Ik heel slordig of anderen heel netjes?

Discussie in 'De lounge' gestart door draak86, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurhen

Laurhen Bekend lid

30 jul 2008
    612
    0
    0
    Hihi grappig ik lees ook wel eens mensen zoals jij hier beschrijft, maar ik heb hetzelfde als jij. Als ik eens een dagje vrij heb ga ik ook niet het hele huis lopen poetsen en boenen, dan denk ik ook van: ja hallo ik ben vrij, nu even niet hoor ;)
    Ik vergeet ook wel eens het bed te verschonen en dan op een gegeven moment denk ik :oops: hoe lang is dat nu geleden? En ik stofzuig ook niet elke dag, hoogstens 1 keer in de week :p geen zin om het vaker te doen. En vaak laat ik dingen slingeren tot ik me eraan irriteer :p dat kan wel 2 week duren hoor! Kringen, ja heb ik ook last van! Mijn man heeft als enige huishoudelijke taakje de was, dus dat gebeurd alleen in het weekend. Nouja al met al ik ben ook niet de netste!;)

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier nog 1 die echt niet wakker kan liggen van rotzooi! Heb het 's avonds wel altijd netjes opgeruimd en 's ochtends doe ik altijd stofzuigen en de tafels nat afdoen en de overige dingen doe ik met en met... Alleen ziet het er hier ook vaak uit alsof een bom is ontploft!

3. Esin

Esin Niet meer actief

Ik heb het altijd schoon in huis, maar netjes word moeilijk met een peuter van 2 jaar en een man in huis..

Soms irriteer ik me aan al het speelgoed dat door het hele huis ligt, maar opruimen heeft toch geen zin een kind moet wel lekker kunnen spelen...

Ik stofzuig meestal elke dag en dweilen doe ik om de dag en mijn keuken neem ik elke dag af met een sopje net zoals de salontafel, maar de rest doe ik 1 keer in de week zoals badkamer, stoffen enz...

Ik lig er ook niet wakker van als er nog afwas op het aanrecht staat of dat de was al een week hangt..
    En op de 2e verdieping in de slaapkamers ben ik ook makkelijk daar stofzuig ik om de week en in mijn slaapkamer ligt ook altijd kleding...

Soms zou ik wel willen dat ik wat netter zou zijn, maar ik ben er gewoon te lui voor...

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Stofzuigen in mijn slaapkamer ... mmmmm is denk ik wel HEEL lang geleden.

Ramen lappen ook bij hoogste uitzonderiing, best erg eigenlijk

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    dan ben i denk ik te netjes

elke dag wordt er van boven na beneden gesopt gezogen en beneden gedwijlt(boven vloerbedekking)

elke dag wordt de wc gedaan

begin smorgens vroeg zodat het begin van de middag gewoon schoon is en ik alleen de piepers nog moet schillen

en als me zoontje savonds op bed lig ruim ik zijn speelgoed en zijn bende n og een keertje op

dag in dag uit kan er niet tegen dat het niet opgeruimd is

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Die ramen zij het ergste!
    Ik woon hier nu 6 jaar en heb ze ook pas 6 keer gedaan of zo.. :oops:

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ik ben net klaar met de benedenverdieping en ben blij dat ik even neer kan ploffen. Lees ik dat de MvJason dit elke dag doet :confused: . Complimenten dat je het kan :thumup: .

Ik was net zo trots op mezelf, gelijk weer weg dat gevoel :rolleyes: :D .

Zonder gekheid: Ons huis is eigenlijk altijd opgeruimd en (redelijk) schoon, maar je mag best zien dat er geleefd wordt. Toch als er teveel rommel is wordt ik kriebelig. Dan maar weer 100 keer bukken op al het speelgoed van Mick op te rapen (met die dikke buik bijna onmogelijk). Mijn vriend helpt wel gelukkig, maar mannen zien e.e.a. toch anders ;) .

Ik vind het wel altijd fijn om het gedaan te hebben, geeft een goed gevoel!

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    dank je wel

weet je ik heb het van huis uit meegekregen dus ik weet niet beter

doe dit dag in dag uit plus de zorg voor me kleintjes

wil me zelf echt niet voor de borst slaan hoor en dat andere het een daggie niet doen lijkt me heerlijk alleen kan ik er niet tegen hahahah

me vriend wordt dan ook stapel gek van me als ik zeg ik ga even stofzuigen hahahha dan zegt ie al bij voorbaad daar komt ze weer aan

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Misschien ligt het daar wel aan dan ;) . Ik heb het niet van huis uit mee gekregen. Mijn ouders hebben een oud huis (stoffig!) en een eigen bedrijf aan huis. Veel tijd om schoon te maken werd er niet genomen. Ik deed het vaak. Dus toen ik uit huis ging kreeg ik het een stuk makkelijker; huishouden voor 2 personen ipv 4 en een heerlijk ruim en nieuw huis (zonder achterstand beginnen dus ;) ).

Straks komt de kraamhulp weer en die kan schoonmaken :confused: . Ik schaam me nu al voor wat ze tegen gaat komen en ik doe echt mijn best om ALLES goed achter te laten voordat het hele circus weer begint.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.179
    8.169
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb 4 langharige katten dus ik stofzuig sowieso elke dag, de was doe ik ook elke dag en ik neem al mn meubels af met dettol en een doekje. Verder heb ik een vaatwasser en die is altijd in principe schoon.

Kost me 2 uurtjes. De badkamer doe ik 1 keer per week en de wc 3 keer per week.

valt hier ook wel mee dus.

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dan kom je om 6 uur uit je werk, ga je koken/eten, boel opruimen, en dan om half 8 nog eens voor 2 uur aan 't soppen en schoonmaken? Dan kun je naar bed als je klaar bent!

12. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hahaha San79 daar zat ik ook net aan te denken ;)
    Ik heb daar dus echt geen zin in hoor....Ben vanaf 05.45 in de weer en ben pas met de normale dag om 19.00 klaar. En om dan daarna nog eens gezellig elke dag te gaan poetsen, nee mij niet gezien.
    vganaf volgende week hulpelt er weer gezellig 1 dag in de week een poetvrouw in het huis rond dus dan hoef ik gelukkig alleen in het weekend de kleine dingetjes te doen.
    Zorg er trouwens wel altijd voor dat het gewoon netjes opgeruimd is :)

Liefs Es

13. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoeraa, ik ben niet de enige slechte huisvrouw!
    ik heb altijd de smoes dat ik 40 uur werk :)

Deel Deze Pagina