Ingezakt follikel en ovulatietesten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marieke1980, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Hallo allemaal,

Misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt of weet antwoord op mijn vraag:

Ik gebruik nu Clomid 100 mg om een eisprong op te wekken. Vorige maand heb ik waarschijnlijk een goede eisprong gehad. Nu is het zo dat het ook een keer is gebeurd dat er wel een hele mooie grote follikel te zien was, maar dat deze uiteindelijk niet is gesprongen maar weer in elkaar is gezakt ( geïmplodeerd ipv geëxplodeerd haha ).
    Mijn vraag is of een ovulatietest nog wel betrouwbaar is in deze gevallen. Stel dat het follikel niet springt maar weer inzakt, heb je vantevoren dan toch een positieve ovulatietest? Want als dit het geval zou zijn ben je dus voor niks bezig!
    Mijn man en ik mogen het nu 6 mnd thuis met Clomid gaan proberen, maar ik heb natuurlijk geen zin om 6mnd te verspillen omdat het niet zeker is of ik wel een goede eisprong heb.
    Is er iemand die hier ervaring mee heeft of me tips kan geven?

Alvast bedankt!

2. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Oh, Marieke dat is een gek iets...een geimplodeerd follike (jee, kan dat ook al :( ?)
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zelf afvraagt of het geen verspilde tijd kan zijn. En wat ik daarin ook heel belangrijk vind is dat je dan wellicht 6 maanden lang je lijf 'volstopt' met hormonen terwijl je niet zeker weet of je een EIsprong hebt. (want dat lijkt mij nog het ergste :(
    Is het niet een idee dat ze je in het ziekenhuis bijv. nog 2 cycli monitoren om zodoende goed zicht op je follikelproces te krijgen?

Hoe dan ook: ik wens je heel veel succes toe.

Groetjes, Lola2

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dan neemt je lichaam het follikel dus weer op.

Mogelijk is dit te ondervangen d.m.v. Pregnyl spuiten.

Ik zou dit echt voorleggen aan je gynaecoloog. Die kan je vertellen of het normaal is dat dit weleens gebeurd en of je risico hebt dat dit altijd zo is.

4. Marieke1980

Marieke1980 Actief lid

6 feb 2008
    285
    0
    0
    Bij de overheid
    In het noorden
    Mijn gyn heeft toen die keer gezegd dat het pure pech was en dat het iedereen een keer kan overkomen, maar ik ben er niet helemaal gerust op. Heb mezelf wel voorgenomen dat wanneer ik eind van de week nog niet ongie ben, en ook geen positieve test heb, ik het ZH ga bellen. En dan wil ik gewoon elke maand een echo om te kijken of het goed gaat.
    Pffff, het is echt een medische MALLE molen hoor. waar je lichaam allemaal toe in staat is.....ongelooflijk.

5. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Lijkt me een goed plan Marieke! Ik hoop dat het inderdaad gewoon domme pech is en dat het in het vervolg gewoon helemaal goed gaat!

Succes!

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb dat ook een keer gehad (alleen wel met spuiten niet met clomid), en toen was de verklaring van de arts dat er dan geen eitje in zit, het is dus meer een eiblaasje (follikel) wat zich vergroot door de hormonen maar er zit niks in. Dit hadden we kunnen ondervangen door na de (vermoedelijke) eisprong bloed te prikken. Dit was toen niet gebeurd. Was toen dus ook ruim overtijd terwijl er dus achteraf niks gebeurd was.

Vervolgens wilde ik dus altijd echo's en ook bloed prikken een week na de eisprong. Na al wat maanden geklooi was ik het zat.

Jouw vraag wat betreft ovulatietesten, weet ik niet, ik gebruikte ze nooit omdat ik echo's had. Misschien mag je wel standaard bloed prikken of je een eisprong hebt gehad?

Deel Deze Pagina