Echjt belachelijk dat anderen zulke dingen denken maar ze ook nog eens uitspreken!! Ik denk dat elke moeder/vader wel een kleine wens heeft en ik denk ook dat dat normaal is maar waar bemoeien anderen zich mee?!!! Ik was eigenlijk wel erg blij dat ik bij de derde (na ene knul en een meid) kon zeggen dat we voor een derde kozen enniet voor ene jongen of een meid!
Hier ook constant zo Heel de familie langs manliefs kant zijn jongens (hij en z'n broer, het zoontje van z'n broer etc). En schoonma elke keer; "Nou, het mag voor mijn part toch een meisje wezen hoor!" en zelf schoonpa die helemaal PRO-zoons is begint nu ook al, "jaah, een meisje is wel eens leuk" Pfff... Ik begin me gewoon af te vragen of ze wel gelukkig zijn als ons eerste kindje een jongen blijkt te zijn. STOM dat mensen niet nadenken over wat ze zeggen.
hier zo erg dat toen ik mijn 2 keer een jongen kreeg, ik dolgelukkig achter kinderwagen in stad liep en werd aangeklampt door mensen die zeiden: je zult wel teleurgesteld zijn he, 2 jongens.. mijn moeder was zelfs zo teleurgesteld dat ze pas eind van de dag langs kwam terwijl beeb smorgens was geboren, werd beetje lauw door foon gefeliciteerd. Toen mijn broer vervolgens een kleindochter schonk, sprong ze midden in de nacht in de auto. mijn 3e zwangerschap werd nog wel geaccepteerd, zou wel voor dat meisje gaan.. toen ik idd een dochter kreeg dacht iedereen van ze is wel klaar.. ben me nu dus constant aan het vededigen dat ik opnieuw zwanger ben.
Ik vind het gewoon ronduit asociaal dat iemand zo erg een voorkeur van het geslacht kan hebben. We leven hier toch niet in China of een islamitisch land?? Je moet al blij zijn dat je überhaupt kinderen mag krijgen... Ik zou echt uit mijn vel springen als mensen zoiets tegen mij zouden zeggen. Ik zou ze een opmerking naar hun hoofd gooien waar ze wel ff stil van worden. Iets in de trant van: "3 meiden... Ja, dat is echt het vreselijkste wat je kan overkomen." Zijn ze nou helemaal.......
Je hebt helemaal gelijk, ben het totaal met je eens. Het gaat er toch om dat een kindje gezond is, geslacht maakt helemaal niets uit.
Mijn oom (en mijn vader trouwens ook) zei altijd die zonen komen vanzelf wel...... over twintig jaar Ze hadden drie meiden en tante werd zeer onverwacht na negen jaar zwanger, nou die hebben het ook moeten horen hoor. Nu wil je zeker wel een jongen blablabla. En inderdaad het is een meisje geworden!!!!
bij mijn vriend is het zo verdeeld 2 jongens en 10 meiden dus ja wat wil je dan hihi Wij hebben eigenlijk ook wel een beetje een voorkeur. Mijn vriend zou een knul best wel leuk vinden en ik een meid(die zijn zo schattig hihi).
Hier ook een schoonfamilie die zich niet schromen om te zeggen dat ze nu toch wel hopen op een jongen bij ons. Ik werd een beetje boos op die opmerking want het kwam eruit alsof ze bedoelde dat onze dochter al niet goed was, en vroeg wat er mis was met ons meisje? Nou toen begonnen ze te stamelen dat ze het zo niet bedoelde maar dat ze het wel leuk zouden vinden als het nu een jongen is omdat het nog de enige kans is op een stamhouder van de familie en dan krijgt het zoontje van mijn schoonzus eindelijk een neefje (hij heeft alleen maar nichtjes). Moet je weten dat ik de eerste 13 weken vol spanning heb gezeten omdat ik ook een hematoom in mijn baarmoeder had waardoor de kans op een miskraam groter was maar daar vroegen ze nooit naar. Als ze er weer over begonnen zei ik altijd, ik hoop gewoon dat het kindje gezond is. En nu denk ik af en toe wel eens, dat het maar weer een meisje is want mij maakt het helemaal niet uit. Ik heb alleen nu wel het gevoel dat het een jongen is, en de vorige keer had ik het gevoel dat het een meisje was en toen klopte dat. Mijn man hoopt meer op een jongen maar is net zo goed dolgelukkig als het een meisje blijkt te zijn. We zullen wel zien.
OOO, wat kan ik me daar boos over maken. Wij hebben ons meisje verloren op 38 weken zwangerschap en nu ben ik weer zwanger.... ik zou het zelf heel leuk vinden als het een meisje wordt, omdat ik zelf een jongen heb. Maar een jongen is net zo welkom, je kindje is je alles, maakt niet uit wat voor geslacht. Ik zeg nu ook: als het maar bij ons mag blijven, dat is het enige wat ik wens. Het heeft allebei iets hoor, tuurlijk zou ik het leuk vinden om te kunnen shoppen voor jurkjes en rokjes, maar dat is toch niet hetgeen waarvoor je zwanger raakt???? Je wilt een kindje, jongen of meisje, het is allebei NET ZO WELKOM, als het maar leeft!!!!
Ik vind het echt heel aso van mensen dat ze dit soort opmerkingen maken. Wij hadden zelf geen voorkeur, een meisje zou leuk zijn, want die hadden we nog geen, maar een jongetje zou ook geweldig zijn. Nu blijkt dus dat onze tweede ook een jongetje wordt en wij zijn er dolblij mee, maar dan krijg je zo'n belachelijke reacties. Ik ben op sommige mensen echt heel boos geworden. Hoezo hoopte je op een meisje? Ten eerste is het ONS kind, niet het jouwe en ten tweede, ben gewoon blij voor ons omdat wij blij zijn.... En als je zo graag een meisje wilt, dan maak er zelf 1
Jij slaat de spijker op de kop. Ik heb 2 jongens en soms krijg ik al reacties van ga je nog voor een meid?! kan ik ook zo bestellen maar goed:S Verder ook gehoord toen ik heel trots rond liep met mijn 2de zoontje.. een meisje was wel leuk geweest (sommige?! mensen) en nu zwanger van nr 3. en zelf zou ik wel graag een meisje hebben. maar een jongen mag er ook bij.. maar wat zouden mensen nu met die antwoorden willen. sommigen hebben geen idee dat het gewoon pijn kan doen. of dat je dan bijna het gevoel hebt dat je iets moet maken voor een ander... alsof je zielig ben met 2 of 3 van het zelfde geslacht?!
Dat soort opmerkingen zit je niet op te wachten.... kan er nog steeds niet bij dat mensen zoiets durven te zeggen. Mijn schoonouders hadden er ook een handje van. Ze hebben zelf 2 jongens en ze zeggen telkens maar 'nou we zijn zo blij dat het jongens zijn en geen meisjes' (lekker lullg als er dus 1 wel een meisje geweest zou zijn). Toen ik zwanger was riepen ze ook telkens 'nou we hopen dat het een jongen wordt, dat is veel leuker voor je' (omdat mijn man dan lekker bij de trein, vliegtuigen en de kranen kan kijken - dat kan natuurlijk met een meisje niet ) Ik riep telkens 'hou er maar rekening mee dat het ook nog weleens een meisje zou kunnen worden'. Maar nee, ze hadden het telkens maar over HEM. Toen ik bevallen was en mijn man naar zijn ouders belde, riep ik meteen 'vraag even of ze eerst gaan zitten, anders vallen ze misschien nog wel'. hahaha, wat heb ik in mijzelf zitten lachen toen we hoorden dat het een meisje was geworden
Waar bemoeien mensen zich mee he? Ik was zelf ook een beetje verbaasd over de vele opmerkingen nadat we hoorden dat we een jongen krijgen (we hebben al een dochter).. Idd opmerkingen als 'zo, dan ben je nu klaar'.. Eh, wie zegt dat? Misschien willen we er nog wel 2. We willen geen kinderen om jongens of meisjes te krijgen, we willen kinderen om de kinderen.. Malle pietjes