En daarnaast zit de bacterie over het algemeen in het eiwit. Dus wel zorgen dat dat goed gaar gebakken is en lekker eten maar. Je kindje kan er niks van oplopen elk geval
Het lijkt wel of er steeds meer 'gevaren' bijkomen. Ik vind het wel ver gaan allemaal hoor. Als je toch gewoon naar de adviezen kijkt van de vk en in boeken dan staat heel veel er niet bij als dat dat niet zou mogen. Gewoon leven dus... En ik weet niet beter als de standaard dingen: geen rauwmelkse kazen, max 1 snee brood met pate p.d., geen alcohol, niet roken enz. Ik eet dus gewoon spiegeleieren hoor!
Mag je geen spiegelei eten???? Ojee...dat heb ik wel een paar keer op dus...Ben er overigens niet ziek van geworden. Soms vind ik inderdaad ook dat die lijst zo lang wordt! De vk heeft trouwens tegen mij gezegd dat ik groenten en fruit heel goed moet wassen, geen rauw/rood vlees mag en geen kazen die gemaakt zijn van rauwe melk. Maar verder heeft ze eigenlijk geen woord gerept over pate of spiegelei. Niet roken en drinken kan ik me goed indenken, maar lijst met eten wordt wel steeds langer zo zeg.
Nog nooit van gehoord Heb bij mijn 4 zwangerschappen gewoon bijna dagelijks spiegelei gegeten en ook zachtgekookte hoor
Als je zorgt dat het geel begint te bubbelen dan is dat ook genoeg verhit en kun je het zonder problemen eten!
Ik eet ook met goede regelmaat een lekker spiegeleitje of zachtgekookt ei. Heerlijk! Ik vind het ook absurd hoeveel dingen niet gegeten mogen worden, omdat de kans bestaat dat het schade zou kunnen doen. Vroeger deden mensen niet anders dan de dingen eten die nu 'verboden' zijn. Mijn moeder at dagelijks een rood biefstukje voor de ijzer... Ik word er trouwens ook zenuwachtig van... De kans dat er iets gebeurd is heel klein, maar doordat er zo panisch over wordt gedaan check ik alle etiketten en kooktijden van dingen. Dus ik heb het opgegeven en hou me aan het geen rood-vlees, rauwe melk en geen alcohol devies .
Yup over 10 jaar mogen zwangere alleen nog kant en klaar maaltijden eten speciaal ontwikkeld voor de moeder en het ongeboren kind. Oh en mogen we alleen nog naar de wc en terug lopen en naar buiten kan echt niet meer hoor.
Wat jij met spiegel eieren heb, heb ik met ossenworst. In de supermarkt betrapte mijn vriend mij erop dat ik bij het vlees stond, te kijken naar ossenworst. Ook al denk ik dat een broodje met ossenworst geen kwaad kan, doe ik het niet. Want als ik iets lekker vind, eet ik het niet gematigd. Ik denk dat een eitje ook geen kwaad kan zo nu en dan, als je ze maar niet elke dag eet en inderdaad goed voelt of " de tiet " goed warm is. Deze tijd hebben ze inderdaad hele lijsten met wat wel en niet mag. Zelf denk ik dat veel overdreven word, maar toch hou ik mij er netjes aan. Puur omdat ik mezelf het niet aan wil doen, stel er wel wat mis zou zijn, mezelf een schuld gevoel aan te kunnen praten.