Hier dus een echte poetsmiep! Ik kan niet rustig zitten voordat ik s'morgens de was heb gedaan.. stofzuigen.. dwijlen.. opruimen.. wc.. afwassen enz.. Ben ik in een uurtje mee klaar en dan hoef ik de hele dag niets meer Hier wordt wel geleefd in huis.. het is niet zo dat het een operatiezaal is Ik hou gewoon niet van rommelig.. wou dat ik het kon.. Ja.. ik zou zeggen dat je slordig bent..
ik doe elke dag het huishouden en ik zorg dat het op de 1e verdieping netjes en opgeruimd is...de woonkamer, keuken zijn ook netjes en opgeruimd, maar als mijn zoontje aan het spelen is dan ligt er wel overal speelgoed maar verder niets...ik kan er niet tegen als het niet netjes en opgeruimd is...
Heeeeeerlijk, ik dacht al dat ik een enorme sloddervos was door de berichten die ik hier soms lees... Er zijn er dus meer! Joepie!
Ooohhh heerlijk, er zijn op dit forum toch wel mensen zoals ik! Ik werd al helemaal onzeker van al die topics over superhuishoudens! Hhahahahaha! Nee zonder gein, dit stuk had ik geschreven kunnen hebben. Ik heb net toevallig de was opgevouwen en daar ben ik echt supertrots op, want normaal laat ik het soms wel een week hangen . En nu moeten de badkamer en het toilet een beurt, maar ik heb geen zin... Heb mijn koffie gepakt en ben lekker achter mn laptop gekropen, komt wel.
Hier ook een gemiddeld huishouden hoor. Ik vind het heerlijk als alles netjes is, maar dat krijg ik gewoon niet altijd voor elkaar. Mijn zoontje slaapt nu, en mijn dochtertje is geheel onverwachts ook zomaar in slaap gedonderd. (ligt met haar armen wijd te slapen op het speelkleed) Dan denk ik "yesssss! ik neem nog een bakkie koffie en ga ff lekker internetten." Terwijl er dus wel een berg was tot aan het plafond ligt achter.. En het aanrecht staat halfvol, er staan 2 autostoelen in de kamer, er ligt kleding en wat speelgoed en ik zie eruit als een weggejaagde junk. Weet je wanneer het erg is, als er visite komt. Vooral met een verjaardag, dan moet alles wel helemaal netjes zijn. En dan word ik toch onredelijk tegen mijn man! Die zegt dan altijd "wat kan ik voor je doen?" En dan zeg ik "voor MIJ? is dit alleen mijn troep ofzo?" Meestal gaat hij dan de afwas doen, dwz.. de vaatwasser inruimen. En dat doet hij dan TERGEND langzaam. Ondertussen stofzuig ik, dweil ik, doe ik de wc, stof ik af. En loop ik inwendig te schelden op hem, zo van "stomme slome lul, je kan ook niks! Je zal ook eens wat doen in het huishouden.. sukkel!" Ik laat hem ook bewust geen toilet schoonmaken, want zijn definitie van schoonmaken is een doekje over de bril halen. WAT DACHT JE VAN DE REST VAN DAT HOK?! Haha maar als de visite dan weer weg is, zit je mooi in een schoon huis, dat vind ik altijd heel lekker.
Hoe doe je dat? Bij mij is het altijd een grote puinhoop als de visite is vertrokken. Dan bedoel ik wel visite van meer dan 2 personen trouwens, zoals verjaardagen.
Je moet je visite een beetje strak houden. Als iemand een kruimeltje laat vallen, meteen bij het haar grijpen en met het gezicht er in duwen, en schreeuwen WAT IS DIT?! Zo hou je de boel een beetje redelijk.
Ieder mens is ook daar weer anders in. Ik ben geen sloddervos maar elke dag poetsen doe ik ook niet. Wel haal ik elke dag een doekje over de kasten en de tafel omdat mijn kaketoe onwijs veel wit stof verliest. Hoort bij het beestje maar op donkere meubels zie je dat meteen. Om de vogelkooi gaat ook elke dag een bezem want de andere papegaai is een enorme rommelkont. Mikt alles uit zijn kooi dus een enorme troep aan zijn kant van de kooi is het gevolg. Ik ga 1 dag per week helemaal mijn huis door en dan poets ik ook alles. Het belangrijkste vind ik dat er geleefd mag worden in mijn huis en dat het gezellig is.
Ik begin er maar niet eens meer aan. Zodra ik weer ga werken komt er een halve dag per week een schoonmaakster. Kan niet wachten
Hoi, ik ben vrij netjes, maar grote klussen zoals keukenkastjes en diepvries bewaar ik tot het echt moet, dan valt het tenminste ook op als het weer schoon is
haha, hier nog een huishoudelijk wonder Naast t feit dat t een rommel is, zullen sommige me ook wel een viespeuk vinden... haha Ik maak echt niet elke dag schoon.. Ook niet om de dag.. De badkamer en de wc doe ik ook echt niet elke week helemaal uitsoppen. Ik heb van die hygienische doekjes, zodat het iig wel schoon genoeg is, maar daar houdt het wel mee op.Dat soppen doe ik wel weer als ik zin heb. De keuken houd ik wel gewoon bij qua afwas en aanrecht enzo. Want daar moeten we van eten he? maar de grond in de keuken is vaak wel vies... nu niet denken dat dat te smerig is voor woorden, maar je ziet er nu eenmaal alles op. En dan moet ik zuigen en dweilen en de dag erna is het weer net zo.. haha.. Ik wacht nog altijd met smacht op de nesteldrang Dan wordt er hier flink opgeruimd en dan kunnen we ook weer gaan poetsen..
Owwww wat is dat herkenbaar ....hahahah hier gaat het presies maar dan ook echt presies hetzelfde. En alle rommel die erg ligt mik ik in de eerste de beste lege ruimte in de kast .....de dag erna heb ik iets van die rommel nodig en haal ik weer de hele kast leeg en begint alles van voor af aan. Hier is juist alleen de slaapkamer heel erg opgeruimd...wij komen er alleen om te slapen. Elke maandag worden de slaapkamers en de badkamer gedaan en elke dinsdag de woonkamer enz. Zo blijft het wel een beetje netjes maar de rommel ...boh..... ALs ik zo even snel rondkijk...in de eetkamer liggen de tuinstoelkussen nog op de tafel en de wasmand met (wel al gevouwen en gestreken) was, en de fiets van mijn man staat in de eetkamer ja waarom dat goed is weet ik eigenlijk ook niet, waarschijnlijk omdat de garage zo vol gepropt staat met rommel dat we er niet inkomen Al met al dus gewoon schone rommel hahahaha maar ook geen super huishouden
Hier ook een rommelig huis. Ik wil het wel netjes en superschoon hebben, maar heb er niet altijd zin in en tijd voor. Ik zorg wel dat de was bijgehouden wordt en de wc en keuken redelijk schoon is, maar het is absoluut niet spik en span! Ik schaam me soms weleens als er mensen op bezoek komen die het wel altijd spik en span hebben. Ik snap ook niet hoe zij dat doen!? Blijkbaar heb ik gewoon teveel spullen. Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben haha.
Nou,mijn schoonzus poetst de lak van de tafeltjes af.... Dat mens heeft geen leven,die loopt de hele dag met een nat doekje rond,vreselijk! En haar kinderen moeten helemaal in het gareel lopen anders wordt het huis vies. Die moeten zich bij wijze van spreken helemaal uitkleden als ze binnen komen anders kan er wel eens een zandkorreltje op de vloer vallen Dan heb ik liever wat stof op mijn kastjes liggen dan dat ik zo moet leven.
ik zou wel willen dat mn huis er altijd netjes uitziet, maar het lukt me gewoon niet. er komt altijd wel iets tussen. ik werk 3dagen in de week en dan ook nog mn huishouden erbij en ook nog een leuke mama en vrouw zijn kan ik gewoon niet. nu ziet mn huis er toonbaar uit, maar je moet niet je vinger over de deur halen of goed in de hoekjes kijken. ik zorg dat de wc altijd schoon is, de douche gedaan wordt en dat alyssa dr kamer schoon is en de rest doe ik vaak voor het oog. liefs doris
gelukkig ben dus niet de enige waar het rommelig kan zijn. en idd als er visite komt word salles wel helemaal gedaan lekker scheinheilig he vind het wel helemaal fijn als het weer netjes is hoor...en eens in de twee weken krijg ik echt een tic en dan ga ik als een mafkees door het huis. Maar daar tussen in moet ik me ECHt er toe zetten. Ne idd zeker alles voor het oog want kijk niet achter de bank want dan vind je nieuwe levensvormen ( grapje ) en soms boeit het me dagen niet en soms irriteert het me in eens mateloos. Keuken wel altijd, daar kook ik doe ik de flesjes eten de honden dus dat moet wel netjes, maar idd kringen op de tafel folders die rondslingeren, Hondenharen en kattnharen al om, maarja dara is toch ook geen eerbaan te behalen, ligt er 3 min weer
Hier net zo hoor. Beneden ziet het er netjes uit. Dat vervaagd ook per dag, want 1x per week maak ik dat helemaal schoon. Werk 5 dagen, mannetje ook, vandaar. Eerste verdieping... hmh.. 1 kamer netjes, dat is die met de kledingkast erin. computerkamer is een ontploft hok met de deur dicht Dan nog een kamer met nog verhuisdozen erin en een hoop andere rommel. De zolder... overloop staat het droogrek. Daar hangt was aan tot het weer gedragen wordt Soms vouw ik het op.. De droger haal ik leeg als ik er iets uit moet hebben.. De slaapkamer hier is echt een slaaphok. Niemand die daar ooit zijn ogen open heeft Dan nog een vliering... Helemaal volgepropt.. De schuur tot de deur vol. Als ik mijn fiets wil hebben moet er eerst een volksverhuizing plaats vinden. Maaaaar.. over een aantal weken gaat de slaapkamer op de eerste etage gemaakt worden en de computerkamer naar zolder. Dan de kinderkamer in de voormalige computerkamer en dan moet het er toch wel netjes uit gaan zien en wil ik het bij gaan houden..... Begin altijd vol goede moed, maar wil nooit mijn hele weekend alleen maar aan schoonmaken besteden...
Ik vind het heerlijk als het huis helemaal netjes is maar ik ga er mij niet druk om maken als het niet zo is. Ik hou de keuken goed bij omdat daar gekookt wordt, ik stofzuig en dweil elke dag omdat we een hond hebben en ik wil toch wel dat de vloer proper is als m'n meisje zit te spelen. Maar hier en daar een folder die rondslingert of een ring op de tafel of wat speelgoed... hier wordt ook geleefd hoor