Paar vragen; kraambed/vluchttas etc.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lies2012, Aug 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Bijna 29 weken en begin nu langzamerhand na te denken over de bevalling (aangezien ik nog moet wachten tot de babykamer behangen is om daar mee bezig te gaan, mijn handen jeuken om bezig te zijn met de baby/bevalling, haha).

Bed op hoogte: ik ben 27 oktober uitgerekend, nu hebben wij een nieuw bed gekocht, die geleverd wordt in week 41, ik ben dan 37 weken zwanger. Kan ik wachten met het bed verhogen tot ons nieuwe bed er is of verstandig om ook al dit bed even op bierkratten te zetten?

vluchttas: wanneer hebben jullie de vluchttas ingepakt en klaar gezet?
    Dacht zelf eind september (36 weken zwanger), maar VL zei dat ik het wel eerder mocht doen, het staat ja niet in de weg.

alvast bedankt dames :)

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik zou met het bed nog even wachten. En mocht je dan toch toevallig eerder bevallen heb je t bed zo omhoog gezet (manlief dan). de vluchttas kun je wel al klaarzetten omdat die inderdaad niet in de weg staat. Ik heb m nu net klaar (35weken) maar ik weet dat ik in het Ziekenhuis moet bevallen en dat er een kleine kans is op iets eerder bevallen.. Maar het is wel leuk om die tas alvast in te pakken!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Het bed zou ik pas vanaf 37-38wk hoog zetten als het echt nodig is.
    Mijn vluchttas stond klaar met 36wk.

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik zou ook gewoon even wachten tot het nieuwe bed er is. En wat betreft die vluchttas, vind ik 36 weken ook prima, tenzij je het zelf heel prettig zou vinden om het klaar te zetten natuurlijk. Laten we wel wezen, als je echt haast hebt, heb je de tas met 5 minuten gepakt. Je kindje vergeeft het je later heus wel als je niet zijn/haar allermooiste combi hebt meegenomen ;).
    Ik vind het zelf niet zo'n fris idee om de babykleertjes al heel ver van te voren te wassen en vind het een prettiger idee om dit pas met 35 weken of later te doen (beddengoed idem dito). Om die reden kan ik de tas gewoon niet zo vroeg pakken.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bedklossen kan ik pas halen vanaf week 37 omdat je vanaf die week ook thuis mag bevallen. Beval je eerder dan ben je in het ziekenhuis, moet je daar vaak nog paar nachten blijven en als het tegenzit langer en kan manlief intussen bed wel omhoog gooien.
    Vluchttas heb ik nog niet klaar (nu 35 weken), wel al lijstje gemaakt wat erin moet en daarvoor wat inkopen gedaan.

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier vandaag rustig alvast wat gewassen. Ik word ingeleid, dus ik weet wanneer de baby komt. Mijn koffer zal volgende week van zolder gehaald worden. Heb nog vakantie dus zoek dan vast wat spulletjes die erin kunnen of die ik nog moet halen.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wat vreemd joh, ik heb de bedklossen gisteren al binnen gekregen! :) Heerlijk trouwens ik ben vrij lang en kan zo wat beter mijn bed in en uit komen nu!

vluchttas staat sinds deze week klaar want: een vriendinnetje van mij is deze week met 35 weken plotseling bevallen :$ Kreeg het dus op mijn heupen haha!

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hier het bed niet op klossen omdat wij al een hoog bed hebben. Vluchttas maak ik klaar met 36 weken.

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Klossen kun je pas krijgen met 37 weken. Zoals eerder gemeld moet je onder de 37 weken toch naar het zkhs. Ze zeggen dat de vluchttas rond de 36 weken klaar moet staan. Ik ben nu 37,5 week en hier nog steeds geen tas klaarstaan. Wel staat alles op de babykamer, muv de camera dan. Dus hier is ie zo gepakt.
    Hier staat dan wel een thuisbevalling in de planning, niet dat dat veel uitmaakt.

10. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Dank je wel voor jullie antwoorden.
    Bed is inderdaad zo op kratten gezet (klossen kan niet, we halen de poten er onder weg, anders wordt het te hoog haha).

Heb ook paar vrienden en kennissen gehad die met 35 of 36 weken al bevielen, maar de kans is groter dat het 40+ gaat worden ;). Haha

En kan idd wel vast een lijstje maken voor de tas en dan na onze vakantie half sept. Inpakken.. Dan staat ie er maar alvast haha.

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Correctie, klossen kun je bij ons huren vanaf 36 weken.

12. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Dit dus :)

13. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Klossen en waterdichte molton gaan erop/onder in week 36.

Vluchttas ben ik nu al mee bezig. Verdeel 'm in verschillende ziplock-zakken:
    - Uk maat 50 (romper, sokkenbroek, vest, muts)
    - Uk maat 56 (romper, sokkenbroek, vest, muts)
    - Wrapper en hydrofiele luier(s)
    - Schone kleding vriend (onderbroek, t-shirt, tandenborstel)
    - Bevalkleding (sokken, pyjama/blouse)
    - Toilettas (tandenborstel, tandpasta, shampoo, borstel, make-up)
    - Naar huis kleding (tentonderbroeken, viedingsbh, legging, shirt, vest)
    - Eten/drinken (dextro, mueslireep, rozijntjes, water)

Share This Page