Afspraak gemaakt bij de dokter

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meulen, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meulen

Meulen Lid

7 apr 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Na lang wachten en iedere keer hopen dat het niet nodig was vanmorgen toch de dokter gebeld. En samen met mijn man een afspraak gemaakt voor een gesprek!

We zijn nu bijna 2 jaar bezig waarvan 1,5 jaar best intensief. En tot nu toe lukt het niet om spontaan zwanger te raken, helaas!

Mijn man is bang dat het aan hem ligt, hij is vroeger tot 3 keer toe geopereerd aan zijn zaadballen.
    Het hoeft daar natuurlijk niet aan te liggen maar ongemerkt houdt ik er toch rekening mee.

Vanmorgen met wat zenuwen toch de dokter maar gebeld. Donderdag kunnen we terecht. We vinden dit allebei ontzettend spannend.

Ik wilde even mijn verhaal kwijt.:)
    Heeft iemand tips of ervaring met het 1e doktersbezoek voor een kinderwens?

Groetjes

2. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    heel veel succes!

ik ben ook door de medische malle molen geweest en kan je alleen maar een virtuele knuffel geven in de hoop dat je snel weet waar het aan kan liggen en je snel alsnog zwanger mag raken.

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik denk dat hij jullie doorverwijst naar de gynaecoloog en uroloog. Houd er rekening mee dat zo'n eerste afspraak daar ook nog lang kan duren... Maar ik ga er vanuit dat jullie wel verder geholpen worden!

4. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    succes donderdag en laat je vooral serieus nemen. Een doorverwijzing zou inderdaad het beste zijn. Heel veel succes.

5. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Geen ervaring, maar wens je toe dat je dit jaar nog zwanger zult zijn! Heel veel succes, hopelijk kunnen ze snel iets voor jullie doen!

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij zijn afgelopen maand doorgestuurd.

Eerst hebben ze een semenanalyse gedaan (dat nog via de huisarts) Die was in ons geval niet goed, dus doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Gelukkig ging het bij ons allemaal snel, voorafgaand aan de eerste afspraak hebben we een vragenlijst moeten invullen. Dat vooral over de cyclus, gemeenschap, ziektes, medicatie en operaties.
    Ook hebben ze bij mij bloedgeprikt.

Binnen twee weken nadat de huisarts ons had doogestuurd zaten we bij de fertiliteitsarts. Daar zijn de vragenlijst en mijn bloedonderzoek besproken en is er een echo gemaakt om te kijken naar baarmoeder en eierstokken.

Wij zijn meteen begonnen met een cyclusanalyse en een samenlevingstest, na de eisprong ook weer bloedgeprikt. Dat was gelukkig allemaal prima.

Toen zijn we bij de uroloog geweest, die heeft nog onderzoek gedaan, de semenanalyse is herhaald en ook meteen op kweek gezet en ook bij mijn vriend is bloedgeprikt. Daar krijgen we over 1,5 week allemaal de uitslag van.

Zoals je leest is het bij ons heel snel gegaan allemaal, ik lees hier helaas ook hele andere verhalen waarbij de afspraken soms weken op zich laten wachten.

Succes!

7. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Hoi Meulen,
    Spannend voor jullie!
    Ik vond het zelf allemaal erg meevallen. Het is ook fijn te weten wat er aan de hand is zodat je verder kunt.
    Wij zijn toen ik een half jaar na stoppen met de pil nog geen cyclus had naar huisarts gegaan en toen doorverwezen naar de gyn. Daar bleek bij mij pcos middels een inwendige echo. Bij mijn man is het zaad onderzocht en dit bleek helemaal goed. Hij is als baby geopereerd aan zijn ballen en heeft er sindsdien maar 1, maar dit had geen invloed op zijn vruchtbaarheid! Hoop dat het bij jou man ook zo is!
    Vervolgens kreeg ik Clomid om een eisprong op te wekken en 2 rondes later was ik zwanger! Van een tweeling :) :)
    Dus bij ons ging het erg snel. In Juli bij dokter, in September zwanger!
    Besef me goed dat niet iedereen dit geluk heeft helaas, maar kan dus wel... Wil jullie veel succes wensen alvast!!
    Spannend blijft het toch, maar samen slaan jullie je er wel doorheen :)

8. Meulen

Meulen Lid

7 apr 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties. Had al wel op internet een beetje rond gezocht maar ervaring delen is altijd goed. Nu maar even afwachten.

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Je afspraak bij de ha zal waarschijnlijk niet meer zijn dan een gesprek met vragen over je cyclus, of je ovutesten hebt gebruikt of getempt om je eisprong te vinden. Of je regelmatige of onregelmatige cyclussen hebt. Uiteindelijk wil je gewoon een doorverwijzing naar de gyn of een fertiliteitsarts.

Daar word je dan verder onderzocht en je man zijn zaad gaat dan onderzocht worden.

10. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bij ons werd de doorverwijzing direct gegeven, nauwelijks vragen.
    Vanmiddag de eerste afspraak in het ziekenhuis. Vooraf vragenlijst ingevuld door ons beiden. Vriend heeft potje ingeleverd, dit was volgens huisarts goed.
    Nu vanmiddag verder kijken.
    Ik kon met een krappe 4 weken terecht in het ziekenhuis, vond ik heel snel.

Succes donderdag, het is even eng maar ik voelde me daarna heel erg opgelucht!

11. ik87

ik87 Bekend lid

23 apr 2013
    741
    0
    16
    Studeren en werken
    limburg
    Wij zijn ook pas na 1,5 jaar naar de huisarts gegaan. Nu vraag ik me soms af waarom we toen zo lang gewacht hebben. Het gesprek met de huisarts was eigenlijk zo klaar, ze stelde wat vragen en mijn partner moest een urine en zaadonderzoek laten doen. Mijn huisarts wilde me eerst naar huis sturen met het advies een aantal maanden ovulatietesten en de temperatuurmethode te gebruiken. Omdat ik dit al een paar maanden had gedaan, werd ik toch doorverwezen naar de gyn.

12. Meulen

Meulen Lid

7 apr 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen bij de huisarts geweest en na een kort gesprek en wat vragen eigenlijk gelijk door verwezen naar de gynaecoloog.
    Eigenlijk wel blij met deze verwijzing, maar natuurlijk ook weer wat spanning van wat er allemaal komen gaat.

Deel Deze Pagina