Per toeval vandaag ontdekt dat ze in België op de gemeente een fout gemaakt hebben Vorig jaar toen wij ons daar hebben uitgeschreven moesten wij bewijs e.d afgeven van ons adres in nederland en onze plannen. Dat hebben wij netjes gedaan. Nu mijn vriend werkt nog in België waardoor wij daar ook alles voor de kleine moeten regelen. Kommen we vandaag bij de voorzorg (ziekteverzekering ) zeggen die heel serieus dat wij geschorst zijn omdat er geen verblijfplaats bij de overheid bekend dus. Wij zijn dus zogezegd verdwenen!! Hebben ze de documenten bij de gemeente dus niet verwerkt.. onze elektronische paspoorten zijn dus leeg.. Iemand een idee hoe ik mijn paspoort weer in orde krijg?? Kon mijn oren dus niet geloven.. ben officieel een landloper
Ik zou dus eerst verhaal gaan halen bij de gemeente. Wanneer jullie je netjes hebben afgemeld samen met alle gegevens omtrent nieuwe verblijfplaats. Dan lijkt het me dat zij het moetne oplossen, en zeker gezien het feit dat je dus gewoon vanuit de verzekering bent geschorst.
Dat is niet echt een fout hoor. Je wordt dan "afgeschreven naar het buitenland". Hebben ze niet uitgelegd dan hoe het zit met de ziekteverzekering nu je terug naar NL verhuisd bent? Edit: Of ik begrijp het verkeerd natuurlijk... Ben je nu enkel verzekerd in NL of nergens?
Ik in nl want ik werk hier, mijn vriend nergens We staan dus op verblijfplaats onbekend, niks buitenland.. Gemeente is dicht morgen vakantieregeling. Mag officieel niet eens de grens over nu
Ah dan hebben ze je ambtshalve geschrapt. Klopt inderdaad niet nee! Hopelijk geraakt het vlug en makkelijk opgelost!
Dat bedoelde ik dus Enig idee waar we het beste contact mee opnemen? Gemeente, consulaat, overheid in belgië? Wat een klucht, heb al vanaf dag 1 problemen met die stomme belgische gemeente..
Ik zou beginnen bij de gemeente en zij zullen je wel doorverwijzen indien nodig. Jammer dat het van in het begin al moeilijk gaat!
Achja niet iedereen kan even slim zijn denk ik dan maar En te zeggen dat vl zijn zus op de gemeente werkt