groei van de borsten

Discussion in 'Zwangerschap' started by sim, Jul 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoi meiden, ben even benieuwd hoe de groei van de borsten bij jullie verliep. ik was namelijk gisteren aan het kijken voor een nieuw bovenstukje voor mijn bikini, maar ik ben niet geslaagd, wel geshockeerd.
    bij mijn eerste zwangerschap (van mijn dochter zijn ze ook wel gegroeid en bij mij is er na de borstvoeding niet veel van overgebleven) maar nu ben ik nog niet eens op de helft en ben ik al van een magere cup b naar een hele volle d verhuisd. hopelijk groeien ze tweede helft van de zwangerschap niet zo hard, want ik ben serieus bang dat ik uit evenwicht raak 8)

2. ikbennic

ikbennic Lid

Jun 13, 2006
    24
    0
    0
    Nieuwegein
    12 weken zwanger en een cup erbij (van D naar E). Hoop dat dit niet al te gestaag voortzet.....En vind t zo jammer van mn bikini :)

3. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Dan groeit het aardig..
    Ik had een A-cup en nu wel een volle B.
    Ik kan mijn eigen bh nog redelijk aan maar bikini moet ik even van mijn zusje lenen.

4. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi hier ook hoor groeit nu al goed!
    heb een d/dubbel d cup... maar voor dubbel d nog geen nieuwe bh's gekocht omdat ik het wel welletjes vond! hihi
    maar moet zeggen dat het niet meer lang duurt en ik naar de winkel ren voor nieuwe! het puilt eruit! bahbah hoop dat het niet zo blijft doorgaan!

5. sim

sim Niet meer actief

nou precies, ik heb als eerste dus al voor 12 weken aan positiekleding zeg maar een bh gekocht bij prenatal een zwarte en een witte (meegroei heet dat) nou geloof dat het meegroeien gestopt is en meer doorheengroei is geworden

6. Darinka

Darinka Lid

Mar 10, 2006
    99
    0
    0
    Bij mijn dochter had ik vooraf een D en na afloop een ruime F.
    Omdat dit totaal niet bij mijn figuur past en ik veel klachten had ben ik eraan geholpen en werd het een C.

Helaas zit ik nu alweer op een E cup :confused:

Ik hoop echt dat het deze keer wel wegtrekt na de tijd...
    Zie nog zo'n operatie niet zitten :(

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Aan het begin van mijn zwangerschap had ik ik ruimen D of E maar nu is het toch echt F en hopelijk blijft het daar ook bij.

8. sim

sim Niet meer actief

zo'n operatie lijkt me inderdaad ook best zwaar, maar ik hoop juist dit keer dat er wel wat blijft zitten, het is, naast dat ik bij de borstvoeding destijds weinig echte voeding had, één van de redenen dat ik dit keer geen borstvoeding wil geven. ik weet het aan beide zitten voor en nadelen, maar het heeft voor mij een behoorlijke aanslag op mijn borsten gehad, er bleef echt niks over dan lege zakjes en vel, minder als voor de zwangerschap. ik heb er jaren een enorm complex over gehad (jaja ik weet innerlijk etc, maar goed ben soms ontzettend onzeker over alles) had het gevoel mijn vrouwelijkheid te zijn verloren. mijn man heeft me gelukkig helemaal opgeveizeld dus dat gaat een stuk beter, maar toch ben ik stiekum weer bang voor die zakjes. mijn vriendin heeft nu drie keer bv gegeven en heeft nog harstikke mooie borsten, die groeiden ook niet zo veel tijdens de zwangerschap

9. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Bij mij zijn ze de 1e 20 weken 1 of 2 cupmaatjes gegroeid. Moet zeggen daarna niet meer!
    Maar nu maar afwachten wat dadelijk gebeurd als de melk komt ;)

10. Jansen

Jansen Bekend lid

Nov 6, 2005
    588
    0
    0
    Hier binnen vier maanden van kleine C naar ruime D en nu merk ik weer dat ze wat groeien :-/

Hopen dat het straks weer "normaal" wordt...

11. toi

toi Actief lid

Oct 12, 2005
    196
    0
    0
    Ik had een G cup en die is gebleven wel is de omvang groter geworden. Wel moeilijk om een goede BH te vinden want de G van gigantisch is bijna de grootste volgens mij. (je kan nog tot i maar toch) Kijken of ze ook een voedingsbh voor me hebben in die maat anders doen we het gewoon met deze meegroei BH.

Groetjes toi

12. sim

sim Niet meer actief

persoonlijk vind ik dat er niet veel te vinden is op gebied van zwangerschapsbh's, tja, huidkleur, zwart of wit, en alles heeft gewoon dezelfde puntige vorm

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik zit nog steeds op een D-cup, net als ervoor, maar omdat de omvang groter is geworden, is de cup in de BH geloof ik automatisch ook wat ruimer. Maar het heet nog steeds D. Ze zijn wel gegroeid, hoor, want dat weet ik omdat ik het bovenstukje van mijn bikini niet meer pas.

Ik heb gelezen dat je borsten na de bevalling ook een groeispurt gaan maken i.v.m. BV. Klopt dit?

En over die lingerie: ik vind het echt te lelijk voor woorden wat er te koop is. En elke winkel heeft ook hetzelfde hangen.... Waarom nou niet iets met een kantje, ofzo? Heb ik een x wel in het wit gezien, maar dat was het dan ook. Kan wel via internet, maar ik wil altijd eerst passen...

14. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Hier nog zo een die ineens grotere heeft!
    Had al niet te klagen maar nu zijn ze echt vol en ronder geworden haha!
    Mja elke avond op de bank gaat een van mn borsten een leegloopminuutje houden en is mn BH en mn truitje gewoon nat van de voormelk haha!
    Ze staan soms gewoon echt gespannen!!
    Ben benieuwd wat er van over blijft van mn borsten na de bevalling en borstvoeding hahaha.
    Als ze maar niet op mn knieën gaan hangen vind ik het best

15. sim

sim Niet meer actief

nou ja, als je dan voor de waaier gaat zitten koel je wel lekker af hihi, maar alle gekheid op een stokje, het is allemaal wel vervelend die ongemakken. maar hier kunnen we lekker klagen! ;)
    en vanavond gaan we regendansen ;) ;)

16. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Haha Yup,vanavond gaan we regendansen hahaha!

17. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    huh?? ja hoor, dat hoor ik ook voor het eerst! :confused: hihi wat een gedoe he..hoelang heb je dat al? Pfff er zijn zoveel dingen die niemand je vertelt voordat je zwanger bent! :(
    ( ff zeuren hoor.. :) )

Overigens..mijn borsten lijken per dag wel te groeien! had een normale C en zit nu op een enorme D... vriendje is erg happy..ik iets minder.
    Tot hoe lang gaat dit door? heb gehoord dat de dag na de bevalling je je helemaal kapot schrikt...
    Hebben meer moeders dit gehad??

gr. debby

18. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    @djezelf:

je borsten hoeven niet te lekken, hoor. Dat is weer bij iederen verschillend. Ik heb er bijvoorbeeld nog geen enkele keer last van gehad.

19. sim

sim Niet meer actief

nou dat lekken heb ik wel gehad, wel iets later in de zwangerschap als denise, maar dit verschilt per vrouw, bij mij was het zo dat als ik in de stad liep en ik hoorde een kind huilen dat ik al begon te lekken, ik had washandjes in mijn bh's en voelde gewoon dat toeschieten van de melk.

gisteravond zo'n last gehad, mijn man plaagde me er een beetje mee, ik lag met van die koelzakjes(uit de diepvries :confused: ) op mijn borsten op de bank, invasion te kijken (hoe toepasselijk) het jeukte; deed pijn en had gewoon steken erin. bovendien voelde ik ook een paar knobbeltjes waar ik me dan weer druk over loop te maken!

20. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    Ik ga ook merken dat mijn borsten nu toch gaan groeien...het is nog niet heel erg , maar m´n bh´s gaan nu toch wel wat knellen. Weet iemand waar je een beetje leuke bh´s kan kopen zonder beugels? Als ik naar de meegroeibh´s kijk denk ik wat zien die er afschuwelijk uit (zeker met van die brede bandjes)! zeker nu het zomer is, straks in de winter zie je er minder van, maar vind het er nu niet echt uitzien zeker niet onder een wit truitje ofzo. Normale bh´s zonder beugels kom je bijna nergens tegen...

Share This Page