Maken jullie ook nog foto albums?

Discussion in 'De lounge' started by Faye80, Jul 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

Apr 13, 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me even af hoe jullie dat tegenwoordig doen met al die digitale foto's. De eerste albums van mijn zoontje maakte ik digitaal, vind ik erg mooi maar ook erg duur en als ik me nu bedenk waar ik nog allemaal een album van wil maken mag ik er wel een baantje bijnemen, haha. De boeken die ik digitaal gemaakt heb worden ook eigenlijk nauwelijks bekeken, zo'n foto album lijkt toch minder speciaal dan vroeger op de een of andere manier, er is al zoveel digitaal en ik moet eerlijk zeggen dat als ik de foto's van de geboorte terug wil zien oid ik vaak even de laptop open.
    Zijn er hier mensen die hun foto's af laten drukken om er vervolgens wat leuks mee te doen in een album, paar voorbeeldjes misschien? Ik ben benieuwd!

2. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nee ik druk alleen de foto's af waar we wat mee doen, in een lijstje of voor de opa's en oma's.
    De kinderen krijgen als ze zover zijn allebei een harde schijf met foto's mee. Wel gesorteerd.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk erover na om een aantal boeken voor de kleine man te maken; net zoals mijn ouders dat voor mij hadden. 1 boek betreffende de geboorte en het eerste jaar, 1 boek voor het basisonderwijs en de sporten/hobby's daarbuiten, en 1 boek met overige foto's.

Maar goed, eerst nog een mooi kindje om foto's van te maken :D !

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik maak idd nog ouderwetse foto albums, dus foto's afdrukken en inplakken.

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik laat ze afdrukken en maak er een "ouderwets" album van. Maar vergis je niet: de echte albums van goede kwaliteit zijn ook duur...

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,870
    2
    38
    Brabant
    Ik maak wel digitale albums...
    Ik heb er nu een van mijn trouwen, van de kraamtijd (hier had ik een bon voor), van de doop, van alles tot zijn eerste verjaardag. Ik wil er binnenkort weer een maken van mijn zoontjes tweede levensjaar. Ik vind het leuk om te doen en ik kijk er wel regelmatig in...

Ik heb er laatst ook een gemaakt voor mijn zus van de communie van haar dochter.

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het heerlijk foto albums maken.
    Soms een digitale maar het liefste plak en knip ik zelf.
    Lekker figuurtjes uit de fotos of een karteltjesschaar. Stickers erbij, enz :) En ik kijk er ook echt nog vaak in, in de albums.

8. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik plak nog foto's in. Heb van allebei je jongens fotoalbums. Per jaar een album. Elk jaar rond de tijd dat ze jarig zijn, blader ik ze weer door. Ik vind een fotoalbum met echte, geplakte foto's leuker en gezelliger.

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik doe eigenlijk niets anders dan afdrukken en inplakken/insteken. Maar omdat het niet meer zo van deze tijd is, zijn deze albums best prijzig.
    Ik heb van onze kids 1 groot plakalbum waar ik alle bewaardingen in plak (geboortekaartjes, eerste werkjes, echo's ed) en verder heel veel insteekalbums (en ik moet zeggen dat er nog geregeld ingekeken wordt)

Ook zijn wij pas geleden getrouwd. En ik heb nu al 1 insteekalbum helemaal vol met foto's van de avond (gemaakt met ouderwetse wegwerpcamera's). Wij krijgen van de fotograaf wel 1 grote en 2 kleine digitale albums, maar ook een cd met alle foto's en daar ga ik er weer heel veel van laten afdrukken. En iedereen die foto's heeft gemaakt met de telefoon laat ik ook afdrukken (de duidelijke dan).

Ik ben gewoon een echte fan van ouderwets afdrukken :D.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik plak ze nog ouderwets in een fotoalbum :)

11. ma1

ma1 Fanatiek lid

Mar 14, 2010
    1,211
    0
    0
    Ik plak ook nog in, maar lig wel heel ver achter hier liggen nog stapels het blijft er steeds bij
    Als ik helemaal klaar ben ga ik over op de digitale boeken
    Mijn moeder heeft het voor ons ook altijd gedaan ik kijk nog altijd in de boeken

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Als de jongste naar de basisschool gaat ga ik voor beide kinderen een album maken van 0-4 jaar.
    En een verjaardagsalbum ( met foto's van verjaardag uiteraard)

Daarna maak ik schoolalbums met de schoolfoto's

Van de leeftijden daarna maak ik ook een album en daar doe ik per jaar 4-5 mooiste/leukste foto's in.

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    ja ik ben erg ouderwets daarin, ik plak ze zelf in:p

14. rums

rums Niet meer actief

Ja, ik ga ze ook lekker ouderwets foto's plakken in een album.

15. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    wij laten het afdrukken bij de hema, wel de losse bladen en geen album, zo kunnen we altijd makkelijk iets toevoegen. het zijn dus gewoon A4 blaadjes die je ook kan opmaken zoals een album, erg leuk en praktisch vind ik.

16. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Ik maak digitale foto albums. Toevallig verwacht ik er vandaag weer 2 :)
    Zoonlief is net 3 en krijgt zijn 8ste boek. Dochterlief is 1,5 en vandaag komt boek nr 5 aan.
    Ik maak ze nu ieder half jaar en dan heb ik boeken van 50 bladzijden. Ook de kosten vallen wel mee. Ik maak ze op de site van de aldi, goede kwaliteit en volgens mij een van de goedkoopste.

17. Faye80

Faye80 Actief lid

Apr 13, 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Goede tip quske ga meteen even kijken op de site van de aldi! Denk dat ik toch ook het liefst digitale boeken blijf maken ieder jaar voor ieder een denk ik. Maar wel leuk om te lezen dat er nog zoveel lekker ouderwets geplakt wordt!

18. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ik hecht ook veel waarde aan foto's! Ik ben begonnen met een boekje/schriftje voor mijn dochtertje en schrijf hier elke week of tussendoor als er wat leuks is een verhaaltje in: wat we gedaan heeft, als ze wat nieuws doet, grappige/ondeugende dingen, etc. Hierbij plak ik dan ook kleine foto's.

Ik vind dit erg leuk voor later om terug te lezen, zowel voor onszelf als voor haar!

19. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik plak ze ouderwets in.

Mijn moeder is erg creatief en heeft eerst een 9maanden boek gemaakt waar ik in kan plakken en schrijven en maakt nu voor elke 3 maanden een kubus waar ik foto's in kan plakken.

Geboorte kaartjes in een album en onze trouwfoto's/kaarten ook in een album.

20. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb nog een paar oude fotoalbums liggen, maar verder overgestapt naar digitale fotoalbums. Wel vrij prijzig, maar scheelt me een hoop tijd. En persoonlijk vind ik het wel erg leuk om een fotoalbum te hebben om in te bladeren i.p.v. in een map op de computer.

Share This Page