hier vrij weinig kant en klaar. Dat zijn potjes chicken tonight en zakjes voor in de soep. Ik denk dat we eens in de twee/drie maanden een patatje halen. De overige keren bakken we zelf of eten we een kant en klare pizza. Een keer per jaar max halen we chinees. Of tellen potjes kruidenmixen ook mee??
    Verder kook ik iedere dag, maak zelf pastasaus etc.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Mijn moeder deed dit al dus dit is eigenlijk bij ons altijd al zo geweest.

Ik weet niet beter dan dat we opletten wat we wel of niet eten. Wij gingen vroeger nooit naar de snackbar of de Mac.

Nu nog steeds eigenlijk bijna nooit. Misschien 1 keer per jaar naar de Mac.

Deel Deze Pagina