Ik heel slordig of anderen heel netjes?

Discussion in 'De lounge' started by draak86, Sep 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hey meiden.

Ik vroeg me toch eens wat af he. Als ik sommige topics wel eens lees, over strijken huishouden enzo lijkt het wel of iedereen de hele dag met poetsen bezig is en alles er spik en span uitziet.

Nou probeer ik het wel netjes te houden hier (ook honden en katten) maar soms zijn er toch er wel dagen dat de kringen van de glazen er wel eens een dag langer nog zitten, of dat de slappkamer een ellende is...kleren overal (ook van mij)

Ik bedoel ik denk als ik nu me vinger langs de bovenkant van de deur haal er vast wel stof op zit. Of een paar borden die nog in de vaatwasser gezet moeten worden... Ik probeer het elke dag netjes te maken maar soms is dat het ook wel niet. De ene keer door de kleine die veel huilt of geen tijd en soms ook gewoon simpelweg geen zin...

Ben ik de enige en maakt me dat tot een superslons of herkennen jullie jezelf hier ook wel in en is het soms ook net alsof er een bom is ontploft? :oops: :oops: :oops:

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou, ik ben in elk geval t zelfde als jou, dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken ;)

3. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Als ik ziek ben, of de kleine zich niet ok voelt en al mijn aandacht opeist, dan is hier na 2 dagen een bom ontploft! Maar omdat ik dan een goede rede heb, kan ik het van me afzetten. Als ik echter geen goede rede heb om het hier rommelig te laten zijn, dan heb ik geen rust in mijn kont tot ik even heb opgeruimd. Ik kan niet tegen een rommelige omgeving. Is het druk om mij heen, dan is het druk in mijn hoofd. Ik heb in de woonkamer ook hele rustige kleuren en veel licht, een beetje een lounge-meditatiekamer.
    Op normale dagen hou ik het gewoon netjes bij. Iedere dag even een uurtje op automatische piloot door het huis. Niet bij nadenken, gewoon doen. Dan hoef ik nooit veel te doen en is het hier netjes. Stof ligt wel op de deuren, daar kom ik simpelweg niet bij en ik ben te lui om er een ladder bij te halen.
    Onze slaapkamer is een ander verhaal. Daar heb ik nooit zin in... hahaha.. Door tijdelijk plaatsgebrek staat er nu ook een stapeltje verhuisdozen en een kast die er niet thuis hoort. Dus ik heb nooit zin om het daar echt netjes te maken, dat zou toch geen nut hebben. Het is altijd even rommelig op de slaapkamer haha... dus op zich vind ik dat wel een goed evenwicht...
    Dingen als ramen wassen enzo doe ik op dagen dat ik er "zin" in heb. Mijn huis is niet spik en span, maar wel netjes en bijgehouden. Er word hier geleefd, het is geen museum.

4. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Als er een huisvrouw van het jaar verkiezing is, kom ik niet eens door de voorrondes... Zoals je Herman hebt bij Idols, zo heb je mij bij die verkiezing :)
    Ik geniet wel als m´n huis netjes is, maar ik lig er geen seconde van wakker als ´t niet zo is.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik ben ook weer niet super netjes maar wel opgeruimd. Ik kan er niet tegen als de tafel niet elke dag met een doekje afgedaan word en als er niet gestofzogen is. Dan word ik gewoon gek in me hoofd hahaha. Dus resultaat is nu dat ik de deur dus niet uit ga zonder te stofzuigen en ik dus om 07.30 sta te stofzuigen zodat ik daarna naar school kan.

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wees blij dat je af en toe wat rommel kan zien!

ik kan het niet dus het eerste waar ik aan denk als ik wakker word is was ophangen wc poetsen spiegel tandpasta spetter vrij grrrrrrr soms word ik gek van mezelf....

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Haha als ik visite krijg kan ik erg zijn,spik en span!
    Maar verder boeit tme weinig hoor ik vind de tijd met mn kids belangrijker dan een beetje stof.
    Ik hou t wel bij en doe wel t belangrijkste.

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Sjah, mijn huishouden is dweilen met de kraan open hahahaha! Ik ben (naast de zorg voor kids, echtgenoot en betaalde baan) toch minstens 2 a 3 uur per dag aan het poetsen in huis en nooit echt NOOIT is het hier spic en span! Ik hou het bij, ik ruim op, ik zorg (mijn belangrijkste zorg) dat mijn vloer altijd kindvriendelijk schoon (lees: smetteloos) is, maar een VT Wonen uiterlijk zal mijn huis nooit hebben hoor! Enne, inderdaad..........onze slaapkamer is echt een ravage hahahaha! Dat vind ik op de een of andere manier het minst belangrijk......

Liefs
    Esther

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik sluit me hierbij aan :) Als er mensen langskomen zorg ik dat het netjes is, maar verder..... de belangrijkste dingen doe ik maar sommige dingen kunnen wel eens blijven liggen (zoals de schone was :) )

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Me2

11. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik maak me nooit zo druk om het huishouden. Lig er dus niet wakker van als de vaatwasser nog niet is uitgeruimd en er nog glazen op het aanrecht staan of als de was nog niet gedaan is of de badkamer moet nodig een beurt hebben. We hebben nu 1x per 2 weken een schoonmaakster, zo gauw ik werk heb (studeer nog) komt ze elke week. Ik ben serieus liever een hele dag aan het werk voor de schoonmaakster dan dat ik het zelf zou moeten doen.. Ik doe het wel hoor, maar ben dus geen 'poetser'. Mijn vriend is een stuk netter en doet dan ook genoeg.

12. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ohhhh ik kan daar dus absoluut niet tegen! Het huis moet er gewoon netjes uitzien. Denk dat het gewoon persoonsgebonden is. De een kan er wel tegen en maakt het niets uit. En bij de ander moet het netjes zijn.
    Als ik het niet kan en geen tijd heb, dan zorgt mijn man ervoor dat alles er weer netjes uitziet.

Als ik thuis kom en alles is netjes, maar bed is nog niet opgemaakt, dan moet dat ook absoluut gebeuren. Tis een soort tik denk ik :oops: :rolleyes: :)

13. ik ben normaal wel redelijk netjes. Ik doe elke dag iets in huis, en zo houd ik het bij.
    Maar ik ben nu zo moe en misselijk dat ik bijna niks doe. En ik lig daar echt niet wakker van. Komt wel weer.

Trouwens, als ik bij iemand thuis komt waar je ziet dat er geleefd word voel ik me veel sneller thuis. Als het echt netjes is vraag ik me af waar die vrouw nou echt de hele dag mee bezig is. ;)

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,109
    3,882
    113
    Och, ik kan me er gelukkig ook niet zo druk om maken hoor, het is hier normaal, schoon genoeg. Ik zorg wel altijd voor een schone vloer en een schoon toilet en de rest van het huis ziet er gewoon uit.
    Momenteel staat ons huis te koop en nu ziet het er wel uit om door een ringetje te halen, maar normaal is het niet zo opgeruimd, tja, ik leef hier toch, ben steeds bezig met dingen, heb huisdieren en een kind, het lukt mij niet om een huis te hebben als in de VT-wonen en bovendien streef ik daar ook niet naar. Heb genoeg andere dingen nog te doen dan de hele dag poetsen.

15. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    Ik hou ook van een opgeruimd huis, maar er mag wel geleefd worden.
    Slaapkamer heb ik wel meestal spic en span haha anders slaap ik niet goed

16. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Mijn huis is opgeruimd,maar niet stofvrij!
    Kan ook niet met 2 honden een kind en een man ;)

17. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Lijkt me toch anders met kinderen hoor, want wij zijn nu met z'n tweeen.

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Inderdaad,mijn huis was schoner zonder kind ;)

19. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik probeer het hier toch wel altijd netjes te houden binnen.
    ben dan ook dagelijks met het huishouden bezig maar ookal ben ik de hele dag in de weer soms lijkt het nog steeds alsof hier de bom is gebarsten.

20. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    De begane grond is bij mij heel netjes.
    De 1e verdieping is redelijk netjes.
    De zolder..... daar moet je dus niet komen :D

Share This Page