Ik heb SLAAP! :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Pfff ik ben bekaf! Ik heb afgelopen nacht in totaal 4 uurtjes geslapen, Kayra werd telkens wakker ik begrijp niet waarom?

Hij word normaal al vaak wakker ongeveer om de 3 uur! Ik kan gewoon niet meer ben echt helemaal uitgeput! :cry: Hij wil maar niet doorslapen, weet echt niet meer wat te doen :cry: Hierdoor ben ik steeds chagrijnig en kan ik overdag niet genieten van mijn uk hoe graag ik dit ook wil :cry: En ik zelf slaap ook moeilijk in dus wanneer ik wakker ben en de fles heb gegeven is er al weer 30/45 min. voorbij en daarna moet ik nog slapen en dat duurt ook weer zeker een half uur en dan moet ik over anderhalf uur er weer uit!

Ik voel me echt kl*te en vind me zelf een gefaalde moeder :cry: Ik sta echt op het punt om in tranen te barsten...

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hèèl herkenbaar hoor en je bent absoluut geen gefaalde moeder! Een mens heeft gewoon zijn/haar rust nodig om te kunnen functioneren. Is het misschien n idee om de kleine n x uit logeren te brengen zodat je bij kunt tanken?

3. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Helaas niet mogelijk :(

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    oh meid, je moet toch echt proberen tijd voor jezelf te hebben want je loopt jezelf voorbij zo. Ik heb dit ook in het begin gehad. door de BV moest ik ook nog eens alle voedingen doen en kon je me opvegen na 3 maanden. Fleur was daarnaast erg onrustig en ook veel wakker. maar troost je, kayra gaat ook gewoon doorslapen, al heb je daar nu niets aan. kun je kayra niet een dagje bij ouders, familie, vrienden laten of een nachtje. Ikvond dat ok heel moeilijk maar je moet het toch proberen hoor. of er moet een andere reden zijn dat kayra niet bij je weg kan. Heel veel sterrkte de komende tjd en misschien is het een troost dat veel moeders, waaronder ik, zich zo gevoeld hebben.
    liefs

5. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Kayra kan niet zonder me, als hij begint te huilen kan niemand hem sussen. We hebben hem een keer bij mijn moeder laten logeren tenminste dat was de bedoeling totdat ik een telefoontje kreeg dat hij niet stil te krijgen was. Ben gelijk erheen gereden toen heb ik hem in mn armen genomen en tadaa stil was Kayra. Heb hem terug in zijn bedje gelegd en onderweg naar huis kreeg ik weer telefoontje! Heb hem toen opgehaald, want zo kwamen we ook niet echt verder. :cry:

6. jolandaenbjorn

5 sep 2008
    18
    0
    0
    mama
    geervliet
    Hier had ik met onze dochter ook wat probleempjes mee. Mensen die aan je gaan vragen slaapt ze nu nog niet door.
    ik heb het op de volgende manier opgelost, misschien kun je er wat mee.

Iedere avond na de laatste fles deed ik d´r nog lekker in het badje. Werd wel voor gek verklaard door een hoop mensen want soms stond ik om 23.00 uur nog in de badkamer, maar na dit een week te hebben volgehouden sliep ze door en dan deed ik d´r om de dag in het badje en het lukte weer. Na een week of 3 ging ze na de laatste fles gewoon lekker slapen tot de volgende ochtend.

Het gaat met jouw kleintje ook vast helemaal goed komen. De één slaapt nu eenmaal sneller door als de ander.
    Succes.

7. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi meid,

Naar om te lezen dat je je zo rot voelt. Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar probeer je te realiseren dat deze tijd echt voorbij gaat, hij gaat heus straks doorslapen. En je faalt echt niet als moeder hoor!
    Mijn zoon van nu 17 maand en dochter van 8 weken sliepen beide met 7 weken door, maar toch moet ik er ook nog weleens snachts uit voor mijn zoon die bijvoorbeeld droomt. Ook ik merk dan dat ik sneller prikkelbaar ben en niet veel kan hebben. Maar die kleintjes kunnen er niks aan doen. Probeer zo rustig mogelijk te blijven en toch te genieten van de kleine dingetjes overdag, bijvoorbeeld als hij heel lief naar je lacht.

Mijn dochter kon ik trouwens na haar nachtvoeding zo weer terugleggen, maar mijn zoon rommelde daarna ook nog weleens.
    Wat ik vaak deed was tijdens de nachtvoeding het zo donker mogelijk maken en geen televisie aan, zodat hij weinig prikkels krijgen. En na de fles direct weer op bed.
    Hoeveel voeding krijgt hij en heeft hij ook een speen?

Groetjes

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kun je met je man afspreken dat jullie er om de beurt uitgaan? Ik las dat je de fles geeft, dat kan hij ook doen. En dan kun je in elk geval iets langer achter elkaar doorslapen.

9. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Ik geef hem 210/7 en 3 schepjes nutriton.

rond 8.00 uur
    11.00- 12.00 uur
    15.00- 16.00 uur
    rond 19.00 uur dan gaat hij dus ook slapen
    rond 23.00 uur
    rond 2.00 uur
    rond 5.00 uur

Hij krijgt dus eigenlijk veel te veel, maar dit is altijd al een probleem geweest bij hem. Hij drinkt gewoon enorm veel! Laatste tijd word het steeds vaker 6 voedingen per dag. wat mij dus erg blij maakt!

10. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Turkse mannen zijn een steletje klojos die alleen maar aan zichzelf denken! Sow dat moest er effe uit sorry dames... :evil:

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kan me voorstellen dat je kapot bent!
    Ieder mens heeft rust nodig.
    Heeft Kayra verder overdag wel een regelmatig ritme? En slaapt hij overdag ook onrustig?
    Misschien is het een idee om net zoals jolandaenbjorn de kleine voor het slapen gaan nog in badje te doen. Daar worden ze vaak wel rozig van.
    Heel veel succes meid!
    En anders een idee om smiddags als de kleine slaapt ook wat te gaan slapen?

12. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Jah als we het over zijn voeding hebben dan heeft hij een geweldige ritme, het lijkt wel netalsof hij een alarm heeft ingeschakeld en die gaat dan om de 3 uur af! Maar slapen overdag noppes! Hazeslaapjes van hooguit 3 kwartier! Dus voordat ik in mijn bed lig is hij weer wakker...
    In bad doen heb ik in het begin geprobeerd, maar hij werd er helemaal klaar wakker van! Raar ventje dus :) haha moet er wel om lachen

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    hihih gewoon een lekker temperamentje mischien!
    Ik zou het gewoon niet opgeven hoor! Hij gaat vanzelf wel doorslapen! En je bent absoluut geen gefaalde moeder omdat hij niet doorslaapt.
    Misschien heeft hij gewoon nog die voeding nodig snachts.

14. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hai, ben ik weer, haha moet wachten tot 23.00 dan krijgt mijn meisje haar laatste fles, dus nu nog effe achter de pc....

Maar om eerlijk te zijn vind ik dat hij wel heel veel drinkt. Hoelang doet hij over de fles? Weet je zeker dat hij op die momenten echt honger heeft? Is het geen zuigbehoefte?

15. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    100 % zeker dat hij honger heeft, want wanneer ik zijn speen geef merkt hij meteen dat daar niets uitkomt en spuugt het weer uit zn mond en zet het op een huilen. En je krijgt hem dan allen stil met zijn fles. Hij doet er zeker minimaal een half uur over, ik geef het met speen nummer 1 zodat hij niet te snel drinkt en misschien wel genoeg heeft als hij langzaam drinkt maar nee hoor hij drinkt het leeg tot de laatste drup en hij zou zelfs nog meer willen want daarna zet hij het op een huilen omdat er niets meer uit de fles komt en dan stop ik met moeite zijn speentje in zijn mond. Morgen komt de arts van de cb langs, ben benieuwd wat ze te zeggen heeft...

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat fijn dat de arts van het cb even langskomt! Die zal ook wel tips voor je hebben hoor!

En als je hem voeding in 2 keer geeft dus met een pauze heeft ie dan nog steeds honger?

17. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Ze komt 1 keer i/d maand langs omdat ik dat wel nodig heb vind ikzelf.

Hebben we ook geprobeerd maar dan gaat hij eerst keihard krijsen en huilen echt ontroostbaar word ie en daarna wanneer hij weer rustig is wilt hij helemaal niet meer, maar dan komt ie om de 2 uur weer terug voor een voeding dus opschieten doen we weer niet...

18. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Wanneer ik dit allemaal terug lees lijkt het echt netalsof ik een probleem kind heb ofzo, maar dat is hij echt niet hij kan echt uren zelf spelen met zijn babygym of tv kijken ofzo... Enige probleem is dus dat hij zoveel honger heeft dat hij snachts ook om de 3 uur komt... Maar voor de rest is hij echt een lieverd die heel makkelijk blij te maken is en heel de dag lacht en brabbelt enzo...

Hij is gewwon een hongerige lieve schateke :)

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hoi hoi,
    Hier ook een mama met flink slaap tekort.
    Opblijven tot de laatste fles dan tussen 2 en 3 uur als ik 10 tellen lig word daan wakker als die weer slaapt is het ook weer 4 uur. dan val ik eindelijk weeer in slaap komt roos weer voor de vroege fles enslot van het liedje ja hoor daan om 530 600 klaar wakker van zo mijn dag begind.

Ik probeer 's middags even te gaan liggen maar vaak komt dat er niet van maar ja ik zeg maar tegen mezelf iedere keer van als ze 18 zijn moet ik ze eruit trappen haha.

Heel veel succes de komende tijd en Q10 tabletten geven je net wat meer energie

20. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Laat je niet gek maken door opmerkingen van mensen zoals: 'Slaapt hij nou nog niet door?' want ieder kindje is anders en het is heel normaal dat zo'n jonge baby nog niet doorslaapt!
    Mijn meisje kwam toen ze 3 maanden oud was zeker 2x per nacht en nu is ze bijna 6 maanden en komt ook nog zeker 1x per nacht, haar laatste voeding is om 23.00u en dan komt ze om 4.30u weer. En als ze een sprongetje heeft dan komt ze veel vaker, vannacht had ik de hoofdprijs want ze kwam ineens om de 1,5 uur :confused: ! Zeker een super 6-maandensprong ofzo :cry: ....

Overdag slaapt ze alleen 45 minutenslaapjes en dit doen meer kindjes. Daar ben ik achter gekomen omdat ik er een topic over had geopend ;) . Misschien helpt het om regelmaat (en dus voorspelbaarheid) toe te passen, dat wil nog wel eens voor verbetering zorgen.

Succes

Enne, niet alleen Turkse mannen zijn zo hoor ;)

Deel Deze Pagina