Ik ben nu 37 weken zwanger en de baby is nog niet ingedaald.. Nu moet ik morgen naar de gyn voor een onderzoek. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten.. wat voor soort onderzoek is dit?
Mijn 1e is nooit ingedaald. Ik moest toen ook naar de gyn. Daar ben ik getoucheerd om te kijken of mijn bekken groot genoeg was. Hiernaast zullen ze wel een echo maken om te kijken of er nog andere redenen zijn. Bij mij was er niets te vinden. Sommige kindjes zijn erg laat. Die van mij is nooit ingedaald. Ze hadden de hoop dat hij met de weeën nog zou indalen, maar dat deed hij niet. Uiteindelijk is hij met een ks geboren. Als tip zou ik daarom aan jou willen geven dat als je kindje tot het laatst toe niet indaalt, je met de gyn afspraken maakt. Ga niet eindeloos door persen als dat geen zin heeft. Ik heb toen aangegeven het 1 uur te willen proberen. Daarna hebben ze direct actie ondernomen. Houd er ook rekening mee dat als je kindje niet ingedaald is en je vliezen breken, dat je dan een echte waterval hebt Dat was mij mij het geval. Stond ík 's avonds ineens met een kletsnatte broek. normaal fungeert het hoofdje als een stop, en dat is niet zo als ze niet ingedaald zijn. Hiernaast moet je ook zo snel mogelijk plat als je vliezen breken. Maar dat zal de vk je ook vertellen. Ik was thuis en moest met de ambulance naar het ziekenhuis. Ik vond het jammer dat hij niet was ingedaald en heb daardoor een iets ingewikkeldere bevalling gehad, maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Ik wil je niet bang maken met mijn verhaal, maar zo kun je je iets beter voorbereiden. succes er mee en wie weet daalt zij morgen gewoon in Groetjes
zelf nog geen ervaring mee maar me zus wel die wilde ook niet indalen en die is ingedaald toen ze weeën kreeg
Bedankt voor je reactie! Mij maak je niet bang hoor Nou weet ik in ieder geval een beetje wat ik kan verwachten
Hier was de eerste rond die periode ook nog niet ingedaald hoor. Toen ik met 41 weken voor controle kwam was hij wel ingedaald. Nu zwanger van de tweede, maar opnieuw een eigenwijsje want indalen zit er echt nog niet in!
mijn zoontje was ook niet ingedaald. Bij 39w braken mijn vliezen, maar kreeg ik geen weeen. Ik moest vanwege gebroken vliezen plat blijven liggen. Na 24u mocht ik naar het ziekenhuis en ondertussen was mijn zoontje wel ingedaald. In het ziekenhuis werden de weeen opgewekt en ben ik na 6 uur bevallen van een mooie gezonde zoon.
Mijn zoontje was ook niet ingedaald. Zelfs toen mijn vliezen waren gebroken twijfelde ze of hij echt was ingedaald. Ik moest ook plat blijven liggen. Uiteindelijk lukte het ook niet na 13,5 uur weeen en is mijn mannetje met een spoedks geboren. Maar het gebeurd heel vaak dat baby's pas indalen tijdens de bevalling, geen zorgen!
Ik heb nooit onderzoek gehad waarom onze dochter niet indaalde.. Dat kwam wel tijdens de bevalling dat ze zou indalen zei men.. Helaas was dat bij mij niet zo! Na meer dan een uur persen was ze nog niet ingedaald dus werd het een ks! Nu moet ik wel zeggen dat ik ingeleid ben i.v.m te weinig vruchtwater.. Misschien wilde ze er nog gewoon niet uit?? Nu duidelijk gezegd dat ik niet weer zelf wil beginnen mocht deze niet.indalen, daar had de.gyn begrip voor! Maar zoals je ziet zijn er ook goede verhalen!
het enige waar ik me zorgen over maakte was het onderzoek.. ik was vergeten te vragen wat voor soort onderzoek dit zou zijn. Ik heb nog nooit een inwendig onderzoek gehad dus ik vind het best spannend haha En ik hoop ook niet dat dit betekend dat ze laat geboren gaat worden, k hoopte eigenlijk dat ze met 38 weken al zou komen ofzo
Mijn jongste is ook niet ingedaald, pas toen de vk de vliezen brak, toen ik al wat weeën had en 3 cm ontsluiting, voelde ik hem omlaag ploffen. Dat was met 41+2 overigens pas. Dat bracht gelijk de weeën op stoom en een uurtje later is hij geboren. Dus hier werd hij wel te laat geboren. Ik heb er alleen nooit een onderzoek voor gehad.
haha ik was ook bang dat het niet indalen van mijn zoon zou betekenen dat hij 2 weken te laat zou komen. Maar wonder boven wonder is hij met 38,4 geboren Het toucheren was niet echt fijn. voornamelijk ook gene, was voor mij toen de eerste keer. Maar het was ook zo voorbij. Ik heb daarna wel nog een dag last gehad van wat krampen, maar daar had de gyn mij voor gewaarschuwd.
Mijn zoontje was ook niet ingedaald. Bij mij hebben ze een echo gedaan om te kijken of er een afwijkende vorm van bekken of hoofdje te zien was. Heb geen inwendig onderzoek gehad. Uiteindelijk kwam ter sprake dat de gyn hem tijdens de bevalling via mijn buik naar beneden zou duwen. Gelukkig zakte hij steeds dieper toen mijn vliezen waren gebroken en was dat uiteindelijk dus niet nodig.
Mijn zoon daalde pas in toen ik ging persen. Heb eerder nooit onderzoek gehad, maar achteraf bleek dat mijn bekken eigenlijk te smal was. Hij is ook vanwege zuurstoftekort met redelijk wat geruk geboren met 41+3. Gelukkig word deze kleine eerder gehaald.