Ik heb zelf de nachtvoeding eraf gehaald

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Baibey, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Niet goed gelezen van mij:) Hier moesten wij dus wel de wekker zetten zodat er niet meer als 6 uur tussen zou zitten. Wel gewoon dezelfde hoeveelheid in de fles, zodat er weer een ruk van rond de 4 uur gemaakt zou kunnen worden.
    Ben met de wekker zetten wel gestopt toen de kraamhulp de deur uit was, aangezien meneertje het verschrikkelijk op een krijsen zette.
    En bovendien nog steeds doet als hij honger heeft:).

Maarre, niet uit bed halen, geen schone luier?
    Apart hoor. Ik snap zeker dat je ze er gewoon uithaalt en inderdaad, je laat ze toch niet in hun eigen poep liggen?
    Ik vind dat echt een advies van lik me vestje. Je trekt toch zelf ook iedere dag schoon ondergoed aan? (neem ik aan althans)

En wat betreft het boeren, volgens mij is het juist belangrijk dat een kind boert. Als je dat niet doet heb je kans dat een kind zich verslikt in dus danige mate dat ze er in blijft hangen en je dus alle moeite moet doen om haar weer goed aan het ademen te krijgen.

Truste yourself and nobody else is echt mijn motto geworden:D

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Tja vooral doen wat jij zelf als ouder het beste vindt voor je kindje .. ;)

Lees ook wel eens verhalen dat kindjes van bijna 2 jaar nog s'nachts wakker worden omdat ze bv "nodig" hebben. Tja dat is dan weer de andere kant.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Mijn zusje haar dochter is 3,5 en krijgt elke avond voor het slapen gaan nog de fles en komt nog 1 keer per nacht ...." Anders kan ze niet slapen"

Dat vind ik persoonlijk dan weer ver gaan, dan denk ik wel het is puur gewenning op die leeftijd is het echt niet meer nodig

Zobiezo vind ik op die leeftijd überhaupt de fles onnodig maar goed

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja ach, bij de eerste deed ik meestal wel wat de kraamzorg van me vroeg, of luisterde ik naar adviezen van het cb,

Maar al gauw ontdekte ik dat ik die dingen voor mijn kind totaal niet werkte en heb zo een eigen ritme gecreëerd, en nu bij de derde is het gewoon net zo,

Ook met luier verschonen...of ze me een tip mocht geven hoe je dat het beste kunt doen.. Ja dat mag best ...maar ik ververschoon al best een tijdje de luier en op welke manier ik dat doe zit er helemaal ingeslopen dus weinig kans dat ik dat anders ga doen....

5. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik heb zelf met de overschakeling van 5 naar 4 flessen erg getwijfeld, omdat vrijwel iedereen in mijn omgeving zei dat dat nog wel vroeg was.
    Zoonlief deed dat al met 7 weken.
    Ik ben absoluut een nuchter persoon, maar toch heb ik 2 dagen getwijfeld of ik er wel goed aan deed. Met als gevolg dat ik een hele onrustige zoon had. Heb mezelf toen toegesproken dat ik gewoon mijn mannetje moet volgen en hij was daarna gewoon weer rustig en vrolijk. Dat was voor mij de bevestiging dat ik voor nu naar hem moet luisteren. (over een paar jaar hij toch echt naar mij:D)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Precies;) dan heb je dus onnodig voedingen gegeven in de nacht. Te vroeg iets weghalen is misschien niet goed, al verschilt dat misschien per kind, maar zo laat doorgaan en je de wetten laten stellen door je kind is ook niet gezond.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    TS, bravo! Ben het roerend met je eens!

8. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Thnx!

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoontje is vijf maanden, drie weken te vroeg. Lijkt veel last van zn mondje te hebben en drinkt graag wat vaker en dan kleine hoeveelheden...
    Ik vind dat prima, zou niet zoals jij met een huilend kindje gaan lopen s nachts als t aangeeft honger te hebben...

Maar vind het fijn voor je dat het werkt!
    Ik herken wel het stukje regelmaat, overdag inspelen op vermoeidheid, laten slapen ( mijn jochie slaapt heeel weinig) en daardoor betere nachten maken.
    Ik wacht mijn tijd wel af....

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Edit

11. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik weet van iemand anders waar het ook zo gegaan is en het prima werkte. Hier blijkt die methode dus juist het tegenovergestelde te werken. Ik krijg een heel onrustig kind wat dus huileriger wordt. Hier 3 nachten geprobeerd, maar zie mezelf nog niet 45 min met een huilend kind lopen midden in de nacht en daarna de hele dag een onrustig kind te hebben.

Maar zo heeft ieder zijn eigen methode en ideeën. Hier krijg ik altijd te horen van mensen dat ik meer ritme en regelmaat moet toepassen en mijn kind meer structuur moet geven. Alleen wil mijn kind dat dus juist niet. Hij slaapt niet op vaste tijden, wil regelmatig een half uur eerder of later een fles hebben dan wat zou moeten. Dus hier kijk ik maar wat mijn kind wil en pas me daarop aan. Mits het haalbaar is natuurlijk. Kind is rustiger en mama voelt zich prettiger.

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik ben het volledig met je eens.
    Hier ook erg voor orde en structuur en 3 prachtige slapertjes (op 8w en 10w sliepen ze klokje rond).
    Vind dit wel leuk om te lezen, dat er nog zo'n moeders zijn.
    Meestal krijg je maar een hoop bagger over jou omdat je het zo doet.

En de opmerkingen over dat het 30j geleden zo was. Tja, idd het ging er in mijn jeugd zo aan toe, maar ik ben daar niet beroerder van geworden (heb geen kanjer van een hechtingsstoornis gekregen omdat mijn moeder mij op schema voedde en s nachts mij soms liet doorhuilen)

13. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Hahaha amen! Heerlijk om ook een antwoord als deze te krijgen. In mijn omgeving denken de meesten hetzelfde en zijn sommigen echt oprecht verbaasd hoe moeilijk mensen het zichzelf en hun baby maken.

Ik moet ook echt lachen om je onderschrift over de poedermelk, heerlijk zou mijn onderschrift kunnen zijn hahahaha!

14. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik heb je verhaal gelezen en de eerste paar reacties, ik ben het helemaal met jou eens!! Ik dacht letterlijk HALLELOEJAAHH(of hoe je dat maar schrijft)

Ik heb hier ook weleens een vraag neer gezet of iemand tips had voor het vaak eruit moeten 's nachts ivm de speen. Ik kreeg zoveel commentaar over me heen dat ik gewoon een fles MOEST geven 's nachts terwijl ik al duidelijk aan gaf dat ze geen honger had! Ik kreeg daardoor haast het gevoel dat ik mijn kind mishandelde ofzo!!

We hoeven het echt niet met iedereen eens te zijn en het is niet erg om te laten weten dat je er anders over denkt maar sommige dames zijn erop gebrand om hun mening op te dringen omdat zij blijkbaar precies weten wat wel goed is.

Ik weet uit ervaring met beide kids dat je ze al heel vlot kan laten wennen aan dingen en dus ook aan nachtvoeding. Vind het altijd apart dat er mensen zijn die zeggen dat je een baby echt niet kan laten wennen aan bepaalde dingen, waarom werkt dan het Rust, Reinheid en Regelmaat zo goed? Waarom dan een vast bedritueel als je kindje toch niet kan wennen aan iets?

Iedereen moet doen wat zijn of haar gevoel zegt over zijn of haar eigen kind, je mag je mening geven, wat ik nou ook doe, maar dan moet je er ook rekening mee houden dat er mensen anders over denken en blijf dan gewoon netjes alsjeblieft en respecteer de mening van die ander.

Ik vind het prima wanneer andere ouders maanden lang hun kind 's nachts voeden of dat nou nodig is of niet want ik heb daar geen last van en als zij dat prima vinden waarom zou ik daar dan moeilijk over doen!?

15. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hier ook amen haha!! En dat onderschrift... oowww jaaa!

16. Pauline82

Pauline82 Lid

1 jun 2013
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ontzettend fijn om dit te lezen Baibey! Mijn dochter is net zeven maanden en ik ben al zeven maanden nachtvoedingen aan het geven. Een tijd lang twee per nacht, van 5,5 maand tot 6,5 maand drie en nu weer twee. Ik ben echter de borstvoeding aan het afbouwen. Ik gaf 's nachts nog wel, maar had steeds met het idee dat ze wakker wordt uit gewoonte en niet van de honger. Nu mag ik geen bv meer geven ivm antibiotica, dus afgelopen nacht twee flesjes gegeven. De ochtendvoeding ging daarna helemaal niet op.
    Dus fijn om te lezen dat je de gewoonte kunt doorbreken. Ik heb ook al heel veel gegoogeld b en gelezen over nachtvoeding en lees ook veel over accepteren en 'je kindje heeft het nodig'. Ik denk dat ze wellicht de voeding tussen elf en 1 nog wel nodig heeft, maar die van 4 uur eigenlijk niet.

17. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Blii dit te lezen van jou. Jij voelt het beste aan welke ze nodig heeft. Het doorbreken is echt niet leuk je moet echt doorbijten. Mijn dochter slaapt nu van 19.00 tot 7.00 met een droomvoeding om 23.00. Als ik niet die nachtvoeding eraf had gehaald waren we nog steeds aan het sukkelen geweest denk. Ze drinkt haar 5 flesjes nu perfect en is echt anders. Ze huilt nog steeds amper en is vrolijk. Ze weet nu precies wanneer ze moet slapen, wanneer ze de fles krijgt, wanneer ze speelt etc.

Gisteren werd ze om 4 uur snachts wakker. Ik heb gecheckt of ze een vieze luier had, of ze een snotneus had of iets anders. Niets aan de hand. Terug in bed en ze bleef maar huilen (niet hartverscheurend hoor gewoon mekkeren). Nou weet ik zeker dat veel moeders er een fles in gooien op dat moment en dan ben je weer terug bij af. Ik heb haar een half uur laten mekkeren (wel elke 10 min aai over de bol) en toen viel ze weer in slaap. Afgelopen nacht sliep ze weer perfect. Dus honger was het niet. Ze was schoon, getroost etc en als ze dan nog niet tevreden is ja dan toch echt even jammer dan. Ik kreeg sochtends gewoon een prachtige glimlach van haar toen ik haar uit bed haalde en ze was de hele dag een heerlijk kind.

Ik heb trouwens het boek 'Franse kinderen gooien niet met eten' gelezen en daar heb ik gedeeltelijk mijn methode van.

Succes en als je wat wil weten mag je me pben!

Deel Deze Pagina