Vanochtend had ik me verslapen, schrok wakker en kwam in een ruk overeind. Alle spieren in mijn buik trokken opeens samen. Niet alleen mijn baarmoeder want die zit nog best laag. Maar vanaf boven mijn navel tot mijn schaambotje ook de zijkanten van mijn buik. Het was zo hard als een voetbal. Kon mijn buik niet meer indrukken. Na ongeveer een minuutje was mijn buik weer normaal. Het deed geen pijn, maar was geen fijn gevoel. Is dit een harde buik? Of iets anders? Ik dacht altijd dat je dat pas later in de zwangerschap kreeg. Wat is een harde buik precies? en is het erg als het (zo vroeg) voorkomt? Sorry heb er geen ervaring mee . Groetjes Sisqa
HOi sisqa, Het klinkt inderdaad als een harde buik en ik denk dat je banden ook mee hebben gedaan. Nee het kan geen kwaad. Een harde buik is een samentrekking van de baarmoeder. Je baarmoeder is een spier die moet zowiezo oefenen om samen te trekken. Ook een niet zwangere baarmoeder trekt zo'n 9tot 10 keer samen op een dag. Het is dus niet raar dat het ook al zo vroeg voor kan komen. Imke