Hoeveel gekolfde melk mee naar KDV

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamMo, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hallo dames,
    Sinds 3 weken ben ik weer aan het werk en gaat de kleine 2 dagen naar het KDV van 8.00 - 17.00.
    Thuis drinkt geregeld even aan de borst, voor het slapen, na het slapen, even troosten. Er zit nog geen rithme in, we zijn er allebei tevreden mee zo.
    Bij het KDV heb ik in eerste instantie 3 x 150 mee gegeven.
    Maar ze geven aan dat ze met 2 x wel toekomen.

Toch heb ik vandaag 3 keer mee gegeven met tijden daarbij. Ik lees namelijk in het boekje terug dat hij op momenten wel onrustig was. En als ik hem ophaal eet hij mij zo ongeveer op. Lijkt mij niet alleen moeder honger.

Ik vroeg mij af hoe jullie dit doen? Hoeveel geven jullie mee?

Hij is nu 4,5 maand en krijgt thuis 's avonds een groentehapje.
    Straks als hij wat meer vaste voeding krijgt dan is twee flessen misschien genoeg?

Nouja, lees graag jullie tips en ervaringen!
    Groeten Mo

2. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik heb dezelfde vraag dus lees even mee. Over 2 weken moet ik weer naar mijn werk en ik heb ook geen idee hoeveel melk ik moet achterlaten omdat hier ook nog geen ritme is.

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Jeetje hij is wel jong voor maar 2x. Maar mijn dl heeft lang kleine beetjes gedronken. Ik zou 3x 120ml proberen. Geef anders iets extra nee voor bij hun in de vriezer. Kunnen ze altijd meer maken. Mijn dochter was een kleine eter. Zij dronk toen elke 2 uur 100ml. Er is volgens mij wel een berekening gewicht in kilox150 is aantal cc per 24uur. Dat delen door aantal voedingen (ongeveer). Dan weet je hoeveel hij nodig zou hebben.

Het duurt echt weven voordat vaste voeding de melk gaat vervangen..

4. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef 3 keer 150 ml mee.
    Heeft hij ook echt nodig. Laat je door kdv niet wijs maken dat 2 voldoende is, de is niet zo! Het is bv en geen kv! En een jonge baby heeft zeker zoveel nodig. Ik ben nu pas, na 8,5 maand, gestopt met het geven van 3 voedingen. Ik doe nu 2. Maar dat komt omdat hij nu, fruit eet, brood om 12 uur en avondeten. Dus hij is er nu wel aan toe, maar in het begin is melk het belangrijkst! Lees ook de andere topic die ingem heeft geopend.

Ik zou 3 keer 150 meegeven, als hij minder drinkt, dan is dat toch ook prima? Beter teveel dan te weinig denk ik dan. Een baby geeft zelf aan wanneer het genoeg is, tenminste, die van mij wel ;)

Deel Deze Pagina