Hallo iedereen, De laatste weken heb ik ontzettend last van eetbuien, ik prop me het liefst hele dagen vol. Ik eet al een stuk meer dan een tijd geleden, vandaag 3 snede brood meegenomen naar school met ham en komkommer en kruidenkaas en komkommer. Maar nu heb ik zo een honger dat ik weer 4 snede heb gegeten. Ik wil het niet maar kan het niet verstaan. Een snitzel menu van de frituur? Doe mij die maar! Koekjes? Jamjam. En ik wil zograag voor de lente nog net die laatste paar kilo kwijt. Herkennen jullie dit, hebben jullie dit ook wel eens en wat doen jullie dan?
Erg herkenbaar! Ik zorg wel dat ik zo min mogelijk lekkers in huis heb. Dat ik een extra plakje brood eet vind ik minder erg. En plan van te voren wanneer je ff lekker mag snaaien. Bijvoorbeeld op woensdag en zaterdag. Als je je zelf alles ontzegt word het alleen maar erger, weet ik uit ervaring. Succes!
Ja ik herken dat ook, maar ik ben dan ook een emotie-eter. Wat ik eraan kan doen is afleiding zoeken, mezelf een schop onder de kont geven en niets in huis halen.... ....maar goed, eten blijft voor mij denk ik mijn hele leven lang een gevecht.
Heel herkenbaar. En ik geef er gewoon aan toe. Soms heb ik dat gewoon even nodig. Momenteel zit ik weer in mijn 'gezonde' periode. Eens zien hoe lang dat weer goed gaat. Ach, het houd me in balans. Zolang de vreetbuien niet de overhand nemen komt het vast wel goed.
Probeer wat meer eiwitten te eten inplaats van koolhydraten(brood) Koolhydraten hebben de eigenschap om snel weer een honger gevoel te geven. Eiwitten geven juist langer een vol gevoel. Het wetenschapelijk bewezen dat mensen met een eiwit rijk ontbijt minder snel snacken over de dag door.
Ik ben in behandeling geweest voor Binge-eating. Wat mij helpt als ik echt hoge nood heb, is ipv eten te kopen of te snaaien, mezelf juist te gaan verzorgen. Dus bv lekkere crèmetjes of bijvoorbeeld nagellakjes te halen. Of iets lekkers voor onder de douche. Zo verwen je jezelf emotioneel zonder te snaaien. een bijzondere thee uitzoeken (als je daar van houdt) wil ook wel eens helpen. En als je het kunt hebben- en het zijn gezonde snaai buien... dan zolang het niet uit de hand loopt, er lekker aan toegeven!
Gelukkig ben ik niet de enige! Na een eetbui vind ik het ook weer moeilijker om de draad op te pakken om op mijn eten te letten. Helaas kan ik het niet zo goed hebben ik ben 160 en weeg 66 kilo niet zo heel veel te veel maar ik kom wel snel bij daar heb ik gewoon aanleg voor.
hier nog zo een helaas en dan met de winter.. nou dat is niets voor mij. ben 20 kilo afgevallen in een jaar en nu 2 jaar verder het er nog steeds afgehouden..