nul uren contract nog niet opgeroepen voor morgen en nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Ik ben wat onzeker. Ik heb een nul uren contract tenminste..ik had een proefplaatsing met het uwv en die liep afgelopen donderdag af. Maandags werkte ik voor het laatst en was er geen werk voor dinsdag en woensdag. Voor komende week zou ik nog horen. Maar.. ik weet nu nog niets. Heb einde middag een sms gestuurd met de vraag voor morgen maar nog geen antwoord en ik wil graag naar bed. Maar wat nu? Stel ik hoor morgen om acht uur pas iets? Of als ik zo naar bed ga en dus de boel uit heb staan? Hoe redelijk is dit? En is het van mij uit redelijk om dan nee te zeggen? Het is geen zorg en ik heb officieel geen contract. Proefplaatsing is afgelopen en verder is er nergens meer over gesproken. Ik baal hier zo van. Wat moet ik het beste doen?

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik zou er van uitgaan dat je toch opgeroepen kunt worden en dat als je echt niet kunt, vrij vraagt.

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Als je niks hoort dan zou ik er van uit gaan dat je niet nodig bent.
    Ligt wel aan wat je hebt afgesproken, op het kdv was het zo dat ze me uit bed belde met de vraag of ik kon werken.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ik niks hoor dan ga ik gewoon. Dan sturen ze me toch niet naar huis.
    Je kan altijd morgen nog eens bellen

5. Amare

Amare Niet meer actief

Had je ze niet even kunnen bellen ipv smssen, dan had je nu wat meer zekerheid gehad.
    Ik denk dat je zelfs ook morgenochtend nog gebeld kunt worden.

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Zucht..kan er niet goed van slapen.. bellen kreeg ik geen gehoor en ergens vind ik dat heel lastig. Zij geven aan mij te informeren op tijd. Ik vind het heel ongemakkelijk om er zelf achteraan te moeten. Vooral omdat het voor mij onduidelijk is wat de gang van zaken is. Ik weet niet wat normaal is in deze. Het betreft gewoon werk. Geen opvang of zorg of schoonmaak. Niets acuuts zeg maar. En vooral omdat dus vorige week de proefplaatsing afliep en ik dus officieel gezien niets heb in de vorm van een contract of ook maar weet wat de plannen zijn, maakt het de situatie wat vreemd. Ik ga maar proberen weer te slapen. Dit is ook niets. Dat wakker liggen en dus telkens kijken of ik iets gemist heb...

7. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Lijkt me niet dat ze je midden in de nacht contacten dus ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen..

Verder zou ik als ik jou was vanmorgen de telefoon pakken en meteen uitzoeken wat nu de bedoeling is, deze onzekerheid lijkt me helemaal niks..

Succes!

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Ik ben wel in slaap gevallen, maar bleef malen. Heb de hele nacht in een soort van slaap-waak toestand gehad. Heel vermoeiend.

Ik ga straks wel even bellen. Het is nu bijna 8 uur en ik weet niets. Als ik zo mijn dochter naar school heb gebracht, ga ik er wel verder actie op ondernemen. Ik heb eerder op nul uren gewerkt, maar daar wist ik gewoon van tevoren of ik er wel of niet moest zijn. Dat was telemarketing. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dan ineens op zondagavond pas weet of er werk voor maandag ligt. In de zorg en de opvang, schoonmaak etc., kan ik me dat nog wel voorstellen.

Dit is nieuw voor mij en op deze manier vind ik het heel onrustig. Vooral omdat het nul uren is, dan hoef je volgens mij ook niet persé standby te staan toch? Dat weet ik dus niet. Wordt vervolgd.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik denk dat je sowieso moet vragen wat ze van jou verwachten en ook, wat je van hen kunt verwachten. Wakker liggen omdat je niet weet waar je aan toe bent lijkt me niet de bedoeling.
    Dus vanochtend even bellen en uitleg vragen. Ik zou er zelf niet van uitgaan dat je nu moet komen werken, als dit geen baan is waar je per direct ingezet kan worden (zoals kdv idd) dan hadden ze je allang moeten informeren over vandaag.
    Niet te druk om maken hoor, het is niet alleen jouw verantwoordelijkheid, je moet ook gewoon goed ingelicht worden.

10. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Inderdaad wel heel vaag ja.

Zou eerst maar eens vragen of ze je een contract aanbieden.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het lijkt me als je niet gebeld ben dat ze je vandaag niet nodig hebben

Is het een 0 uren contract op oproep basis of niet?
    Zo ja, dan sta je dus altijd 'standby' maar dat wil niet zeggen dat je niet een keer kan weigeren...

Het is immers een 0 uren contract.. Hun zijn niks verplicht maar jij ook niet

12. Koon

Koon Niet meer actief

Op oproepbasis betekent niet dat je maar op stel en sprong moet komen aanrennen hoor.
    Je hoeft daar echt niet wakker van te liggen of ze je midden in de nacht bellen. Behalve als je bij de brandweer oid werkt natuurlijk ;)

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Nou.. om kwart over acht een bericht dat het niet hoefde. Men dacht dat ik het al wist. Nou ja.. niet dus. Voor morgen is het nu nog onbekend.

Ik voel me al heel snel verantwoordelijk en kan dit soort dingen dan moeilijk loslaten. Dat is wel lastig voor mezelf. Vrijdag dacht ik nog; ik hoor het vast wel voor het einde van de dag. Daarna ben ik weg gegaan en dacht ik er 's avonds laat pas aan. Zaterdag had ik er ook aan gedacht, maar dan voel ik me dus weer bezwaard om te bellen in iemands weekend, maar ik denk dan wel steeds van alles. Gisteren wist ik ook maar niets en omdat ik voor vandaag gevraagd werd voor een activiteit elders, kon ik dus op niets iets aangeven. En dat is toch iets wat ik minder fijn vind.

Het is echt een nul-uren contract. Ze gaan me geen contract aanbieden voor het aantal uren wat er op de proefplaatsing staat.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zijn daar dan geen afspraken over? Dat als jij bijvoorbeeld voor 17u die dag niks gehoord hebt, je de volgende dag niet hoeft te werken?
    Je kan toch niet altijd stand by staan en je afvragen of je dezelfde dag nog op stel en sprong moet komen werken?
    Ik zou daar echt duidelijke afspraken over maken.

15. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Uhhh als je een proefplaatsing hebt gehad, dan hebben ze de intentie aangegeven bij het UWV om je een contract aan te bieden voor dezelfde uren ook nog volgens mij. Heb je al contact gehad met het UWV?

Zo misbruiken ze de proefplaatsing gigantisch. Jij lekker gratis daar aan het werk en het UWV maar doorbetalen. Als je bevalt (en je hebt je proefplaatsing uitgezeten, dus lijkt mij van wel??), dan zijn ze een soort van gebonden aan een contract. Dus UWV inschakelen. Zij zullen dan contact opnemen met het bedrijf.

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heb je na de proefplaatsing niks meer van het UWV of het bedrijf gehoord? Want als ze je niks hebben laten weten of ze met je verder willen kun je er wel vanuit gaan dat ze je niet zullen oproepen om te komen werken.

Misschien was het handiger geweest voor het eind van de proefplaatsing te vragen hoe het na de proefplaatsing verder zou gaan.

Ik denk dat je niet bij het bedrijf maar bij het UWV moet zijn voor je vragen.

17. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh

Je hebt het over een 0 uren contract, maar je had toch nog geen contract? Als ze je nog geen 0 uren contract hebben aangeboden, dan is er ook een mogelijkheid dat ze gratis hulp fijn vonden.

Voor je zou gaan beginnen zou ik dus eerst dat contract willen zien.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.323
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig om wat voor werk het dan gaat?

19. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Het is telemarketing. Aanstaande woensdag loopt het recht op uitkering af (per 1 oktober) en mijn proefplaatsing duurde dus tot afgelopen donderdag.

Morgen moet ik wel komen werken. Drie uur. Die uren moet ik dan opgeven aan het UWV geloof ik. Ik heb inderdaad nog geen contract gezien. Dus morgen ga ik het vragen hoe nu verder en wat ze willen. Gevoelsmatig schiet dit niet hard op en voelt het nog niet ok. Even zien wat daar uit komt en anders bel ik morgen ook het uwv. Dan heb ik ook iets meer verhaal zeg maar.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben op de arbeidsmarkt onzeker geworden merk ik. Durf haast niets te zeggen; werk is werk he? Ik mag er maar blij mee zijn op moment. Al is het maar drie uur per week en een hoop heen en weer gebel en geren. Ik wou dat ik wat meer durfde op dit vlak.

Deel Deze Pagina