Ik heb PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yaya1988, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeke

pippeke Niet meer actief

Dank je! Helemaal duidelijk!
    Vanmiddag nog ovutestje gedaan, super licht streepje, ei nog ver weg als ik de test moet geloven dan. De laatste keer ( en dat was gelijk de eerste en enige keer) klopte mn knal ovutest goed met wat mn lichaam zelf aangaf qua slijm.
    Gelukkig bijna precies 2 weken later mn ongi gekregen dus gelukkig werkte dat wel. Alleen was mn ei op dag 35...

Ben stiekem best een beetje zenuwachtig aan het worden...
    Voor de uitslag en voor het onderzoek. Pas nog een uitstrijkje gedaan wat ik heeel eng vond maar wat ook reuze meeviel dus dit zal ook meevallen. Maar waarom dan toch die kriebels...pfff

2. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb gelukkig nog geen ervaring met Clomid :D
    Van mijn dochter was ik spontaan zwanger en wist ik dus ook niet dat ik PCOS had/heb..

3. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    @yaya1988,
    Ik had mijn ei waarschijnlijk op dag 16, lengte van mijn cyclus weet ik niet omdat ik de eerste ronde meteen zwanger was. Maar op dag 27 teste ik al heel licht positief.

4. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ik zag het zelf op de echo. Ik heb het!
    Over 4 weken 1 e afspraak fer.kliniek
    Gaan ook zaad onderzoeken

5. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames!!

@babyD, follow your heart, als je vind dat je over een paar weken moet stoppen dan doe je dat!! Die maanden vliegen ook zo voorbij.

@lievebeeb, oohja klopt je werd spontaan zwanger!! Nou dat is alleen maar beter. Dat geeft meer kansen nu!!!! xxxx

@jolie86, echt een superverhaal, hopelijk word ik ook direct eerste ronde zwanger.

@pippeke, oooh hoe zag je dat? aan de positie van de eitjes? of aan wat anders? Nou ik wens je de komende weken/maanden heel veel succes. wat gaat er nu precies gebeuren?, bloedtesten, spermatesten, en word je ongi dan opgewekt, of moet je een hele maand wachten voordat je aan clomid kan?

Nou dames, ik ben vandaag begonnen met me eerste kuur, ik heb het vanochtend ingenomen en ik moet zeggen dat ik me heel er moe voel.

Ik heb nog wel een vraag over het tempaturen, hoeveel celsius gaat ie omhoog en omlaag ong rond de eiersprong? Kan iemand iets hierover vertellen? want ik heb namelijk nu in de eerste dagen verschillen binnen de 1 celsius, dus soms 36,3 of 36,6. Maar hoeveel omhoog gaat ie tijdens de eiersprong? En je billen is de beste manier om het tempratuur op te meten? Kan iemand hier meer over uitleggen?

xxxxxxxxxxxxxxxxx

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

Yaya ik zag het zelf op de echo. Mn eierstok met kralenkrans. Heb veel info opgezocht en herkende het plaatje. Ik kon de gyn goed aanvullen. Ben bijna zelf dokter haha.

Er is nu over precies 4 weken pas plek bij de fert.kliniek. die dag of de dag erna verwacht ik ongi te worden. Nou ja, verwacht?
    Ik zal dan te horen krijgen dat ik bloed moet prikken en man moet daarna zaad inleveren. Dus ik denk dat het heel krap is om aan een clomidkuur meteen te beginnen. Maar 2 maanden weer wachten is ook niks. Maar ik denk niet dat ik aan de primolut wil. Ik ben blij dat ik toch een soort cyclus heb, wil dat niet verstoren daardoor.
    Nu even de relaxmodus aan. En hoef ik niet meer te piekeren want weet nu dat ik het heb. Ben toch best opgelucht!

Succes met je tabletten. Ik hoor graag hoe het gaat!

7. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Pippeke,

hahaha bij mij was het ook zo dat me eitjes in kralen-verband lagen. Fijn dat je nu weet wat er gaande is, en weetje soms is te veel pushen ook niet goed. In ieder geval word je geholpen en ben je niet de enige met dit probleem.
    Vandaag eerste pilletje, voel nog helemaal geen bijwerkingen, hopelijk blijft het zo.... xxxxxx

8. pippeke

pippeke Niet meer actief

Misschien niet zo heel vrolijk, maar wat zijn de meest voorkomende bijwerkingen? Ik ben graag voorbereid. Kan natuurlijk bij iedereen anders zijn, weet ik maar dan weet ik wat ik kan verwachten.
    Xxx

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ yaya1988, Temperaturen elke ochtend rond dezelfde tijd meteen na het wakker worden (ik heb altijd een wekker gezet en af en toe een tijdje later tempen maakt niet uit). fertilityfriend.com kun je je temperatuur bijhouden en die berekend de eisprong voor je en die klopt vaak wel :) . Hoe temperatuurkaartjes er uit zien (dus hoeveel graden het verschil uit kan maken) kun je ook op het forum opzoeken.

@ Pippeke, zweten 's nachts in die 1e dagen had ik last van. En stemmingswisselingen ;) ..

10. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dankje wel!!! Ik heb net al een kijkje genomen op de web. Maar ik begin eerst eens met de wekker zetten, hopelijk werkt het hahaha

11. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen Lieve dames,

vandaag dag 2 van me 1ste clomid-kuur, ik heb gister overdag geen bijwerkingen gehad, maar in de avond kreeg ik in een keer een woede aanval, pff me mannetje was helemaal geschrokken ervan, ik achteraf ook, gelukkig konden we er daarna om lachen, maar het was een heel raar momentje en op dat moment voelde ik echt woede in me.

Afgelopen nacht, superrrslechtt geslapen, ik ben zeker tien keer wakker geworden, benauwdheid, toen weer koud, nachtmerries, nou ik heb in geen tijden zo een slechte nachtrust gehad. Dus ik weet wel zeker dat het de clomid bijwerkingen zijn.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

12. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Wat een tabletje al niet kan doen met je ;)
    Zelf heb ik al heel veel clomid-behandelingen gehad dus weet wat het is!
    Succes meid!!

Groetjes Mariska

13. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yaya1988 Hopelijk heb je vannacht een betere nacht meid!

Nog enkele pillen op m'n strip... Zou weleens willen weten of ik een eisprong zou kunnen krijgen na het stoppen.. Dus voel ergens wel de aandrang om te gaan stoppen en mocht het raak zijn is het natuurlijk een groot wonder voor ons. Zo zit ik er wat over na te denken en word ondertussen een beetje gek van mezelf :p

14. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    #94 yaya1988, 29 mei 2013
    Laatst bewerkt: 29 mei 2013
    ja dankje wel!! Ik sta er ook versteld van wat zo een tabletje kan doen, hopelijk kan ie nog veel meer voor me doen deze maand en ervoor zorgen dat ik een eiersprong heb. succes verder met jouw behandelingen. Hoelang heb je clomid gebruikt

15. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje wel mop,

Ik zou zeggen je heb een afspraak met jezelf gemaakt en die moet je nakomen, zo denk ik tenminste erover, laat je niet afleiden, als je klaar bent met de strip kun je aankijken of je spontaan een eiersprong heb hahaha, hou vol meid

16. MwMariska

MwMariska Actief lid

8 jun 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    @t yaya

Ik heb in totaal 13x clomidkuur gehad, wel met pauzes

17. pippeke

pippeke Niet meer actief

oei stemmingswisselingen.... dat word nog wat. die heb ik nou al... sinds het stoppen van de pil ben ik met vlagen niet te genieten!!
    normaal moet hij me altijd komen kroelen als ik verdrietig ben ook al duw ik hem weg.
    nou, vorige keer wilde ik het echt niet! ik ging kei hard snikkend naar boven om me onder een deken te verstoppen! whaha! ik schrok van mezelf achteraf! wist niet wat ik met mezelf aanmoest, dus kon ik het ook niet vertellen. en de aanleiding? niets!

maar ik zal hem dan voorbereiden...

maar ik denk nu bijna zeker dat ik dan nog een periode wacht. anders kom ik precies in de drukste dagen op het werk uit. dan vind ik het echt super vervelend om weg te moeten van het werk voor folikkelmetingen en als ik dan slecht slaap en niet te genieten ben wordt dat echt niets natuurlijk! en dan geef ik mezelf nog 2 natuurlijke kansen. wie weet heb ik toch geen clomid nodig.
    zo achteraf bekijkend hebben we nog maar 1 echte kans gehad: geklust op het ei moment. de eerste keer 52 dagen had ik niet door dat de afscheiding me ei was. ik dacht ongi te worden. en de keren daarvoor helemaal niets gemerkt maar die rondes waren toch te kort voor mijn doen. waarschijnlijk geen ei gehad. waarschijnlijk zat de pil (oac) nog in mn bloed.

begin hem wel een beetje te krijpen voor het zaadonderzoek. als dat mis is hebben we echt een probleem! ofterwijl: ik heb weer iets nieuws bedacht om me zorgen over te maken... zucht

goede nacht yaya!

oh ja check mn banner! whaha maf hoor! heb hem altijd op 35 dagen laten staan maar nu toch maar aangepast. best confronterend

18. Romyc

Romyc Lid

29 mei 2013
    15
    0
    0
    Ik heb ook pco en clomid heeft bij mij niks geholpen ben nu bezig met puregon, hoop dat dit wel lukt.

Maar bij iedereen is het anders.
    Ik heb wel al een dochter, dus ook wij met pco kunnen kindjes krijgen.

19. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pippeke, meid misschien heb jij helemaal geen bijwerkingen met clomid, elk lichaam is anders, ik hoor ook van vele dat ze duizelig zijn, maar daar heb ik weer geen last van, heel veel vrouwen voelen helemaal niks en andere hebben weer alles!!! Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik meer bijwerkingen zou krijgen, maarja ik zit pas op dag 2.
    Alles komt wel goed pippeke, ga ervan uit dat alles goed zit!! xxxx

@mwmariska, jeetje wat een lange weg bewandel jij, maar geef de hoop niet op

@romyc, ohja na hoeveel rondes ben je erachter gekomen dat clomid niet aansloeg bij je? Heb je je dochter spontaan gekregen of ook via deze weg?

20. pippeke

pippeke Niet meer actief

tja en nu denk ik weer f*ck het werk! ik ga er gewoon acuut voor. dan heb ik nog 2 kansen meer.
    anders begin ik in september pas met clomid en als ik meteen ga dan in juli al. heb ik evt aug ook nog. dan in sept kan ik er al 3 kuren op hebben zitten (of zwanger zijn natuurlijk). maar dit voelt ook wel erg gestrest aan. maar wachten is ook weer niets. en idd misschien heb ik wel niet veel bijwerkingen. nogmaal gesproken bij andere geneesmiddelen ook nooit.

pfff word weer een beetje lichtelijk gek van mn gedenk... en gisteren was ik nog zo gerust gesteld van de uitslag.

maar komt goed hoor

Deel Deze Pagina