Dochter 10,5 maand steeds vroeger wakker, tips gevraagd!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lana85, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hoi,

Mijn dochter is echt een snurkertje, zodra ze haar bed ziet is ze vertrokken. Vanaf dat ze een paar weken was tot 9 maanden sliep ze tot circa half acht. Een week voor de klok vooruit ging werd dat steeds vroeger en vroeger. Ik hoopte dat dat uurtje ons zou helpen om weer op de oude tijd wakker te worden maar helaas, niets is minder waar.

Als het aan haar ligt beginnen we de dag om half zes. Meestal kan ik het met wat sus werk rekken tot zes uur à half zeven (ze is dan wel wakker maar huilt niet) maar dan is de koek op en zet ze het op een brullen. Soms is dat al eerder; 6 uur vind ze het vaak wel mooi geweest.

Is dit een fase, moet ik er maar aan wennen of is er hoop op iets langer slapen?
    Ps. Een speen geven is geen optie want die heeft ze eigenlijk nooit gewild.
    Ze gaat om half zeven à zeven uur naar bed, later is geen optie want ze is dan echt gewoon moe. Eerder is plan technisch vaak niet haalbaar en ook (qua moeheid)niet nodig
    Ze slaapt overdag van 9-11 en van 14 of 15 nog een uurtje. Naar een slaapje toe is nog niet haalbaar omdat ze om 9uur echt al flink moe is.
    En tot slot, vandaag verduisterende gordijnen opgehangen. Niet pikdonker op haar kamer maar scheelt bij de ramen bij haar bedje iig wel flink!

Kom maar op met jullie advies:) alvast bedankt!!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Helaas, een heel normale tijd voor een klein kind, 6 uur klaarwakker.... Wij hadden lange tijd onze dochter wakker tussen 5-7 's nachts en als ik vrij was, sliepen we dan weer tot 9 uur verder, moest ik werken was ik helaas om 5u wakker...

3. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Tja ik denk toch echt dat je eens één slaapje zou kunnen proberen. Desnoods een vroege en later op de dag een rustmoment op schoot oid... Of toch later naar bed 's avonds. Half 7 is ook wel vroeg. Misschien kan je nog iets aan haar voeding veranderen? Iets meer later op de dag? Als dit allemaal niet mogelijk is accepteren en hopen dat het een fase is 😜

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Haar middag slaapje wordt idd steeds korter en soms wil ze ook niet slapen maar helaas krijg ik het ochtend slaap nog met geen mogelijkheid iets later. Hopelijk verandert dit snel want misschien is ze toe aan 1 slaap. Maar als dat zo is vrees ik dus dat ik nu gewoon in een rot overgang fase zit... Ze eet om 6 u s avonds, veel later gaat niet lukken. Al drinkt ze sinds ander halve maand geen fles meer voor t slapen gaan. Ze weigert pertinent (eigenwijsje). Dat zou misschien ook van invloed kunnen zijn?

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wat ik op die leeftijd deed, was flesje melk geven en terugleggen, vaak sliep ze dan nog ongeveer anderhalf uur verder en ging ochtendslaapje eraf..

Verder geen tips, onze oudste is al vanaf de geboorte elke dag 5.30 wakker, heb me er maar bij neergelegd :D

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    slaapt ze de hele nacht door?? wees gezegend:D gebeurt hier niet namelijk en de mij is een keer zo oud

7. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn dochter van net een jaar ligt geregeld om 18.30 in bed. Ze heeft nu de overgang gemaakt naar 1 slaapje, maar die is nog wat kort (1,5 uur) terwijl ze altijd minimaal 2 uur sliep. Als ze dus minder slaapt is ze om 18.30 ook helemaal klaar en gaat ze erin. Dan is ze de volgend dag om 6.30 wakker, dat is voor ons vroeg, maar daar wen je aan en ze heeft dan 12 uur geslapen. Dat is super, en nogmaals 6.30 is een hele normale tijd voor kindjes op deze leeftijd! Dat ouders langer willen slapen, tja dat weet je als je kinderen krijgt. Het zijn vaak fases, en veel kinderen zijn gewoon wakker rond die tijd.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Dit is een goede tip

9. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Half zeven kan ik idd inkomen maar ze is dus al om half zes wakker en het wordt steeds vroeger. Wil niet op vier uur uitkomen :)

Geef je dan al het volledige ontbijt zo vroeg (ze krijgt een papfles) of gewoon een beetje melk? Kan ik zeker eens proberen op dagen dat we vrij zijn!! Dank je:)

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Lijkt mij volkomen normaal ;)

11. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij geven 120/4 en dan als ze echt wakker is om 9 uur een bordje pap van 120/4 en s avonds voor het slapen gaan 150/5
    Hier gaat ze rond half 8 8 uur naar bed.

12. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier dochter van 10 maand. Ongeveer hetzelfde ritme. Gaat alleen tegenwoordig iets later naar bed (19.00/19.30 uur). Wordt om half 7 wakker en om kwart voor 7 vind ze het wel genoeg geweest in bed. Bij ons wordt het langzaamaan steeds later, paar weken geleden zaten we nog op 6 uur 😊
    Ik denk dus ook dat het normaal is.. Je baby slaapt goed en kan de hele nacht door, dat is al een luxe 😉

13. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Haha oké dames ik ben overtuigend, was gewoon teveel verwend. Ik ga morgen t flesje nog even proberen en als ze dan later wakker is kijken of we het bij een middagslaap kunnen houden. Vanochtend was ze heel moe dus op bed gelegd krijsen en krijsen uiteindelijk er uit gehaald en opgehouden tot iets voor twaalf. Net als je zo n topic opent zal je dan zien dat ze zelf haar ritme omgooit haha. Benieuwd hoe het vanmiddag vergaat op een slaap!

Deel Deze Pagina