Dank je dames. Ik heb nu moviprep gekregen om te laxeren. Ik ben niet zo'n drinker dus wordt even doorbijten. Ben blij als het achter de rug is. Ik hoop dat het meevalt allemaal. Sommige verhalen zijn heftig hier. Ik wens jullie allemaal het beste. Het is een nare ziekte. Het is onwerkelijk dat er wordt gedacht dat ik het heb. Als het echt zo is, dan zal het tijd nodig hebben om het een plek te geven en weer vertrouwen te krijgen in mn lichaam
Sterkte! Ik heb zelf colitus. Het begin vond ik heftiger. Nu het eenmaal onder controle is valt er prima mee te leven. Ik slik dagelijks medicijnen. Zodra ik merk dat er een opvlamming komt gebruik ik een klysma met medicijnen. Dat voelt meteen heel verzachtend en heb ik weinig last van buikpijn. De onderzoeken zijn natuurlijk niet iets wat je graag doet maar het viel mij reuze mee. Het laxeren en niet eten vond ik het lastigste. Gelukkig is het drankje verbeterd, de eerste keer, alweer jaren geleden moest ik twee liter van een vies drankje drinken.... Was zo misselijk! Dat is nu wel veranderd volgens mij. Succes en je kan het! Straks met medicijnen zul je je snel beter voelen.
dank je wel. 3/4 deel dikke darm en stukje dunne darm is met de operatie verwijderd. Ik mag vandaag met ontslag.
Mijn vriend heeft bechterew en een aanverwante ziekte is Crohn. Hij spoot al medicijnen (enbrel) dus hiermee kan hij het goed onder controle houden.. Al moet hij wel regelmatig naar de wc.. Maar de mdl arts kan niet zeggen of dit echt door crohn komt... Hij vond van het onderzoek het infuus prikken het ergste (man he... ) en vond dat spulletje drinken nog meevallen.. Je wordt allen wat flauw omdat je niks meer in je lijf hebt zitten. Heel veel sterkte! Het positieve wat je hieraan kunt draaien is dat je straks weet wat er met je is en je hiervoor behandeld kunt worden!