Ik heb PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yaya1988, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaa, er zijn vrouwen die pas na een halfjaar terug hoeven te komen en daar hoor ik volgens mij bij. De gyn heeft niks over fm gezegd maar ik ga het dinsdag nog wel even extra vragen, ik wil namelijk wel zekerheid dat er een eitje groeit en springt wij hadden de zaadonderzoek al bij de ha gedaan dus ik kon vrij snel met clomid beginnen. Wanneer krijg je te weten wanneer je zaad moet inleveren? Ik ben ook enorm nieuwsgierig voor je, ga er maar uit dat het goed is hoor!! xxxx

2. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAAAAAAAHHHH
    ZO! dat moest ik ff kwijt..

3 vriendinnen bevallen!
    2 zwanger
    en mijn zus ook!

En ik.. ik slik die stomme primolut en kan niks anders doen dan wachten!!

#hoezofrustrerend!!

(ps: laten we even voorop stellen dat ik het iedereen even veel gun hoor!)

3. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaaaa ik kan me helemaal voorstellen, er raken om mij heen ook zoveel zwanger, maar goed, gefeliciteerd met hun en binnenkort ben jij aan de beurt, we worden nu geholpen dus nog even geduld. zie je het al voor je? dat we straks ook aan het pronken zijn met ons buikje? xxxxxxxx keep ya head up!!!

4. pippeke

pippeke Niet meer actief

Bleeeeeeh!!!! Je hebt ook helemaal gelijk hoor lievebeeb!

Ik zag net vrienden van ons lopen in het bos... met de 2 kinders... happy family... bleeeh dacht ik toen ook!

Ik ga morgen de gyn bellen om een......zaadafspraak te maken hihi!

5. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja morgen bellen, hoeft inpricipe toch alleen maar afgeleverd te worden...

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ja maar manlief begint om 7 uur altijd met werk. Dan moet het wel ff gepland worden.
    Ben benieuwd hoe hij het vind om het klusje te klaren hihi...

7. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben gestopt met de pil :) . Wij zullen eens zien wat mijn lichaam deze maand doet.. Ben aan het temperaturen en vandaag dag 3 :) hoop op een eisprong.. En we gaan er gewoon voor..!

@Lievebeeb, zo herkenbaar toen wij voor onze 1e gingen was familie al gauw zwanger..... Een gezonde dochter gekregen. En alweer zwanger toen wij nog steeds bezig waren. Wat ellendig voelt dat he. Maar houd hoop.

@ Pippeke, haha doet me aan mijn man denken toen hij zijn zaad in moest leveren. Voor zijn werk eerst nog naar het ZH met zijn potje in zilverfolie gewikkeld en die warm houdend in zijn broek. Haha :p . Inmiddels al gebeld voor een zaadonderzoek?

@ hoe oud zijn jullie eigenlijk? :)

8. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden

Ben er weer, ik heb vanochtend een bezoekje gehad bij de gyn. Ik heb een echo gehad en alles is keurig voor de 10e dag! Ik heb een eitje dat groeit! En dat eitje is 9,6 mm en dat is volgens de gyn goed! Ik ben wel opgelucht, nu hopen dat ie binnenkort ook een mooi sprongetje maakt!!
    Ik krijg verder geen FM meer, hij zei dat hoef echt niet, en dat we gewoon de bloedtest op dag21 afwachten. Dus ja geen FM voor mij!!!
    Morgen op dag 11 ga ik ook beginnen met ovutesten.

@ Pippeke, ja dat is vervelend als ie zo vroeg opmoet. Mijn mannetje had zichzelf ff geholpen in het ziekenhuis (toilet) dus hoefde hij niet met dat bakje te lopen. Kan een tip voor jullie zijn! Als je ruim een half uur eerder bent dan de afleverafspraak.;)

@babyD Succes meid!!!! Het is nu definitief begonnen voor jouw!! Hou ons vooral op de hoogte van de ontwikkelingen!! Ik ben net 25jaar geworden, en jij?

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yaya1988, spannend :D !! Wat goed en nu hopen dat het jullie geluksmaand is.
    Nou begonnen weet ik niet :p , heb 1x een eisprong gehad na het stoppen met de pil, dus het is echt er op of eronder deze maand geloof ik.. En anders binnenkort een afspraak met m'n gyn maken :) wil er dan toch wel ècht voor gaan als mijn lichaam het (weer) niet vanzelf oppakt. Wel spannend hoor om voor een derde kindje te gaan.

Ik ben ook 25.

10. Lientjeuh

Lientjeuh Lid

30 mei 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allen,

Mijn 1e Clomid-kuur zit er sinds zaterdag op. Ik ben onmiddellijk begonnen met 100mg in tegenstelling van de meesten hier! Het waren heel moeilijke dagen voor mij, met veel nevenwerkingen! Van vrijdag op zaterdag is zelfs de dokter van wacht moeten komen, constant de bibber, flauwtes, alles draaide enorm fel, misselijk, diarree, ... Ik heb van haar gaviscon gekregen en een injectie tegen de duizeligheid/misselijkheid, en uiteindelijk gelukkig goed gereageerd. Heb de zaterdag tóch de laatste 100mg nog ingenomen, anders waren de eerste 4d voor niks geweest! Bwek!

Maandag ben ik op controle mogen gaan, had meerdere goede eitjes, maar 1 dat er bovenuit stak. Ze heeft dan ook nog een uitstrijkje genomen (aangezien we de avond ervoor goed geoefend hadden 😊), en ze was heel erg tevreden aangezien er erg veel spermacellen te zien waren door de microscoop. Heb zelfs mogen meekijken haha!

In ieder geval, ze verwachtte dat ik vandaag of morgen een eisprong zou hebben, dus moeten deze week goed verder oefenen! Ik heb gevraagd of ik moet temperaturen, maar dat hoeft niet van haar! Als ik binnen 2w mijn regels niet krijg, moet ik gaan voor een bloedonderzoek, als ik ze wel krijg, doet ze weer een inwendige echo.

@yaya, ook leuk om te horen dat jouw Clomid-kuur effect heeft gehad! Best wel raar om te weten dat we elk moment zwanger zouden kunnen worden, niet? :)

@lievebeeb, inderdaad heel frustrerend he!! Weten zij dat jullie problemen hebben om zwanger te geraken? Mijn familie en vrienden weten het nog niet zo lang, en dan krijg je heel dikwijls de opmerking: wanneer krijgt x/y een neefje of nichtje?? Ook zo vreselijk he! :) Oja, ook ik heb geen overgewicht, ik heb zelfs maar een BMI van 18, ook totaal niet typerend voor PCOS!

@boekenwurm, het is inderdaad wel 'fijn' als ze het weten op je werk, dan krijg je tenminste geen rare blikken als je je eens wat minder goed voelt! Ik heb het nog altijd niet gezegd, nu die Clomid gedaan is voel ik me terug pakken beter, maar als ik nog een kuur moet doen, vertel ik het wel!

Succes dames!!!

11. pippeke

pippeke Niet meer actief

Haha manlief gaat dat echt niet op het zkh toilet doen! Ik zal het zo eens voorstellen voor de grap. Maar dit is al spannend en gek genoeg! Ik vraag me af of hij de klus dan wel kan klaren!

Heb gebeld naar de fertiliteitskliniek. Ze vond het een goed idee om het zaad voor de eerste afspraak in te leveren, maar dan moeten we dan aanvragen via de huisarts. Ik mn huisarts gebeld- mag ik de geboortedatum van je man? Ik denk oeps hij heeft een andere als ik. Hij hoeft gelukkig nooit en weet niet eens hoe die van hem eruit ziet! Nu moet hij zich maar eens overschrijven naar die van mij. Is ook veel handiger als we een gezinnetje zijn. Morgenmiddag zijn ze er niet dus hopelijk kan manlief donderdag op tijd naar huis en zich aanmelden en een potje meenemen

12. pippeke

pippeke Niet meer actief

Yaya wat goed nieuws bij jou! Wel fijn dat je niet meer terug hoeft! Raak nog nieuwsgieriger naar mijn afspraak nu! Als ik ook maar 1 x hoef te komen durf ik het misschien wel aan om aankomende ronde al te beginnen!

Ik ben 30 trouwens.

13. pippeke

pippeke Niet meer actief

Lientjuh waarom moest je gelijk aan de 100 mg?
    Wel bijzonder zeg dat je ze meteen zag zwemmen! Leuke arts!

14. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babyD, ik zou alvast een afspraak proberen te regelen met de gyn, meestal duurt het ook wel en tijdje voordat je een afspraak heb, en als je in die tijd een goeie cyclus heb of je word zwanger, kun je altijd de afspraak afzeggen. Mocht je eitje niet gaan springen, heb je in ieder geval alvast een afspraakje geregeld. Spannend voor je meid. Ik hoop dat het inderdaad me geluksmaand is.... vind het reuze spannend, ik kan gewoon niet aan wat anders denken!!!!

@Lientjeuh, Vreselijk die bijwerkingen, maar gelukkig gaat het nu beter met je en hopelijk hoef je dit volgende maand helemaal niet mee te maken pfff en wat "fijn" dat wij ongeveer op dezelfde golflengte zitten joh!!! Ik heb ook net me clomid kuur gehad ik zit nu op dag 10. (gaat superlangzaam)
    Hoeveel mm was jouw eitje? Ik hoef ook niet te tempraturen zei de gyn hahaha.
    En krijg jij pas je bloedtest rond je NOD, mocht je niet zwanger worden wilt de gyn dan niet weten of je ei is gesprongen, of heeft ie maandag al kunnen zien dat ie gaat springen?
    Ik moet op dag 21 terug voor bloedprikken om te kijken of me eitje is gesprongen zoniet een hogere dosis voor mij. En ik vraag me ook af waarom jij direct met 100mg moest beginnen? Hou me op de hoogte en veel succes met klussen!! Ik mag deze week ook aan de slag !

@pippeke, ja mijn mannetje had het wel gedaan in zh en het kwam er vrij snel uit zei ie:D omdat hij natuurlijk 4 dagen niks had gedaan, beetje aan mij denken aldus manlief en ja hoor helemaal vers voor het lab!! Stel het aan hem voor you never know!!! Nobody will ever know!!!Het is inderdaad denk ik beter als julie 1 ha hebben met soort gevallen wel makkelijker en vooral als die kleine ook komt. Succes meid met alles en maak snel een afspraak voor het lab, heb je dat iniedergeval achter de rug en kun je aan de clomid

15. Lientjeuh

Lientjeuh Lid

30 mei 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey pippeke, ze heeft dat beslist op basis van de bloedresultaten, mijn verhouding tussen LH en FSH is 4, en deze moet normaal 1 zijn. Blijkbaar is dat toch echt wel aan de hoge kant!
    Tja leuke arts.. Ze is altijd wel erg kort, maar toen ze de zwemmertjes zag, kon ze ineens toch wel lachen! :$

16. Lientjeuh

Lientjeuh Lid

30 mei 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd heel leuk dat we zowat in hetzelfde stadium zitten!! De gynae was er redelijk zeker van dat gisteren/vandaag of ten laatste morgen mijn eisprong zou plaatsvinden. Ze heeft me de echo laten zien maar ben vergeten te vragen hoe groot het eitje was! Doordat mijn man zijn zwemmertjes blijkbaar uitzonderlijk goed zijn, was ze eigelijk heel positief over deze eisprong.. Ze deed eerder alsof de klus al zogoed-als geklaard was, erg vreemd!
    Ik hoop dat je deze reeks al een eisprong hebt, ik hou mijn vingers gekruisd!! Vanwaar ben jij eig?

Succes deze week!!

17. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooohjaaa zo dat is positief zeg!!! Ik kan me voorstellen dat je met een brede lach het zh heb verlaten maandag, dat was ik ook hoor met dat eitje dat uitstak! De gyn zei het ziet er mooi uit allemaal. En wat grappig dat ze ook de zwemmertjes zag, nou de gyn heeft al zoveel ervaring met dit, dus ze zal niet "zomaar" zo positief zijn, ga er maar vanuit dat je binnenkort mag juichen van blijdschap, wij komen uit noord holland en jij?

18. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yaya1988, ja dat geloof ik wel dat je aan niks anders kunt denken.. En dat blijft zelfs bij een eventueel 2e of 3e kindje haha. Hier ook zo :) .. Denk er de hele dag aan..
    Ja heb je gelijk in het duurd vaak 6weken voordat je terecht kunt bij de gyn hier. Wil ook geen maanden wachten en wil even de komende maand door met tempen.. Blijft spannend :) .

@Lientjeuh, SUCCES :D !

19. yaya1988

yaya1988 Actief lid

15 mei 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames!!

Ik zit op dag 13 nu , ik had gister pas me eerste ovutest gedaan, en er was 1 donker streepje en 1 licht streepje, kan iemand (bij wie ovutesten wel werken) mij vertellen wat dit precies betekent, houd dat in dat ik mijn eisprong bijna krijg?

xxxxxxx

20. pippeke

pippeke Niet meer actief

t controlestreepje is er altijd. De teststreep zegt hoe het met je ei gesteld is. Als de teststreep net zo donker of donkerder dan de controlestreep dan staat je ei op springen. Is hij lichter kan komt je ei eraan. Door het elke dag te testen zie je dat je teststreep elke dag ietsje donkerder zal worden. Maar soms blijft hij eerst een poos net zo licht en heb je de dag erop een knaltest! .
    Moraal van verhaal- gewoon om de dag klussen dan zit je altijd goed.

Wat een nadeel is van de testen, het liefst 4 uur niet plassen en zo min mogelijk drinken. Maar dat valt niet mee met 30 graden in de tuin!

Deel Deze Pagina