Ik heb PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yaya1988, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL

Lievebeeb,
    wat leuk dat je TOCH heb gereageerd en meeleest, mijn man zegt ook dat ik er niet te veel bezig moet zijn en niet te vaak op het forum moet kijken, maar ik kan het maar niet loslaten, ik vind het fijn om met andere vrouwen erover te praten die in het zelfde schuitje als mij zitten. En ik denk dat dat voor jouw ook geldt, op de een of andere manier is het toch een extra duwtje in de rug om erover te praten met andere die ook PCOS hebben.
    Je hoeft niet boos te zijn, want er zijn zoveel kansen "makkelijk gezegd dan gedaan natuurlijk", maar blijf toch positief erover meid. Ik maal ook zo vaak maar ik geef niet toe aan het negatieve. En je hebt al een mooie dochter dus er liggen voor jouw zeker kansen er beweegt tenminste wat in je lichaam!!
    Maar hoezo de eerste ronde direct zwanger van je meisje? was dat de eerste ronde na het stoppen met de pil? of gebruikte je toen ook clomid?
    Laat ook even weten hoe het bij de gyn is gegaan en wat er verder gaat gebeuren.

liefs

2. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje Elmo dat is te mooi om waar te zijn!!!dit is zeker een duwtje in mij rug om te weten dat met PCOS mooie kansen zijn, en ik denk ook voor de andere lezeressen. Wanneer willen jullie met het tweede kindje beginnen?

3. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey roosje wat fijn dat je verhaal met ons deelt!!! wat een mooi verhaal weer! Dus ondanks je PCOS toch zwanger geraakt, ik kan begrijpen dat je echt dolgelukkig bent met je kleine meid. Ik wordt ook dolgelukkig van jouw verhaaltje!!

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Yaya,

Ik ben ook nog steeds positief, nouja meestal dan :)
    Juist omdat we al een meisje hebben, lijkt het me onwaarschijnlijk dat ik nooit meer een kindje zou mogen krijgen..

Bij mijn eerste was ik in ronde 1 zwanger, ik was toen 2/3 maandjes gestopt met de pil en had een redelijke cyclus.. Maar moet zeggen dat ik toen echt totaal niet bezig was met cyclussen, eisprongen ed.. Met andere woorden: we deden maar wat ;)

Ik wist toen nog niet eens wat PCOS is, laat staan dat ik wist/dacht dat ik het zou hebben.. :)

Ik hou jullie op de hoogte!
    Las dat pippeke dinsdag moet.. hou je ook ons op de hoogte Pippeke?

Liefs, LB

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook iemand met pcos..

Bij mij is de diagnose gesteld, inmiddels al weer 5 jaar geleden. Vrij snel daarna gestart met Clomid, wat totaal niet werkte... Na 8 rondes Clomid in zh, overgestapt naar fertiliteitskliniek en begonnen met gonal f en na 6 rondes raak! Onze dochter is alweer 2 jaar en 8 maanden, toen ze 1 jaar werd zijn we begonnen voor een brusje, helaas 2 miskramen gehad en een tijdje gestopt met behandelingen. Weer gestart in september en na 7 rondes is het raak en ben ik nu bijna 6 weken zwanger! Het blijft natuurlijk spannend voorlopig, erg veel angst dat het misgaat.

6. barbara1980

barbara1980 Actief lid

11 feb 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb Pcos, ik weet dit sinds februari 2012. Wij waren toen al ruim een jaar bezig en de huisarts heeft ons toen door gestuurd naar de Gyn. Daar vragenlijsten, bloedonderzoek, op dag 3, dag 21 en dag 28 van mijn cyclus, onderzoek van het zaad van mijn man, deze was zeer goed, dus het "lag" aan mij.

50mg clomid sloeg niet aan 100 mg ook niet, en 150 mg gelukkig wel.
    Helaas tot op heden geen zwangerschap. Nog maximaal 2x clomid en dan verder de molen in.

7. pippeke

pippeke Niet meer actief

Dank jullie voor het reageren! Leuk zo’n levend topic!
    Ik zit ook op een ander forum (hoezo forumverslaafd?? En ja ik zou het misschien ook meer moeten loslaten maar daar ben ik te nieuwsgierig voor) en daar zijn niet heel veel mensen met dit probleem.

Ik moet wel lachen elke keer als jullie mijn naam zeggen! Haha wat heb ik nou toch weer bedacht hihi!
    Ik laat jullie zeker iets weten over mn eerste gyn afspraak dinsdag!
    Mag je van de voren eigenlijk wel klussen?? Niet die ochtend maar de avond ervoor of evt zondagavond nog? Want ja je weet maar nooit wanneer mn ei is…? Zie mn banner het zou zo maar kunnen. Maar het lijkt me ook lullig als ze op de echo allemaal zwemmend zaad ziet. Nou ja, raar eerder.

Wel een bijzondere verhalen lees ik hier! De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Ik denk niet dat ik een heel erg pcos geval heb omdat ik wel een cyclus heb. Maar vraag me af of ik wel elke keer een ei heb en die springt dan wel heel laat. Hopelijk kan ik het af met clomid want ik vind spuiten doodeng. Of manlief moet leren me te injecteren. Maar ik loop wat op de zaken voorruit.
    Gefeliciteerd sandraske!
    groetjes!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dankjewel pippeke!

Zaad zien ze niet op de echo hoor ;)

Ik had overigens geen cyclus meer, de gyn zei wel tegen mij hoe langer de cyclus, hoe slechter de kwaliteit van de eicel..

9. Snoopy1978

13 mei 2009
    29
    0
    0
    Hoi Yaya,

Bij mij werkte de ovulatietesten wel. Ik gebruikte te digitale van clearblue.

Op de site van Freya kun je lezen dat ongeveer de helft van alle vrouwen met PCOS zwanger wordt met behulp van Clomid. De helft van de helft die over blijft wordt zwanger met behulp van Ovulatie Inductie (dan heb je dus al 75% te pakken) en de helft van die overgebleven helft wordt zwanger met IVF of ICSI. In totaal wordt dus bijna 90% van de vrouwen met PCOS 'gewoon' zwanger. En dan zijn er natuurlijk altijd nog de geluksvogels die spontaan zwanger raken!

Nog lang geen reden om de moed op te geven dus!

Veel succes voor iedereen die nog niet zwanger is. Ik duim voor jullie!
    Liefs Snoopy

10. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey sandraske!!! gezellig hoor dat je ook je verhaal met ons heb gedeeld, alseerst natuurlijk van harte met je zwangerschap, wat heb je wel niet allemaal moeten doorstaan voor je twee wondertjes, ga ervan uit dat alles goed gaat hoeveel maanden was je toen je miskramen kreeg? als ik teninste vragen mag

11. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey barbara,

wat leuk dat je er ook gezellig bij komt meid, hopelijk word je in deze twee rondes zwanger meid want die molen is volgens mij niet zo fijn. ik heb clomid in huis maar ik wacht op mijn menstruatie "nog steeds" ik ben benieuwd of clomid 50mg bij me aanslaat. Hou ons vooral op de hoogte en deel ons je ervaringen met clomid xxxxxx

12. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeey Pippeke, jouw situatie lijkt een beetje op de mijne, ik heb ook gewoon me cyclus meestal tussen de 30 en 40 dagen soms kan het voorkomen dat ie een maand overslaat, alleen ben ik nog niet zwanger geraakt en me eiersprong nooit gevoeld of ontdekt, ik vind spuiten ook eng hoor!!! pfff moet er niet aan denken hopelijk slaat die clomid echtt snel aan. En je akn gewoon klussen hoor meid voordat je naar de gyn gaat, had ik ook gedaan en zoals Sandraske al zei dat zaad zien ze zien op de echo, en dat maak toch ook niks uit als het zouden zien? je bent nog steeds mens hoor!! Meid laat ons weten hoe het is gegaan!!!

toedelss

13. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hou ons zeker op de hoogte meid!! en succes!! ik ben blij dat je tenminste nog positief bent!!

14. *Is ze weer* ;)

Het is niet heel raar dat pippeke het heeft over zaad zien op de echo. Als je gewoon seks hebt gehad kan dat inderdaad niet, maar bijvoorbeeld na een IUI, als het zaad in je baarmoeder is gebracht, kun je het wel op de echo zien. Kan me voorstellen dat als je dat een keer gelezen hebt, je ook denkt dat je zaad na de seks zou kunnen zien ;)

In ieder geval geen zorgen om maken hoor pippeke, bij jullie zal er niets te zien zijn!

15. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey snoopy, dankje wel voor je bericht, ik ben zo blij dat er zulke vrouwen als jouw zijn die zo positief zijn en een ander een duwtje in de rug kunnen geven, want er zijn momenten dat ik echt heel erg onzeker ben, en als ik dit berichtje van jouw dan lees doet het gewoon super!!!

16. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hahaha ooh vandaar, oh dat wist ik niet!!! weer eens wat erbij geleerd ;)

17. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig hier :D
    Dag 61 hier en nog niks!!
    Nog 4,5e dag wachten en dan naar de gyn..

Lees dat jullie "lekker" door blijven klussen, bij jullie is er dus nog een kans op een zwangerschap, ik wou dat ik kon klussen.. ;)
    Ik sta echt ff helemaal stil nu vanwege mijn lang aanhoudende bloeding..

Iemand anders met PCOS die langdurig vloeide?

18. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hey. Geen ervaring met super lange menstruaties.
    Wel zijn die van mij veel minder heftig en minder bloedverlies dan met pil. Weet iemand of je door pcos een minder aangeklede baarmoeder hebt?

19. LizzyWizzy

4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Even een tip voor de PCOS dames.
    Zelf ben ik er vorig jaar ook mee gediagnosticeerd.
    Bij mij waren de bloedtesten op dag 21 steeds negatief, terwijl ik toch echt het idee had dat het wel aansloeg, omdat ik steeds wel weer vanzelf menstrueerde, maar pas na 30-45 dagen. Zelf gaan testen met ovulatietesten en alhoewel die nooit echt "knalden" leken ze wel wat te kleuren rond dag 16-30 (in het begin 30, later begonnen ze steeds iets eerder te kleuren).
    De gyn concludeerde in 1e instantie dat de Clomid niet aansloeg, totdat ik mocht gaan bloedprikken een week nadat ik zelf het gevoel had geovuleerd te hebben (en dat gevoel dan wel gesteund door de ovulatietesten uiteraard :))
    De 1e keer dat we dat deden had ik gelijk een supermooie bloeduitslag, waarop ze me feliciteerde en aangaf dat ik zo door mocht gaan en moest bellen als ik zwanger was - 3 weken later hing ik aan de telefoon :)

Uiteraard gaat dit niet voor iedereen op, maar wellicht heeft iemand er wat aan. Er wordt niet altijd rekening mee gehouden dat een cyclus met Clomid niet altijd exact 28 dagen is (maar dus 30-45 dagen in mijn situatie).
    Heel veel succes toegewenst!

20. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw LizzyWizzy!
    Wat een geweldig verhaal!
    En heel erg bedankt voor de tip!

Ik dacht trouwens dat ovu testen vals posi gaven door PSOC, (had ik ergens gelezen) maar bij jou dus blijkbaar niet..
    Ga het navragen bij de Gyn woensdag, want anders ga ik ze ook gebruiken..

Liefs, LB

Deel Deze Pagina