castratie hond (teef)

Discussie in 'De lounge' gestart door Faith88, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    we willen binnenkort onze hond laten castreren omdat onze hond steeds schijndrachtig is.
    wie weet wat dat ongeveer kost bij een kleine hond van 5 kilo?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Bedoel je een sterilisatie?

Wij waren geloof ik rond de 400-450 euro kwijt. We hebben wel een wat grotere hond. Ze was toen 6 maanden oud en 16 kilo. Het kan denk ik wel goedkoper. Onze dierenarts is vrij prijzig, maar het is wel de beste in omstreken.

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    nee bedoel castratie, Bij sterilisatie worden alleen de eileiders afgebonden waardoor ze onvruchtbaar wordt. maar alles moet verwijderd worden ivm kans op baarmoederontsteking dan noemen ze het castreren.

zag jij na de operatie verandering in gedrag Trees?

4. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik geloof dat ze tegen ons zeiden ongev 260,- onze is 2 kilo en ook altijd 2 x per jaar schijnzwanger, nu ook .. Arme man hormoontjes gieren hier door het huis haha

5. Trees

Trees Niet meer actief

Bij onze hond zijn onder het mom van sterilisatie wel de eierstokken en eileiders verwijderd. De baarmoeder is blijven zitten. Wij zagen geen verandering, maar ze was ook nog erg jong en zelfs nog nooit loops geweest.

Veel succes ermee en geef je hondje maar een dikke knuffel ;)

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

400 euro?? jeetje wat duur

mijn vriend heeft zijn hond voor 200 laten doen en hij heeft een new foundlander.

de kat van ons was ook best duur uitgevallen, 1 van zijn ballen was niet ingedaald

7. Skye

Skye Niet meer actief

Zowel reuen als teven worden gecastreerd! Eierstokken en baarmoeder (baarmoeder niet altijd) worden verwijderd, dus het is gewoon een castratie!! Door iedereen wordt sterilisatie gezegd, maar het moet dus gewoon castratie zijn!

Ik ga even kijken............bij ons kost die operatie €320,-

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    bij onze hond van 2,5 kilo waren we +- 180 kwijt..
    is wel een reutje hoor, normaal kost dat 50 euro (alleen de ballen eraf) maar bij onze hond was 1 balletje niet ingedaald dus hebben hem uit zijn buik moeten vissen, de dierenarts vertelde dat dit dan hetzelfde kost als dat je een teefje laat helpen met dit gewicht.

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Bij onze Bull koste het 350 euro.
    Was wel een spoedoperatie midden in de nacht ivm. baarmoederontsteking.
    Laat maar alles eruit halen,kan je dat in ieder geval niet gebeuren!
    Ze is een beetje rustiger geworden na de operatie.

Deel Deze Pagina