ben ik al zwanger , gister bij vk geweest ze wou me strippen maar dat ging niet omdat mijn baarmoedermond nog helemaal naar achtere stond? ze kon er niet bij. Ik heb ook nog niks van voorweeen gehad ofzo alleen wat harde buiken.Heeft iemand hier ervaringen mee..? hoelang kan het nog duren..?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het allemaal reuze spannend voor je! Veel sterkte! Het zijn de laatste loodjes! Succes!
Hier bij vorige bevalling tot 42 weken geen rijpe baarmoeder , zou volgende dag worden ingeleid. Moest er op rekenen, dat de gel wel twee dagen nodig zou hebben om de baarmoedermond te laten rijpen, zo stug zag het eruit. Maar 's nachts braken de vliezen en nog geen 3 uur later had ik onze zoon in de armen. Het kan dus nog alle kanten op, maar hou er ook rekening mee , dat je nog wel een weekje moet wachten op de kleine! Succes met w88 en bevallen!
Ik wilde alleen even zeggen dat ik het spannend voor je vind en ik hoop dat de dag dat je gaat bevallen snel mag komen. Succes met wachten
Bij mij was strippen met 42 weken nog steeds niet mogelijk. Ben met 42+3dagen in het ziekenhuis ingeleid; de gel werkte vrijwel meteen, die heb ik 's ochtends om 8 u ofzo gehad en om 13u konden ze de vliezen breken, daarna ging alles vanzelf. Geen infuus meer nodig gehad ofzo. Ben om 23u bevallen. Maar... het kan dus nog wel even duren! Het kan over een paar dagen komen, maar het kan ook nog bijna 2 weken duren. Sterkte met wachten en probeer vooral ook nog lekker door te gaan met je gewone bezigheden voor zover mogelijk. Afleiding is goed.
Bij mij was strippen met 41 weken ook nog onmogelijk. Uiteindelijk ben ik bevallen met 41 weken en 6 dagen. Probeer je vast te houden aan het idee dat tussen de 37 en 42 weken gewoon normaal is, Wij houden van controle maar helaas heb je hier geen controle over. En we noemen het vaak overtijd lopen maar dat is het niet. Je kindje heeft geen agenda en komst zodra het er aan toe is. En geloof me,ik weet hoe lang die laatste weken kunnen duren Hier ging op mijn uitgereknde datum bij de buren de ooievaar in de tuin. Buuf en ik waren tegelijk uitgerekend maar haar zoontje kwam precies op tijd. Kon dat ding wel wegkijken Ik was t zoooooo zat. Maar achteraf denk ik,wat is nou 2 weken eerder of later? Succes en hopelijk begint het snel!
Succes met wachten... Mijn geduld is nu al helemaal op...en dan is mijn uitgerekende datum nog niet eens geweest, dus ik begrijp dat je het beu bent.. Succes!
Precies! Zo denk ik er ook over. En achteraf heeft mijn dochter juist een voorsprong gehad met veel dingen: ze heeft nooit een kruikje nodig gehad (ok, het was zomer, maar toch... geen hittegolf ofzo) en was heel snel met al haar ontwikkelingen. Dus hoe vervelend het nu ook is/lijkt, je kindje heeft het gewoon naar zijn/haar zin daarbinnen! (ennuh... ik zal dit zelf nog even teruglezen ter bemoediging als ik over 3-4 weken ook nog niet bevallen ben, haha)
Bleeeeeeh, 'overlopen' is inderdaad niet leuk. Onze oudste kwam ook 15 dagen te laat. Tja... ik kan alleen maar zeggen: de baby komt als het zijn tijd is, als de boel 'rijp' is. Gewoon wachten tot alles klaar is, dan komt het vanzelf. Maar wel heel veel succes met het wachten. Duurt soms lang
Ik ben bevallen met 40+2 en ik was het ook zoooooo zat aan het eind. Ik had hoge bloeddruk, ernstige bekkeninstabiliteit (rolstoel), zwangerschapsdiabetes en een stollingsafwijking waarvoor ik vanaf week 14 elke dag in mijn buik moest spuiten, aan het eind zelfs twee keer per dag. Maar nu? Nu heb ik toch heimwee naar het zwanger zijn! Ik mis gewoon dat getrappel in mijn buik en het bijzondere gevoel dat je kindje nog zo dichtbij je is. Dichterbij dan nu zal het nooit meer zijn. Ik weet dat je hier allemaal geen zak aan hebt hoor, maar ik wilde het toch even zeggen. Probeer er toch nog iets van te genieten, anders worden die laatste loodjes wel heel zwaar! Sterkte meid!
Heej, bedankt voor jullie reactie's zo te zien zijn er veel die over de 40 weken gaan haha.. Bij mij hebben ze gezegt dat het een flinke baby zou worden, dus ben echt benieuwd wat eruit komt als ik met 42 weken ingeleid moet worden.. Dat inleiden, als ze dat gaan doen, zijn die weeen dan heftiger? en is het normaal dat ze dan ook die dag geboren wordt of die dag erna? of kan het dan nog dagen duren? Ik moet volgende week donderdag naar de gyn en die gaat dan kijken of ze me kunnen strippen en dan krijg ik een hartfilmpje en een echo, als de baby er dan nog niet is wordt ik die zaterdag ingeleid..
hier ook doorgelopen tot 41+6 dagen. en zat 1 dag ervoor nog potdicht! ik zal met 42+1 worden in geleid.. maar met 41-6 bego het toch nog spontaan
Zie je! Het kan ook nog gewoon spontaan komen joh! Ik probeer me (heel dapper) gewoon in te stellen op mijn verjaardag (1 sep) in plaats van de uitgerekende datum (18 aug), dan valt het misschien mee... Waarschijnlijk lukt dat toch niet helemaal uiteindelijk, maar wie weet. Ik zou het vreselijk vinden om zo te moeten wachten..
Was ook met 40 weken nog bij de vk geweest, die kwam al met spookverhalen van dan en dan bellen voor inleiding. Brrrr! Al met al zat ik om half vijf nog op mijn man zijn hyves te typen dat ik wilde weten wanneer babietje kwam, en om zeven uur begonnen de weeen! Ben bevallen met 40+5. Ik heb het al 10 keer verteld op dit forum, maar ik geef mensen graag moed he! Kon me ook niet voorstellen dat ik ooit zou bevallen, haha. Maar het komt goed hoor! Ik duim voor je dat het vanzelf begint!
Als je aan het infuus gaat, schijn je wel grote kans te hebben op een weeenstorm ja. Maar zover kwam het bij mij dus helemaal niet. Meestal beginnen ze met gel om de baarmoederwand te verweken (dat kan met 1x gel lukken, zoals bij mij, maar het kan ook 3x nodig zijn en dan ben je al 12 uur verder) en daarna worden vaak de vliezen gebroken; dat was bij mij voldoende om het 'natuurlijk' op gang te brengen. Als dat niet het geval is, krijg je een infuus met weeenopwekkers. Sommige ziekenhuizen geven standaard een infuus, maar dat lijkt mij niks. Laat je niet te snel op het infuus aansluiten hoor! Dat is voor hun wel makkelijk, maar je moet je lichaam ook even zelf de kans geven. Toen ze mij op het infuus wilden aansluiten heb ik gevraagd of ik alsjeblieft alsjeblieft eerst nog even mocht douchen (daarna lig je nl echt muurvast op je bed). Heb toen half uurtje onder de douche gezeten en daarna was een infuus niet eens meer nodig. Dus zorg wel dat je je eigen gevoel volgt. Als je aan zo'n infuus ligt, lig je behoorlijk 'vast' op bed, anders kan je nog wat bewegen enzo. Als het nodig is, is het nodig, maar als je het kan voorkomen, zou ik het zeker doen. Vreemd trouwens dat ze bij jou nu al zeggen wanneer je eventueel wordt ingeleid, bij mij werd het gewoon van dag tot dag bekeken als het ware... De kans is nog zo groot dat je gewoon spontaan bevalt de komende dagen! Ik hoop dat het snel zover is!