Ik heb serieus even gecontroleerd

Discussie in 'Prematuur' gestart door MamaVanSimone, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    of Simone nog ademde vanavond. Normaal huilt ze ruim een uur voor ze eindelijk slaapt en nu was het na 5 minuten gewoon dood en doodstil. Ik heb haar opnieuw gebeld (wij gebruiken de telefoon als babyfoon) om te controleren of de verbinding goed was en daarna heb ik haar toch maar even aangeraakt om te kijken of ze echt alleen maar sliep.

Doen jullie dat ook of ben ik gewoon gek? En doen ouders van op tijd geboren baby's dat ook?

Misschien moet ik gewoon meer vertrouwen in haar hebben en geloven dat ze heus wel gewoon normaal naar bed kan 's avonds :) Ik vond het nogal vroeg maar blijkbaar is 7 uur voor haar wel een hele fijne tijd....

2. Paske

Paske Actief lid

3 feb 2009
    188
    0
    0
    Ik heb dat ook heel erg gedaan :D Elke avond wel een paar keer even checken of hij nog ademt. Tot 2 weken terug had ik zelfs standaard de deur van zijn kamertje open staan zodat ik makkelijk snel even kon spieken.
    Nu heb ik dat niet meer. Hij wordt ouder, (14 maanden bijna) en wordt ook sneller wakker van geluiden. Wij wonen in een bungalo, dus tja..... Maar ik vind het wel heel moeilijk, want ik was gewend altijd voor ik zelf ging slapen nog even bij hem om het hoekje te kijken.
    Maar zodra ik nu de deur open doe is hij wakker ;)

Dus ik herken het helemaal, en ik vindt het helemaal niet gek ;)

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Onze jongens zijn al ruim 2 jaar en ik controleer nog steeds iedere avond voordat ik ga slapen of ze nog wel ademhalen en als ik ze 's morgens niet op de 'normale' tijd hoor ga ik ook even spieken... Erg herkenbaar dus...

4. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Heel herkenbaar hoor. Mijn zoon is op tijd geboren en in het begin
    ging ik ook regelmatig even spieken. Nu is hij alweer bijna 3 en
    elke avond voor ik ga slapen kijk ik even om het hoekje bij hem.
    Het is heel normaal, gek ben je zeker niet ;)

Groetjesss

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb het HEEL erg gehad. Ik ben tot hij ruim 1,5 jaar was zo'n 10 x per avond wezen kijken en voelen. Toen kwam het punt dat ik van mezelf moest vertrouwen dat het goed ging.
    Nu kijk ik 1 á 2 keer per avond en overdag niet meer.

6. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

heel herkenbaar , ik doe het ook nog steeds en waarom niet het is een kleine moeite , sowieso wil ik weten hoe hij er bij ligt

dus lekker mee door gaan

het is toch fantastisch of je kindjes lekker te zien slapen

spinnekop

als hij ziek is controleer ik nog vaker

7. adi

adi Niet meer actief

Ja hoor, wij 'checken' ze alle drie voordat we gaan slapen. En als ze overdag langer dan 'normaal' slapen ga ik ook altijd verwonderlijk kijken wat er aan de hand is ;)

Overigens wat vreselijk dat ze ruim 1 uur (!) moet huilen voordat ze slaapt? Waarom is dat? Krijg je haar niet getroost zo lang?

8. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja soms duurt het wel langer dan een uur om haar stil te krijgen. De ene keer houdt ze op met huilen als je haar oppakt en begint ze weer als je haar neerlegt, een andere keer is ze niet eens stil te krijgen als je haar vast houdt. Maar er zijn ook dagen dat ze geen kik geeft en meteen ligt te ronken. Ik denk dat het met haar voedingen te maken heeft, we voeden op verzoek en soms eet ze om 6 uur en soms om 8 uur, en ik leg haar het liefst vlak na een voeding op bed, maar 6 uur vind ik dan wat vroeg en dan gaat ze dus tussen 2 voedingen door naar bed, en dat gaat dus niet altijd even lekker.

Hoe doen jullie dat? Regelmaat in het slaappatroon en toch voeden op verzoek? Ik begrijp dat eigenlijk iedereen wel voedt op verzoek hier maar ik zie toch ook veel berichten met voedingsschema's waar tijden in staan.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Haha herkenbaar hoor, ik doe nu nog steeds. Maar toen ze nog zo klein waren liep ik heel vaak naar boven om even te checken...

Wij hadden wel regelmaat in slapen en voeden. Dus op vaste tijden slapen en vaste tijden voeden. 1 van onze jongens had heel veel regelmaat nodig. Heeft ons heel goed geholpen

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha EUM ja! ik gebruikte een Nanny, die registeert of het kindje wel ademhaalt. Ik nam dat ding dus ook mee als hij naar het KDV ging of wanneer hij bij zijn oma ging logeren. Ik heb dit gedaan tot zijn 1ste verjaardag. het matje is in totaal 2 keer afgegaan, hiervoor zijn we zelfs met hem naar de kinderarts gegaan.
    Ook nu ga ik voor het slapen gaan nog even kijken of ik hem hoor ademen.
    Ik durf hem nergens mee te laten slapen in bed, geen grote knuffels, geen dekbedje. Ben als de dood voor wiegendood.

Over dat huilen als je weggaat. Ik ben op een gegeven moment de wekkermethode gaan toepassen en echt ik zweer erbij! Mijn zoontje huilde altijd voor het slapen gaan, en sinds ik die methode toepas NOOIT meer! Ik leg hem op bed (met bedritueel) en ga wat rommelen in de badkamer en kijk na een paar minuten (5 ofzo) opnieuw, dan 10 minuten laten weer (ik laat altijd merken dat ik er ben door bijvoorbeeld Hoi te zeggen of een aai te geven) 10 minuten daarna weer, en 15 minuten laten weer. Tot hij slaapt elke 15 minuten even je gezicht laten zien.
    Zo kreeg hij het vertrouwen dat we er waren en hij niet alleen was.
    We deden altijd heel stil, maar dat bleek averechts te werken;)

en misschien is 7 uur meer haar tijd. dat heeft mn zoontje ook, Hoe later is niet Hoe beter.

11. MamavanLili

27 okt 2010
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffffff!!! Dat had ik dus vanochtend om 6 uur! Ze krijgt haar laatste flesje rond 23 uur. Dan wordt ze tussen 4 uur en 5 uur weer wakker. Vanochtend was het dus 6:45 uur!!:$ Ik snapte er niets van. Ben er wel 5 keer uitgegaan en mijn oor heel dicht bij haar gebracht.
    Ik controleer normaal ook altijd hoor. Maar ze wordt normaal gesproken zelf na 3, 4 of 5 uurtjes slaap wakker.

Zou ze dan misschien eindelijk gaan doorslapen??? ;)

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik check mn beide kids, ook mn oudste nog steeds. Bij mn oudste check ik met mn oor aan de deur en bij de jongste loop ik nog even heel zachtjes binnen (deur op een kier)
    De oudste is natuurlijk prematuur geboren destijds en heeft veel luchtweg-ellende gehad, dus die blijf ik checken (en ook omdat hij nog wel eens in 'gevecht' raakt met zijn kussen 's nachts de laatste tijd ;))
    De jongste is met 40 weken geboren, maar juist daarom ben ik bang dat de aandacht sneller verslapt en check ik haar dus ook elke avond. Zoals gisteren na de late avond voeding van 23u30: ik had haar na de voeding ff bij me en ze ademde met veel geluid zeg maar (heeft ze altijd gehad). Dus ik leg haar in de wieg, spoel in de badkamer de fles om en luister nog even aan haar deur....:niks hoorde ik. Dan vertrouw ik het toch niet en ga ik toch ff kijken. Ze lag natuurlijk gewoon heerlijk en diep te slapen, maar dat wil ik toch echt even met mn eigen ogen zien en horen. ;)

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hebben vaste fles en slaaptijden.
    De vaste flestijden hebben wij zodat ik dan zeker weet dat hij genoeg krijgt.
    En vaste slaaptijden omdat ik merk dat hij dat echt nodig heeft.
    Hij krijgt om 10.30 de fles en gaat om 11.00 naar bed
    en om 16.00 uur gaat hij weer naar bed.
    om 18.30 krijgt hij de laatste fles kan dan best zijn dat ik hem dan wakker moet maken.

Misschien toch eens proberen om vaste slaaptijden en rituelen aan te houden geeft vaak wel wat meer rust voor de kleine.

14. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Onze zoon is al 15 maanden en wij kijken nog steeds bij hem na een tijdje , als we zelf naar bed gaan en in de ochten of de middagen als hij langer slaapt dan we gewend zijn van hem. Dit doen we al vanaf dag 1, als ik t niet doe krijg ik de ergste scenario's in mijn hoofd :)

Maar een uur laten huilen hebben wij nooit gedaan, hadden wel een moeilijke slaper avonden en veel huilen maar altijd bij me genomen. Vind dat gewoon zielig zo jong zoveel laten huilen...dan ga ik zelf meehuilen hahaha...

Wel fijn dat er gelukkig dagen tussen zitten dat ze wel lekker gaat slapen, kunnen jullie ff bijtanken! :)

15. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik laat haar ook niet een uur huilen hoor, in dat uur ben ik al 10 keer naar boven geweest om te troosten, maar vaak is ze dan stil tot je haar neerlegt en dan begint het weer van voren af aan. Gisteren duurde het zelfs ruim 2 uur (en 2 voedingen) voor ze eindelijk sliep :(

16. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Vandaag lijkt ze weer zonder al te veel protest naar bed te gaan. Ze is doodop, dus je zou denken dat het hommeles is dan maar het tegenovergestelde is waar. Ik snap er niks van.

Als je elke 5 minuten even komt kijken, hoelang ga je daar dan mee door als ze stil is? Ik ben zo bang dat ze juist weer gaat beginnen als de deur open gaat, ze is nu namelijk lekker stil.....

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja, altijd als ze 's avonds een uurtje op bed ligt, dan voordat ik ga slapen en als ik 's nachts naar het toilet ga (lees bijna iedere nacht) ga ik ook even kijken.

Als ze overdag langer slaapt als anders, ga ik ieder half uur kijken.

Misschien een beetje panisch, maar ik ben bijna mijn nichtje verloren aan wiegendood toen ik aan het oppassen was. Ze was toen 3 maanden oud.

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ mamma v simone: volgens mij ga je bij dat systeem alleen om de 5 min kijken als ze huilt?? Weet niet zeker wan tik troost mijn kids totdat ze rustig zijn en loop tussendoor niet weg (nu heb ik ook geen kids die zo lang achter elkaar huilen..)

@ gwenolyn: wat moet dat een verschrikkelijke ervaring geweetst zijn met je nichtje..

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik herinner het me ook nog als de dag van gisteren. Vooral de gil van mijn schoonzusje, helemaal hysterisch, kwam ze aanlopen met mijn nichtje die als een voddepop in haar armen lag. 5 minuten voordat ze thuis kwam heb ik haar nog gehoord. In 5 minuten is het dus gebeurd. Ze is gestopt met adem halen, en niet zelf meer begonnen. Wil niet weten wat er gebeurd was als ze niet thuis waren gekomen.
    De schrik zit er nog steeds goed in.
    De eerste 3 maanden heeft Joënna bij ons op de slaapkamer geslapen, en ik heb haar er verschillende keren op "betrapt" dat ze geen adem haalden. Nou, het angstzweet liep dan over mijn rug heen, en kon alleen maar denken "ga adem halen", "ga adem halen".

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Hier ook precies zo :)

Mijn moeder vertelde dat ze dat ook deed vroeger en ik was 2 weken te laat en mijn broer een paar dagen.

En wat vreselijk dat je je nichtje zo verloren bent. Kan me helemaal voorstellen dat je dan nog extra wilt gaan kijken of alles goed gaat!

Deel Deze Pagina