traphekje en katten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wolkje, 15 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    hoi, ik ben op zoek naar een traphekje waar katten wel doorheen kunnen en pepijn niet...
    heeft een van jullie hier ervaring mee en kan mij vertellen bij welke dat kan?
    alvast bedankt!

2. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Oh ja... goede vraag van je... had ik zelf nog niet over nagedacht...
    hebben we dan ook nog niet nodig nu maar toch..
    denk je niet dat de katten er gewoon over heen kunnen springen??
    denk dat die van ons dat wel zullen gaan doen...

3. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    ja dan kan wel, maar bij ons gaat het vooral om naar beneden. wij wonen nl op de 1e etage en slapen beneden, dus vanuit de woonkamer op de trap naar beneden springen over een traphekje heen vind ik wel een beetje eng, snap je?

4. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    hoi
    wij hebben het hekje iets van de grond, dus onze katten maken zich klein en kruipen er onderdoor.

5. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    goed idee zeg! hoeveel heb je ze van de grond?
    enne, is dat niet gevaarlijk voor pepijn?

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Mijn kat springt overal met gemak overheen.

Leuke anekdote.

Gisteren met Giulian naar bed brengen, deed ik net t hekje van t slot, toen de kat eraan kwam gesjeesd. Die zette af en kwam op t hekje, die openvloog en de kat belandde op zn snufferd op een traptrede, hihi.

7. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Een van onze katten kruipt gewoon door de spijlen heen, de andere neemt die moeite niet. Als je een niet al te dikke kat hebt zou die er gewoon door heen kunnen..

8. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    wendy, welk hekje hebben jullie? ik heb nu een metalen liggen waarvan de spijlen erg dicht bij elkaar staan....

minni, bij ons springen ze dan over een hekje op de trap naar beneden... lijkt me dus reuze eng, hihi...
    leuke actie van je rooie zeg!

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben een hekje met houten spijlen, volgens mij komt ie bij de Prenatal vandaan..

10. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    thanks!!

11. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere

Niet zo heel veel van de grond.... katten kunnen zich heel plat maken als ze willen.... een kinderhoofdje past er niet onder door.... heb even geen meetlat.. in ieder geval kunnen onze katten er gewoon onderdoor en onze kindjes niet ;)....even iemand vast laten houden om de gewenste hoogte op een afstandje te kunnen bekijken. Maar werkt in ieder geval goed

12. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Onze kat gaat ook wel es onder t bovenste hekje door. Past net. Giulian kan er niet onderdoor. Je moet ff meten hoe breed Peppijn zn hoofdje is op zn smalst en dan moet t hekje iets minder hoog dan die maat.
    Bij ons was t toeval, hoor.

Maar die katten zijn ras-acrobaten, hoor. Hebben geen enkele moeite met over zo'n hekje naar beneden springen. Vanuit n boom of van een schuurdak lukt het ook.

13. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hmmm... mijn oudste poes van elf raakt nog amper op onze salontafel gesprongen... en in december verhuizen we van flat naar huis dus zal er ook nog wat op moeten vinden. Misschien idd zo dat ze er onder door kunnen

14. wolkje

wolkje Actief lid

16 mei 2006
    179
    0
    0
    bedankt voor de tips!

@ minni, dom van me, natuurlijk iets minder hoog dan de smalte kopmaat van pepijn, hihi! thanks!

Deel Deze Pagina