Dag Dames, Ik heb wel het idee dat ik de eisprong heb gehad, omdat ik regelmatig slijmverlies heb. Alleen een ongi er niet aan. Hoe lang hebben jullie slijmverlies? echt alleen rond de eisprong? Alleen een week na ongi ben ik altijd 'droog'. Maar verder tot volgende ongi kan ik er geen wijs uit. Met ovutesten worden ze ook niet donkerder als de andere streep. Zijn altijd lichtroze. Verder slik ik al 3 maanden Efamol pmp capsules en sinds 2 weken tarwekiemcapsules 1x daags. Wat adviseren/denken jullie? Ik zal even kijken wanneer ik voor het laatst ongi geworden ben.
Eeen week na je ongesteldheid moet je dat slijm juist hebben. Als je dan "droog" bent, heb je geen eisprong. Het ovulatieslijm moet echt dik en uitrekbaar zijn. Als je een eisprong hebt en niet zwanger bent, moet je ongesteld worden, anders is er aan 1 van die eerdere voorwaarden niet voldaan..
Okay! Dank je! Maar stel dat ik dan geen eisprong heb gehad, wat is dat slijm dan, neem aan dat dat met je ei te maken hebt???
Ja daar lijkt het wel op als het doorzichtig is en uitrekbaar. Het kan zijn dat er een ei groeit en bijna zover is, zodat je lijf dat slijm aanmaakt, maar dat het eitje niet de laatste rijping doorgaat en dan door je lijf wordt opgenomen. DAN kan het wel zijn dat je geen menstruatie hebt en niet zwanger bent.
Oh en tarwekiemolie helpt niet; gezonde vetten moet je binnenkrijgen; liefst uitvoeding want dat wordt beter opgenomen. Die capsules voegen niks toe als je gezonde vetten binnenkrijgt.
Ik weet niet waar je die info vandaan haalt maar er zijn legio vrouwen die geen rekbaar cervix slijm hebben en toch zwanger raken. Daarbij heb ik na een week na mn menstruatie ook geen rekbaar slijm pas rond de ovulatie. En die valt meestal later rond dag 12-14. Als je je zorgen maakt over die ovutesten zou ik contsct opnemen met een verlos of gynaecoloog.
Tarwekiemolie helpt niet? Ik had juist allemaal positieve geluiden vernomen op deze site. Hoe weet jij dat dan? Gezond eet ik wel, alhoewel....drinken wel te weinig... En je had het over het eitje in het lichaam opgenomen word.... hoe moet ik dat zien dan...het groeit...en dan springt het vroegtijdig ofzo??
Ik heb dat slijm sinds ik die capsules slikt van Efamol. Wat doet een verloskundige aan die ovutesten dan?
Als je een eisprong hebt, moet je daarna ongesteld worden als je niet zwanger bent. Ben je niet zwanger en word je niet ongesteld, dan heb je blijkbaar geen eisprong gehad. Andersom kan helaas wel. Als je wel ongesteld wordt, hoeft het niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk elke keer een eisprong hebt. Het kan ook een soort onttrekkingsbloeding zijn.
Snap er echt niets van.. Dan zou het betekenen dat ik dus geen eisprong hebt....maar wel slijmverlies. Wat zou ik dan kunnen doen? Is hier een middeltje voor? Voor vruchtbaarheid oid? groetjes
Slijmverlies heeft niks met een eisprong te maken, behalve als het echt duidelijk vruchtbaar slijm is. Dat krijg je door bepaalde hormonen. Ook als die niet in balans zijn, heb je slijmverlies. Als je geen eisprong hebt, kun je doorverwezen worden naar de gyn. Deze kan je hormoonmedicatie voorschrijven. Dit is alleen op recept te verkrijgen. Je kunt zelf niks in de winkel kopen wat voor een eisprong zorgt. Sommigen proberen tarwekiemolie, teunisbloemolie of bepaalde vitaminesupplementen. Maar als het echt een structureel hormonaal probleem is, zal dat niet helpen.
Ja, dat slik ik ook! Maar goed, ik durf dat niet eens... Zeggen ze wat kom je doen. Je hebt toch 3 kinderen... Het is altijd al een probleem geweest bij me. Vorige keer wel met behulp van Efamol capsules, vrij snel zwanger. Maar nu al 3 maanden aan het slikken en nog geen echte ongi gehad...