kdv toeslagen

Discussion in 'De lounge' started by HabibiAna, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    zyn die afhankelijk van het aantal uur wat je werkt? Is er een min. aantal uren bv? Of alleen van het feit dat je werkt en inkomsten hebt?

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

volges mij krijg je toeslag alleen als je werkt,

en dan ligt het er aan hoeveel je verdient qua werk, hoe minder je verdiend hoe meer je terug krijgt van de belasting, zodat je het deel wat je zelf moet betalen, ook zelf kunt betalen.

als je niet werkt krijg je volges mij geen toeslag voor het kdv, maar volges mij ligt het dus niet aan het aantal uur wat je werkt, er word gewoon naar het gezamelijke inkomen gekeken.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee, je hoeft het aantal uren ook niet op te geven dat je werkt, alleen je inkomsten.

mijn kdv is weer duurder geworden :S betaal nu 1000 euro!! voor 3 dagen per week.En ik krijg 800 vergoedt. Kan dus zelf 200 euro betalen, is voor mij straks helemaal niet meer boeiend om te werken.

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ok, dat d8 ik al, maar mn man d8 dat het misschien ook met het aantal uur te maken had. Ik ga mn dochter nu inschrijven en weet nog niet hoeveel uur ik ga werken dus vandaar. Tnx

DC: hier is het ook 1000 voor 3 dagen en dat incl eten en luiers. Is dat duurder dan normaal dan? Heb echt geen idee.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nou het was begin dit jaar 900 euro bij mijn kdv. In een jaar tijd 100 euro omhoog gaan vind ik best veel.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou je moet wel doorgeven hoeveel uur ze naar het KDV gaat...

tip; geef je jaarinkomen hoog op! kan je alleen maar terugkrijgen aan het einde vh jaar. Ik krijg bijvoorbeeld 50 euro per maand minder toeslag omdat ik expres teveel opgeef. Aant einde vh jaar krijg ik dus 600 euro terug. Leuke extra.

Zo spaar ik via de BelastingDienst. Leuker kunnen ze het wel maken.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik betaal 600 voor 2 dagen incl luiers en middageten, ontbijt en avondeten moeten wij meegeven.

Je krijgt inderdaad toeslag over je inkomen, maar ik vraag me wel af of ik mijn dochter dan ook 5 dagen naar het kdv zou kunnen doen terwijl ik maar 2 dagen werk? Want ze weten niet hoeveel dagen je werkt? Best gek eigenlijk. Niet dat ik dat van plan ben natuurlijk hoor maar ik ben wel benieuwd of dat kan.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ja, dat kan.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dan snap ik niet dat ze daar niet eerst eens naar gaan kijken voordat ze gaan korten op de toeslagen.

Ik moet bijvoorbeeld 11 uur per dag betalen omdat ze bij ons met dagdelen werken, terwijl mijn dochter er meestal maar 8 uur zit per dag. Dat is voor mij vervelend maar voor de staat natuurlijk ook. En dan zullen er nog wel veel ouders zijn die hun kind lekker een dagje extra laten gaan. Als ze dat nu eerst eens zouden bekijken en aanpakken zou dat korten misschien niet eens nodig zijn?
    Of denk ik nu weer raar? Kan hoor, ik ben een beetje zenuwachtig voor mijn sollicitatie zo haha :D

Share This Page