hallo dames, bij mijn eerste zwangerschap in het begin tot ongeveer 16 weken heb ik last gehad van onrustige benen. bij de tweede die uitliep op een mk niet en nu ben ik weer vijf weken zwanger maar wordt helemaal gek. zodra ik zit of lig lijkt het wel of er duizenden wormen door mijn benen kruipen. voordat ik in slaap kan vallen moet ik eerst lopen, spieren aanspannen en edan hard duimen dat het even wegblijft... wie heeft dit ook of heeft de tip..... want ik moet nog wel een tijdje... thanks marij
Zo vervelend!!! Wat bij mij heel goed helpt zijn magnesium tabletten. Ik slik die van Solgar met calcium en magnesium en dit werkt erg goed. Voor later in de zwangerschap helpt het ook goed tegen beenkrampen! Groet Snoozie
Die tabletten zijn idd heel goed. Je kunt ook Fem Nataal/ Mama Totaal van Davitamon (paarse verpakking) slikken, daar zit alles in wat je nodig hebt. Wat verder helpt: zowel op de bank als in bed je benen hoger leggen, waarbij je enkels boven je knieen uit moeten komen. Dat helpt je doorbloeding en voorkomt het tintelende gevoel. Daarnaast kan je je kuiten/benen rekken door met je tenen op een verhoging te gaan staan en je hielen licht naar beneden te drukken. 30 seconden vasthouden en 3x herhalen (niet overbelasten!). In bed: liggend je tenen omhoog richting je gezicht trekken, 3 seconden vasthouden en loslaten. 10x herhalen. Plus: rondjes draaien met je enkels. I.i.g. niet je tenen omlaag drukken want dan kan de kramp erin schieten. Hopelijk heb je daar iets aan!
Ik heb het zelf gelukkig bijna nooit, maar ik weet wel dat het echt een soort van ziekte is. Kijk hier maar eens: RLS zelftest: Restless Legs Syndrome: Onrustige, Rusteloze Benen. Heb ik RLS? Ik zou dus even langs de huisarts gaan, want er is wat tegen te doen. Sterkte!
Hoi Marij wat een rot gevoel lijkt me dat!! Oefeningen doen voordat je naar bed gaat schijnt goed te werken! Verder indd magnesium tabletten nemen. In bananen zit ook magnesium, dus missch ook elke dag een banaantje proberen? Sterkte!! xx sas