Ik heb PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yaya1988, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Ik heb ook pcos bij mij gaven de ovulatie testen wel vals positief.
    Happy voor niks:x
    Zou het wel gebruiken in combinatie met follikelmetingen.

2. LizzyWizzy

4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja das zwaar balen :(
    Follikelmetingen kreeg ik niet.
    Ik had dus officieel alleen de bloedtests, vandaar dat ik zelf ben gaan experimenteren (waar mijn gyn gelukkig in mee ging :))

3. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Zou toch echt vragen om follekelmetingen bij mij sloeg clomid niet aan.
    Anders blijf je ook aan modderen zo heb je toch meer inzicht in je cyclus.
    Ik dacht ook altijd van alles te voelen maar follikelmeting bewijs dan het tegendeel er groeide niks.
    Gewoon vragen wie weet doen ze het toch

4. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Zo stom zie al dat je zwanger bent ha ha lol gefeliciteerd.
    zo zie je ook dat ieder lichaam weer anders werkt en jezelf meestal toch het beste kan aanvoelen wat het beste voor je zelf werk.

5. LizzyWizzy

4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel :)
    Jij ook gefeliciteerd!

Ja, metingen zouden wel handig zijn geweest, had ik ook op aangedrongen als het niet zo snel gegaan zou zijn.
    Plus bij mij werkten de testen wel redelijk en hoefde ik dus niet om de haverklap naar het ziekenhuis.

6. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat "gek" om te lezen dat er meerdere spontaan zwanger zijn geworden met PCOS.. Het geeft wel hoop maar ik zou het zonder Clomid amper aan durven :) net alsof voor een volgende zwangerschap Clomid aan vooraf moet gaan... Maar dat krijg je natuurlijk ook als je 2x eerder met Clomid zwanger geworden bent, je bent het vertrouwen in je lichaam eigenlijk wat kwijt.
    Ik heb nog voor ongeveer 6 weken de pil dat wordt denk ik aftellen.. :)

Ik had dat ook, je kan het bij mij omkeren met een normale cyclus hoe dat ging een paar dagen geen bloedverlies en de rest van de maand wel.

7. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen FM hoor, wel temperaturen en daar zie je het goed aan of je een eisprong gehad hebt of niet.

8. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Ik deed ook temperaturen en ovu-test, maar daar was echt geen peil op de trekken! Ovu-test werden vals positief.
    En kreeg FM's tijdens de Clomid, maar er gebeurde ook niets, maar ik voelde wel vanalles..

Zo zie je maar, ieder lichaam is anders en reageert anders!
    Succes allemaal!
    En voor diegene die zwanger zijn, gefeliciteerd!

9. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ook ik heb pcos, na zaadcontrole, begonnen met Clomid 50, deed niks. Clomid 100 groeide alleen mijn Bms van, helaas geen ei. Ronde Clomid 150 sloeg wel aan, er groeide een eitje en meteen zwanger! :)
    Ik had ook FM, kost wel veel tijd maar wel fijn dat je precies weet wat er in je lijf gebeurt!

10. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!!

Het word gezellig!!!! Ik zie dat er veel nieuwe meiden met PCOS zich hebben toegevoegd in dit gesprek. Leuk

Ik ben nog niet ongesteld geworden, ik heb maandag een bel afspraak van de gyn dus ga dan echt vragen om opwekkers, word er nu wel zenuwachtig van, normaliter krijg ik ook gespannen borsten 1 week voor me ongi maar nu voel ik niks dusja. Wil nou eindelijk eens aan de slag met clomid, ik heb alles al in huis gehaald, foliumzuur, ovulatietesten en zelfs zwangerschapstesten in voorraad hahahaha.

Dit is voor het eerst dat ik lees dat ovutesten vals uit kunnen komen door PCOS, goed dat ik dat weet nu dan.

@Lizzywizzy , van harte meid, mooi verhaal

@love2beme, hoelang ben je al bezig om zwanger te raken en hoelang is je cyclus? volgens mij krijg ik ook geen fm alleen bloedprikken opdag21 en ja als ik dan niet zie dat clomid heeft aangeslagen eis ik een fm, wil wel zekerheid en geen gemodder hahaha

@babyD, wat top dat clomid echt bij jouw werkt, hoe was je cyclus voorheen dan? en werd je cyclus lengte direct veranderd bij de eerste kuur? En na hoeveel kuren werd je zwanger van je twee wondertjes?

@suus, elk lichaam werkt inderdaad anders, maarja zo te lezen slaan die ovu testen bij velen niet aan, ik wens jou enorm veel sterkte en succes verder met Leo-behandelingen. en krijg je snel een kloppend hartje te horen.

@joli86, Gefeliciteerd met je wonder "WAUW" wat goed dat clomid wel bij jouw heeft aangeslagen, geduld is een schone zaak!! op welke dag kreeg je je eiersprong? en wat was de lengte van je cyclus?

11. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hey
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het komt dat de ovutesten door pcos vals positief geven. Kan iemand dat uitleggen?

Aankomende week word een spannende week voor een aantal hier. Met belangrijke afspraken( incl van mezelf). Succes ladies!

Tnx voor de succesverhalen dames waarbij het wel is gelukt! Altijd leuk om te lezen.

12. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

23 aug 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    Yaya, met foliumzuur kun je al gewoon starten hoor!

13. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ pippeke, ja ik vraag me ook af hoe dat kan?? Ik zal het aan me gyn vragen, maar gelukkig is het niet bij iedereen zo.

@suus ja dankje suus,dat wist ik wel !!!;) gelukkig slik ik ze al ruim een week!!

ik ben vandaag ongesteld geworden hehe dus dinsdag kan ik ein-de-lijk beginnen met clomid, dus als ik het goed heb moet ik vanaf dag 10 beginnen met ovutesten en ook om de dag klussen?

groetjessss

14. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Yaya1988, ik had geen cyclus na de pil, nooit meer gekregen.
    Met Clomid kreeg ik weer een cyclus van +- 32 dagen.
    Van de 1e in de 4e maand zwanger en van de tweede meteen met de eerste keer Clomid.
    Spannend dat je dinsdag mag beginnen! :D

15. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh okee zo goed congrats !!! dus toen je begon had je direct een normale cyclus wauw!! ja ik word wel ongi heb een cylclus tussen de 5 en 7 weken. Ik vind het heel spannend, volgens mij heb ik ook geen zware vorm van PCOS want ik word wel altijd ongi en heb ook gewoon eitjes liggen. Maar jouw verhaal geeft me zoveel moed en blijschap. Gaan jullie voor de derde?

16. pippeke

pippeke Niet meer actief

Gefeliciteerd met je ongi!
    Spannend nu aan de clomid!!! Succes!

17. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes YAYA!
    Foliumzuur kun je al gewoon slikken hoor, heb wel eens gehoord dat je het een maand moest slikken voor het effect heeft.. Dus met een beetje geluk ben je over een maand zwanger en dan moet je dus ook echt foliumzuur gebruiken..

Zelf slik ik al foliumzuur vanaf september, pil eruit foliumzuur erin zeg maar :)

Dat ovutesten vals positief geven komt door het LH hormoon..

EINDELIJK het weekend voorbij, normaal niet zo happy daarmee maar nu dus wel want woensdag naar de Gyn!

Heb wel besloten dat ik me niet weg laat sturen, voor mij zijn er 2 opties.

a. ik krijg is iets om mijn ongi op te wekken en ga dan en maand tempen.. maar dan wel met de afspraak dat als mijn cyclus langer dan 50 dagen is ik terug mag komen.

of

b. Ik krijg iets om mijn ongi op te wekken en krijg clomid mee..

Ben benieuwd of het zo werkt...
    Of dat de gyn een ander plan / idee heeft :D
    Maar ik ben errug ongeduldig ;)

18. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje wel dames, ik ben ook blij met me ongi (voor het eerst hihi)

en lieve beeb, voor je het weet is het alweer woensdag, de dagen vliegen voorbij, ik denk wel dat je clomid voorgeschreven krijgt, je bent er al bekend mee dus veel hoef er niet uitgelegd te worden neem ik aan, en dat zou ik ook aangeven bij de gyn.
    Toen ik bij de gyn kwam kreeg ik na het onderzoek direct clomid terwijl ik niet eens met het product bekend ben.
    En je moet zeker op je standpunt blijven, je weet inmiddels wat PCOS is en dat clomid een wonder middel kan zijn voor de meeste vrouwen met PCOS.
    Je spreekt uit ervaring meid!!!

succes, ik ben OOK errruggg ongeduldig

19. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Yaya1988, fijn dat "mijn verhaal" je moed en blijdschap geeft :) je moet ook altijd die hoop houden.
    Wij willen binnen enkele maanden wel voor een derde gaan. Ik heb nog voor 5 weken de pil en denk dat ik die eerst maar op maak. Maar 't liefst zou ik meteen volgende week stoppen hoor :D ;) .

20. Omdat bij PCOS je hormoonspiegel overhoop ligt en niet is zoals het zou moeten zijn. Je kunt dan LH aanmaken terwijl er helemaal geen eisprong in zicht is, of wanneer er niet eens een follikel zit. Hier ook al regelmatig meegemaakt..

Deel Deze Pagina