Ik heb SLAAP! :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik zat met mijn kleine man met het zelfde probleem... Ik geef hem nu in zn laatste fles 3 schepjes rijstebloem... Ik weet dat dat eigenlijk vanaf 4 maanden is maar ik was ten einde raad...had alles geprobeerd en zag het echt niet meer zitten...

2. Sw33tl4dykim

23 nov 2007
    9
    0
    0
    kinderleidster
    den haag
    mijn zoontje had dit ook dat hij heel veel dronk,maar uiteindelijk bleek het dat hij over vermoeid is
    als hij dan in slaap valt dan kan ik zijn voedingen wel rekken tot om de 4 uur
    soms is het echt geen honger maar gewoon over vermoeidheid
    probeer het eens

3. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hier ook iemand hoor, meestal slaapt meneer wel vanaf zijn laatste flesje om 23.00 uur tot 5-6 uur s'morgen wat ik meestal maar probeer te rekken naar 7 uur voor zijn eerste flesje maar afgelopen nacht was het wel heel erg, meneer kreeg om 23.30 uur zijn laatste fles en is gaan slapen tot 3 uur, speentje, verder slapen, 4 uur weer speentje verder slapen en vanaf 5 uur vertikte meneer het om nog te gaan slapen! heb hem maar bij mij in bed gelegd maar meneer was aan het spelen en daarna werd hij ongeduldig en begon te gillen.. uiteindelijk flesje gegeven, eerder en is hij gaan slapen maar een uurtje later was het weer zover. hij vertikte het weer om te gaan slapen.. ik ben zo kapot en zie eruit als een zombie.. ik heb zelfs per ongeluk zijn 11 uur flesje om 10 uur gegeven omda ik dacht dat het al 11 uur was, pffff.. schema weer in de war

ik leef met jullie mee mama's , hopen dat het snel voorbij is en zodat we kunnen genieten :)

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oei, dat klinkt niet al te best. Geen ervaring met Turkse mannen hier. Kun je het niet gewoon overleggen met hem? Misschien komen ze uit zichzelf niet op zo'n idee, maar wil hij het best doen als je het hem vraagt?
    En verder natuurlijk sterkte. Ik hoop dat de CB-arts een oplossing kan bedenken.

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Wat voor voeding gebruik je? Al wel voor hongerige babies? Klinkt allemaal hetzelfde wat ik met mn dochter ook had.

6. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Hypo-allergene voeding en nutriton erdoorheen omdat hij veel spuugt. Als ik voeding voor hongerige baby's ga gebruiken moet ik dat hypoallergene laten liggen wat ik dus zeker niet wil i.v.m onze allergieeen enzo.

Rijstmeel is niet een verdikkingsmiddel dit word in de slokdarm weer net als gewone melk dus helaas geen effect. Nutriton wel verdikkingsmiddel maar ook geen effect nog, misschien omdat ik er nog weinig schepjes in doe. Ik probeer het telkens een beetje te verhogen. Hopen dat dat goed gaat.

Arts van cb is langs geweest, maar niks nuttigs verteld helaas. Ze zegt dat het allemaal wel komt en dat ik nog effe geduld moet hebben... Heb ik echt veel aan, maar ja wat moet ze een wondermiddel te voorschijn halen?

Bedankt voor jullie reacties! Het pept me toch wel een beetje op dat er nog meer moeders zijn die hetzelfde meemaken... Wel gemeen van me zeg eigenlijk ik hoop voor jullie dat ze zo snel mogelijk doorslapen...

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Jammer dat je er niet echt wat aan had. Het komt ook allemaal wel maar ja daar heb je nu niet veel aan.
    Nutriton is wel een verdikkingsmiddel maar naar mijn idee is het geen verzadiging. Het voegt ook niks toe en je kleintje kan er behoorlij dunne ontlasting van krijgen. Ik gebruikte ook altijd nutriton maar dit ivm reflux. Over een maand kan je misschien beginnen met nutrix door de fles en voorzichtig fruithap. Hier zijn de meningen over verdeeld maar jij weet wel wat het beste is voor je kind. Ik heb een extreem hongerig kind dus weet daar alles van.

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Je mag maximaal 30 scheppen voeding per 24 uur geven, dus 6 a 7 flessen van 210+7 is echt teveel voor zo'n klein kindje.

Mijn zoontje was ook een hongerlapje, maar ik heb me toch echt aan die 30 scheppen gehouden. Ik vond dat er minimaal 3 uur tussen de voedingen moest zitten, dus als hij eerste wilde, ging ik hem badderen of wandelen om de tijd te rekken.
    Hij kreeg ook HA vanwege eczeem/allergie en Nutriton vanwege spugen. Op een fles van 180+6 deed ik 4 of 5 schepjes Nutriton, ik weet niet hoeveel jij erin doet?
    Misschien een idee om wat meer water te geven, dus bijvoorbeeld 200 ml water met 5 scheppen voeding? Of gewoon een klein flesje warm water tussendoor?

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    je schrijft dat je zoontje heel hongerig is. kan je hem dan geen voeding voor hongerige baby`s geven? het aantal voedingen en de hoeveelheden die je geeft zijn volgens mij echt veel te veel.
    alyssa heeft ook een tijdje gehad dat ze superveel wilde drinken, we wilden de voeding toen verhogen maar het cb zei dat ze ook wel gewoon dorst kon hebben. we moesten dan 10cc water extra bij de fles doen. na een dag merkten we al verschil. dus misschien kan je dat ook proberen.

succes ermee.

liefs doris

10. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Hij krijgt 3 schepjes nutriton. Hij was begonnen met anderhalf schepje omdat hij door nutriton teveel darmkrampjes kreeg. We zijn het dus aan het opbouwen. Meer water geven is geen optie want hij drinkt al veel en als hij dan ook nog water erbij krijgt is dat niet goed voor zijn niertjes. Minder scheppen voeding bij veel water ook geprobeerd maar hierdoor kreeg hij sneller honger en dat is us zeker niet wat we willen. Toch bedankt voor het meedenken..

11. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Helaas gebruikt hij hypoallergene voeding dus kan ik niet overschakelen naar een andere voeding want dan moet ik dus hypuallergeen laten liggen wat dus echt niet kan i.v.m allergieen in de familie. Extra water erbij zorgde ervoor dat hij eerder wou eten en dat is dus niet de bedoeling want we houden de 3 uur al moeilijk vol..
    Toch bedankt voor je reactie...

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het is zo dat extra water wel mag, alleen eigenlijk extra voeding niet. Dat is wat slecht is voor de niertjes. Maar ik kan begrijpen dat je het zo doet, de hele tijd een baby die huilt van de honger is ook niks...

Heb je al eens laten kijken of het geen (verborgen) reflux is? (of heb ik dat even gemist) Dan willen ze ook vaak eten omdat ze dan geen last hebben van maagzuur.

13. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Ik ben bij de huisarts geweest en hij zei dat het zeker geen reflux is, alhoewel ik hier heel veel verhalen hoor dat daarna toch blijkt dat ze het dan wel hebben :( Hij is echt met niks te troosten, wat moet ik anders?
    Ik wandel elke dag met hem zodat hij dan misschien wat langer erover doet en af en toe hebben we succes en soms ook weer niet...

14. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Het klinkt misschien ook tegenstrijdig maar je kan je kind ook téveel melk geven...is raar maar probeer eens 180+6 te geven. Anders word zn maagje ook zo groot. Heb mijn hongerlapje ook een tijdje 210+7 gegeven maar het werd er alleen maar erger van leek het. 180+6 per fles lijkt mij de max. En ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom je die Nutriton geeft....voor het dikker maken ja, het zakt sneller de maag in. Maar voegt niks toe en ook niet aan verzadiging.
    Geef je ook een speen?
    Tja lastig allemaal hoor, hoop dat het gauw beter gaat en straks met vastere voeding helemaal.
    Succes!

15. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Ik geef nutriton ivm veel spugen... Ik geef een speen ja, maar die moet hij niet wanneer hij honger heeft. Met 180 heeft hij niet genoeg, hij begint zo te krijsen dat je wel weer 30 extra maakt. Ik heb echt de neiging om weer te beginnen met fruithapjes enzo. Ik had dit al een week gebruikt en het ging gelijk een stukke beter, maar toen zei de voedingsdeskundige dat ik het echt niet moest doen ivm allergieen in de familie en hij dus daar heel erg aanleg voor had... Ben er toen maar weer mee gestopt..

16. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Kon je de tijd dan maar vooruit spoelen he?
    Als hij echt veel spuugt dan heeft hij misschien tóch (verborgen) reflux en wil hij daarom zoveel drinken, om het zure weg te spoelen. Dan zou je huisarts je moeten doorverwijzen naar een kinderarts. Maar je was al bij de huisarts geweest....grrrr wat een gedoe zo.
    Hoop dat er gauw een oplossing komt!

17. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Het is niet goed voor de niertjes om teveel voeding binnen te krijgen, de hoeveelheid water is vaak geen probleem. Vandaar dat ze zeggen dat 30 schepjes per dag het maximale is. Zo heel af en toe mag je hier wel bovenuit komen, maar niet dagelijks.

Misschien een idee om 5 flessen van 180+6 te geven en dan tussendoor een flesje water als hij eerder gaat huilen?

Een fles van 210+7 is echt teveel voor een kindje van 3 maanden. Mijn zoontje heeft ook een periode 210+7 gehad, maar toen kreeg hij 4 flesvoedingen per dag en was hij al 5 a 6 maanden en mocht hij vanwege allergieen ook nog geen bijvoeding. Daar ben ik echter na 2 weken al mee gestopt, omdat ik niet wilde dat zijn maagje teveel zou oprekken en ben ik toch al met 5 maanden met een groentehapje begonnen.

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Er schiet me nog iets te binnen... Ben je al eens met hem bij een osteopaat geweest? Die kan soms ook wel wat betekenen bij dit soort dingen.

Ik weet niet of je iets aan deze pagina hebt, maar hier staan de symptomen van reflux beschreven, en wat je eraan kunt doen.
    http://www.babycentrum.com/index.php?id=250

En anders toch weer terug naar de huisarts en een verwijzing vor de kinderarts vragen.Voet bij stuk houden, het is jouw kindje en als jij je ongerust maakt dan is dat zo! Vaak heeft het moedergevoel wel gelijk, hoor!

19. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Kayra heeft gisteren 4 voedingen gehad van 210/7 + 3 nutriton :D HOPEN DAT HIJ HET ZO HOUD! Ow wat ben ik blij :)

20. willielien

willielien Actief lid

12 okt 2007
    182
    0
    0
    ik hoop het ook voor je. Mijn ervaring leert dat regelmaat en geen verassingen ook goed werken. 's Avonds bij de laatste fles gaat hij eerst in bad en dan op zijn kamer de laatste fles. Hij slaapt nu sinds ik dit doe (2 weken) door tot 6:30. Ik merk dat hij als hij lang wakker is geweest door bv bezoek of teveel aan prikkels hij heel moeilijk kan slapen. Hij kan het dan echt op een krijsen zetten. Ik laat hem dan liggen voor max 10 minuten en meestal valt hij dan wel weer in slaap.
    Misschien heb je er wat aan....

Deel Deze Pagina